Pas bij 20 weken zeggen? Dat vind ik echt heel knap, maar heb je dan zo'n slechte band met werkgever en collega's dat je dat zo lang stil kan houden? Hier gelukkig een vast contract dus dit was verder geen issue, maar ik had het ook echt niet zo lang stil kunnen houden.
Ik ga, als het goed is, straks ook een proeftijd van een maand in. Dan ga ik nog niet vertellen dat ik zwanger ben. Voel me er ook totaal niet schuldig over. Mijn zwangerschap is privé en daar hebben ze nu nog niets mee te maken. Pas als blijkt dat ze verder met me willen dan zal ik zeggen dat ik zwanger ben en dan is het aan de werkgever of ze wel of niet mijn contract verlengen na 6 maanden. Ik vind het wel altijd een toestand! Heb serieus het gevoel dat we als vrouwen benadeeld worden als het gaat om werk en zwangerschap. Slechts weinig werkgevers hebben hier écht respect voor.
Ik had een half jaar contract. Als ik het later had verteld, en zeer waarschijnlijk al over paar maanden de zw in zou moeten, dit zouden ze me niet in dank afnemen. Dan was het in maart einde oefening geweest en hadden ze me sowieso geen verlenging na de zwnagerschap geboden. Nu zeiden ze wel dat ik na de zwangerschap altijd welkom ben om weer te solliciteren.
Pff ja ik heb ook het gevoel dat wij vrouwen nog niet worden begrepen soweiso niet me menstruatieklachten niet maar ook wordt er nog volop gedicrimineerd.. Zwangere vrouwen en moeders die willen werken (parttime). Ik krijg een vast contract als ik dat niet zou hebben geloof ik fper echt in dat je er dan uit kan liggen.