hallo, sinds ik mijn haren van lang naar kort (boblijn) heb laten knippen zijn veel sneller vettig ik me ze echt om de dag wassen (ja is niet goed maar ik kan niet met vies vettig onverzorgd haar op mijn werk verschijnen) ik heb alle schampoo's al geprobeerd van goedkoop tot dure kappers schampoo niks helpt. wie heeft er een goeie tip voor mij? alvast bedankt
ok dat is vervelend, gebruik je sinds je kort haar hebt ook een wax of iets dergelijke? Want ik ben ook van lang naar kort gegaan en gebruik sindsdien wax om het goed in model te krijgen moet dus nu ook elke dag m'n haar wassen.
een gewone shampoo gebruiken, niet speciaal ergens voor, en dit langere tijd vol houden, en wanneer je je haar wast, niet masseren, en proberen niet te hard over je huids te gaan, anders motiveer je jou porien om vet/talg te produceren... dat is mijn advies.. maar vooral niet teveel poespas proberen, raakt je huid van slag op den duur.. je kunt ook beter geen 2-in1 shampoo gebruiken, geen cremespoeling en al helemaal geen cremevoeding! ook hebben de meeste mensen slechtere ervaring met aldi-shampoo, en fructise, en palmolive.. ik gebruik zelf altijd andrelon, bevalt hier prima. zit je vaak met je handen in je haar te vegen/wrijven of te kammen? ook hier kan het vettig van worden.. en deze tijd van het jaar zit ook niet mee, je zweeet waarschijnlijk ook meer nu.. veel succes ermee in ieder geval!
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/160519-welke-shampoo-favoriet.html heb je hier al gekeken? misschien dat hier iemand voorbij komt met de ideale shampoo?
Hoi, ik herken dit probleem en toch heb ik lang haar! Vooral m'n pony wordt waak vettig... Sinds vorige week gebruik ik 's ochtends dan ook droogshampoo op m'n haarscheiding en pony en dit is wel een goede oplossing (niet als je zwart haar hebt denk ik)...
Ik denk ook dat droogshampoo een goede oplossing kan zijn. Maar om de dag je haar wassen is helemaal niet zo veel toch
Mijn man heeft ook veel last van vet haar. Wat bij hem perfect helpt head en sholders tegen vet haar (is met geel opdrukje citrus)
ik heb een keer 3 maanden vlechtjes in mijn haar gehad en toen ik die eruit haalde trof ik een onmenselijke vette kop aan even met dreft gewassen en ik kon weer even verder
Ik zou uitkijken met cremespoeling e.d. Eventueel alleen op je puntjes doen... Je zei dat je een boblijn hebt, stijl je je haar misschien ook met een stijtang? Dan kan het ook best vetter worden. Dan moet je een goede hittebeschermer gebruiken!
Er is een shampoo van American Crew (of zoiets) met teatree erin, dat helpt tegen een overactieve hoofdhuid. Bij mijn vriend werkt het erg goed. En je moet inderdaad oppassen met er aanzitten, daar wordt het heel snel vet van. Probeer in het weekend niet te wassen. Bijvoorbeeld vrijdagochtend wel, zaterdag niet, zondagavond of maandagochtend pas weer. Dan kan je hoofdhuid een beetje wennen aan het nieuwe rooster, en kan je het voorzichtig ook in de werkweek uitproberen .
Bij mij was het net omgekeerd. Toen ik lang haar had, moest ik het om de dag wassen. Maar sinds het kort is een keer of 2 per week is voldoende. Als het echt vet is, moet je eens proberen om het laten uit te vetten. Dus een weekend of een week (als je zolang kan, want als je moet werken is dit moeilijk) niet wassen. Dit helpt echt wel. Een shampoo moet je ook de kans geven om actief te worden. Dus als je na een keer of 2 wassen nog geen resultaat hebt, is dit wel normaal. Ik heb vorig jaar dankzij 1x met Dove shampoo te wassen, mijn haar 3 weken aan een stuk om de dag moeten wassen. Vanaf het moment dat mijn haren droog waren, waren ze weer vettig. Die shampoo was volgens mijn kapster te zacht voor mijn haren. Ik merk wel als het echt zweetweer is, dan moet ik mijn haren ook vaker wassen. Maar da's wel normaal denk ik, zeker bij kort haar.
Dit is een spuitbus die ik in het Kruidvat heb gekocht op aanraden van een vriendin... Je spuit het op je haarpunten (zoals haarlak) en er komt een wit poeder uit. Dat laat je 1-2 min intrekken en dan kam je het er gewoon weer uit. De vettigheid is er echt uit en je kan er weer een dagje tegenaan! Ideaal voor bijvoorbeeld de scheidingslijn en een pony. Maar zeker en vast bij blond en bruin haar. Zwart weet ik niet zo, je moet het poeder er dan zeker helemaal uitkammen he...
Ik kamp helaas mijn hele leven al met een vatsige scheiding. Wat bij mij helpt is in ieder geval niet te heet douchen en de bovenkant van mijn hoofd NIET wassen met shampoo. alleen de punten doe ik met creme spoeling want die zijn weer droog. Ook gebruik ik voor mijn haar een soort emulsie van de kapper waar zijde in zit en het haar heel zacht en soepel maakt. Niet te heet douchen helpt in ieder geval echt heel goed.
Een goede shampoo bij de kapper vandaan, aangepast op jouw haar is het beste. Kost wat meer maar je doet er veel langer mee en het resultaat is ernaar! Sinds ik mijn shampoo bij de kapper vandaan haal, is mijn haar en hoofdhuid echt stukken beter. Ook de kleur blijft langer mooi (maar ik experimenteer nooit zelf, laat alles daar doen). Oja, en naspoelen met koud water helpt echt!