Je zal maar...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Devero, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

    Devero Actief lid

    5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    ...een naam in gedachten hebben die 10 weken voor de bevaldatum wordt 'weggekaapt' omdat mensen in je omgeving hun dochter nou net precies die roepnaam moeten geven :x

    Niks aan te doen, konden zij ook niet weten maar IK heb er flink de balen van! Het was namelijk mijn favoriet! En er zijn genoeg andere namen te bedenken, maar deze zat al lang in mijn hoofd en stond wonder boven wonder ook op het lijstje van mijn vriend. Jammer joh!

    Het zijn wel vrienden die we heel weinig zien, maar ja...om nou dezelfde naam te geven?! Das ook zo lomp...

    Iemand nog tips voor een handige site met leuke namen?
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Balen zeg!

    Ik zou als ik jullie was gewoon even verder zoeken (misschien eens de SVB-lijst doornemen) en als je echt niks anders kan vinden wat jullie mooi vinden, toch die naam kiezen. Eventueel even overleggen met jullie vrienden.
     
  3. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Wat jammer! Zijn het vrienden die je regelmatig ziet?
    Wil je de naam hier zeggen? Dan kunnen we eens meedenken voor soortgelijke namen :).
     
  4. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben de naam van vrienden weggekaapt. Hun zoontje is wel ruim een jaar na die van ons geboren, dus zij was toen nog niet zwanger, maar zij hadden ook een voorkeur voor Gijs. Uiteindelijk hebben ze gekozen voor Thijs. Nu is zij weer zwanger en loopt 1,5 maand op mij voor. Blijkbaar hebben we dezelfde smaak, dus het wordt spannend voor ons... tsja, niks aan te doen, we zullen dus een reserve naam moeten hebben, haha.
     
  5. VioletRose

    VioletRose Niet meer actief

    Kan er geen varriant op gemaakt worden? Om welke naam gaat het? Misschien dat wij namen kunnen voorstellen...of met andere ideetjes kunnen komen...?
     
  6. Cupcake1

    Cupcake1 Actief lid

    28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Oh, da's balen zeg!!
    Wij hadden de hele zwangerschap van mijn dochter twee namen in ons hoofd. Vlak nadat we een definitieve keuze hadden gemaakt, werd er een dochtertje van een kennisje geboren met de naam die we gelukkig NIET gekozen hadden. Ik weet nog hoe blij ik was!
    Kan me dus goed voorstellen dat je enorm baalt. Maar ik zou denk ik zelf gewoon gaan voor de naam die ik oorspronkelijk uitgekozen had, want anders krijg je misschien toch spijt. Stel nou dat die vrienden over een jaar gaan emigreren en het contact verwatert...
    Maar het is natuurlijk jouw keuze, misschien vind je toch nog een andere naam die je net zo mooi vindt!
     
  7. lovelymommy

    23 mrt 2011
    97
    0
    0
    NULL
    Kabouterdorp
    Jeetje zeg, ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. In mijn omgeving is dit ook een keertje voorgevallen en zij hebben uiteindelijk toch voor dezelfde naam gekozen maar wel eerst verteld natuurlijk dat zij die naam al een tijdje in hun hoofd hadden en dat was uiteindelijk helemaal geen probleem.

    Het is uiteindelijk jullie kindje en jullie bepalen zelf de naam toch? Als het mij zou overkomen zou ik het ook erg jammer vinden maar ik zou bij mijn keuze blijven omdat ik vind dat er meer hondjes zijn die Vicky heten en je kindje wordt er niet minder op.
    Succes ermee!
     

Deel Deze Pagina