In onze familie zijn wij allemaal zo.. zeggen altijd eerlijk onze mening en schuiven deze niet onder stoelen of banken. Tja dan kun je dus ook te horen krijgen dat iets niet mooi is.. maar goed wat maakt dat uit? Zolang je het zelf leuk vind. Mijn schoonfamilie kan dit trouwens niet altijd waarderen.. maarja ik zeg niks lelijks en probeer altijd op te letten hoe ik iets breng, maar ga niet zeggen dat ik iets mooi vind terwijl ik het niet mooi vind.
Waarom is het zo belangrijk wat hun vinden? Jij vind het mooi, jij bent blij met dat vestje/ shirtje. Dat is wat belangrijk is en niet wat hun vinden. Tja dan vind ze tweedehands niets. Prima.. Jij wel. Klaar. Punt zo simpel is het.
Nou dit vind ik wel gemeen, dit is mi bewust iemand op zn hart trappen. Of valt het dan weer onder de zogenaamde irritante goede bedoelingen :x dat ze willen voorkomen dat hij gepest wordt? Goed en ik neem aan dat je zoon er niet als een zwerver bijloopt . Hij zal dan ook moeten leren om het zich niet persoonlijk aan te trekken als een ander zijn kleding bijvoorbeeld niet mooi vind. Al vind ik het moeilijk te bepalen wat het nu maakt dat iemand de klos wordt.
Ik heb geen idee of ze zich ervan bewust zijn dat ze mij ermee op mijn hart trappen. Ik denk graag van niet, want anders zouden ze dat dus doelbewust elke keer doen. Ik ben gewoon heel anders dan mijn ouders en zusje. Heel andere smaak, heel andere levensvisie.... En dat botst toch wel vrij regelmatig. Ik probeer de discussie al niet meer aan te gaan en gewoon zoveel mogelijk "om hen heen te werken". Maar soms ben ik het wel een beetje zat eigenlijk
Hier net zo. Ik ga niet zeggen dat ik iets mooi vind als ik dat niet vind. Maar heej, het is jouw huis dus als jij het wel mooi vind is dat fantastisch toch?! Schoonfamilie hier heeft daar ook wat moeite mee, die zijn meer van het hielen likken en dan achteraf kleppen
@Bolkje, tweedehands kleding is toch niks mis mee, ik geloof dat er weinig ouders zijn die hun kinderen altijd nieuwe kleding aan doen naar shcool, hoe die kids uit school komen daar kan geen wasmachine tegenop dus lang leve de tweedehands kleding . Daar zal je mannetje echt niet om gepest worden tenzij je in een gooische vrouwen buurt woont met allemaal kak maar dat lijkt me niet. En voor de rest ene oor in andere weer uit, groen is niet mijn kleur, nou de mijne wel en klaar. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zeggen om je te kwetsen, zoals ik al zei in mijn ogen is het een tactisch antwoord , als ze had willen kwetsen had ze geroepen wat oerlelijk snap niet dat je daar tegenaan wil kijken, jij hebt toch ook geen smaak... Probeer er niet te zwaar aan te tillen ze hebben nu eenmaal een andere smaak en dat geeft niks alletwee is goed!!
Zoals ik al zei is mijn zusje soms ook heel direct met dr mening. Ben niet anders gewend van haar, dus trek me er niet veel van aan. Maar het zijn toch steeds kleine drupjes die in de ergernis emmer belanden en soms moet die emmer leeg. Dan ben ik een dag chagrijnig en gooi ik mn hele klaagzang uit tegen mn vriend en is het weer goed. Allleen jammer dat de hormonsters de emmer wat kleiner hebben gemaakt.
Heel herkenbaar Tijdens de zwangerschap vond ik het ook allemaal heel irritant... En ik ben ook niet anders gewend inderdaad. maar het begint me wel steeds meer tegen te staan nu ik zelf moeder ben wil ik eigenlijk niet meer zo als een kind worden behandeld.
Ik vind de opmerking eigenlijk helemaal niet kwetsend of bot eerlijk gezegd. Mijn moeder had laatst ooo gordijnen gekocht en ik had toen ook gezegd ze niet mooi te vinden. Vind dat ik bij familie wel zoiets moet kunnen zeggen en mijn moeder was ook helemaal niet beledigt.
Nee, de opmerking an sich was inderdaad niet kwetsend, maar het gebeurt zó vaak dat het deze keer gewoon echt in mijn verkeerde keelgat schoot. Ik kreeg echt het gevoel dat ik het gewoon nooit goed kan doen ik haar ogen.... En aan de andere kant denk ik ook weer: waarom zou dat moeten? Ik heb mijn eigen leven...
Maar dat is toch best kinderachtig? Waarom zou je zulke dingen niet tegen elkaar kunnen zeggen? Nee leuk is het niet. Maar ik heb liever dat iemand zijn mening geeft dan er om heen draait en dingen zegt als 'het pas wel bij je interieur' of 'je figuur is prima..'. Je voelt dan toch dat het niet oprecht is?
En dan gaat het vooral om de manier hoe je het zegt.., Als ze binnen komt stormen en roept: Jeeetje wat heb jij vettige bovenbenen gekregen zeg!!! Tja dat is pijnlijk.. Als ze rustig zegt: he suus, ben je aangekomen? Ik heb het idee dat je wat vollere bovenbenen hebt gekregen? Dat komt toch heel anders over
Ook niet als ze om je mening vragen en je het echt niet mooi vindt? En waarom zou jij je rot moeten voelen omdat een anders iets niet mooi vind wat jij wel mooi vind? Heb je dan liever dat ze tegen je liegen?
Je geeft het antwoord zelf al: Is lastig, omdat het je moeder is. Ik heb hetzelfde met mijn vader. Wat je zou kunnen doen, is vragen of ze niet eens gewoon blij voor je kan zijn zónder haar eigen (negatieve) mening er bij te halen. Ze had bij die gordijnen ook kunnen zeggen: "Leuk voor je", of "Past bij het interieur" of als alleen de kleur haar niet aan stond: "mooi patroon" of "fijn dat ie helemaal tot de grond/op de vensterbank hangt/valt"
Of juist niet! Zeggen dat je wel nieuwe gaat kopen en aanstalte maken om ze er af te halen. Kijken of die hint aankomt Misschien jaloers? Of misschien is ze gewend dat het er in 4 lagen op zit, zodat je een plamuurmes nodig hebt 's avonds. Ik gebruik trouwens ook 4 wattenschijfjes voor mijn ogen, maar heb alleen mascara en eyeliner op. Die vind ik ook wel leuk Klopt!
ik vind dat als je iemand naar zn mening vraagt dat hij of zij ook eerlijk antwoord mag geven. bijvoorbeeld: 'wat vind je van mn nieuwe gordijnen?' maar als je niet naar een mening gevraagd hebt en iemand geeft een negatieve reactie zonder zich in jou in te leven dan zou ik daar wat van zeggen.
Niks van aantrekken Jij moet er blij mee zijn Ik val ook buiten mijn familie betreft levens visie en inrichting maar wij respecteren en accepteren elkaar Ik heb alles op elkaar afgestemd en weet dat mijn moeder en zusje dat de grootste onzin vinden maar ik vind dat belangrijke ik heb ook een kleur gordijnen waarvan hun niet houden maart ik wel en t is mijn huis en moet hier gelukkig zijn Nou en wat hun vinden hun leven hun eigen leven en ik ook Daarom houden we wel van elkaar en liggen we er niet wakker van wat de ander vind van inrichting Kom op je bent volwassen en staat toch zeker achter je eigen keuze
Dat hangt er vanaf of het heel kwetsend kan overkomen of dat dat niet zo is, dat is per situatie, maar ook per persoon verschillend! De een zal daar gevoeliger voor zijn dan de ander, als ik dat dan opmerk bij die persoon zal ik ook al vind ik het lelijk, dat niet zeggen nee! Maar niet iedereen zal dat aan kunnen voelen, of er rekening mee kunnen houden, en dat begrijp ik dan ook wel weer!
Hé Bolkje, ik snap dat die opmerkingen niet leuk zijn. Zou ik ook van balen. Maar misschien is het voor jou goed om eens te bedenken of en waarom het belangrijk is dat je de goedkeuring van je moeder/zusje krijgt. Dat proef ik hier namelijk uit. Herken je dat?