2 vraagje's over sex en astma

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ancie, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    goeie morgen meiden

ik maak me over 2 dingen echt zorgen ik hoop ook dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen

als eerste een vraagje over sex (sorry voor op de vroege ochtend)
    ik vind sex heerlijk echt waar maar ik heb telkens last van contakt bloeding zoals ze het noemen en praat me zelf dan de gekste dingen aan van gaat het wel goed en dan slaat de angst toe wie herkent dat en kan het echt geen kwaad? en wat zeiden jullie dan tegen je zelf als je dat had?

en een vraagje over astma ik heb sinds mn geboorte al inspannings astma al heb ik sinds mn zwangerschap geen puffer meer aangeraakt want doe dingen echt heeeell rustig ga bv ook niet ver fietsen of onnodig de trap op en neer lopen helaas heb ik wel telkens last van het weer de vochtigheid maar dan kan ik me redden met een bakje koffie en met mn armen in de lucht staan

nou ben ik als de doods voor de bevalling (ja maak me daar nu al zorgen over) aangezien een bevalling toch een behoorlijke inspanning is en je je adem onder controle moet houden straks krijg ik er last van zo eng die gedachten
    wie heeft ook astma en is bevallen kan die gene mij vertellen of ze daar last van hadden zoja wat deed je toen ?

alvast heel erg bedankt

liefs ancie

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi Ancie,

Nou kan ik je over beiden geen antwoord geven, maar mijn advies is om dit met je arts/verloskundige te bespreken.
    Daar zijn ze tenminste voor!
    Succes

3. sjeima

sjeima Lid

30 nov 2008
    13
    0
    0
    Hallo Ancie,

nou over het verliezen van bloed na sex zou ik je niets kunnen zeggen,mischien even dokter vragen?
    waar ik wel wat over zeggen kan is dat ik zelf ook astma heb en pufjes gebruik,ik heb van de arts een ander soort pufjes gekregen,een soort die zeker mag tijdens zwangerschap....ik weet niet of het wijs is ze te laten staan hoor,we krijgen ze niet voor niets he?
    ik denk dat juist het pufje die ontstekingen tegengaat erg belangrijk is en voor de bevalling daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.
    heb zelf al vijf kinderen op de wereld gezet en in verwachting van de zesde....tuurlijk kan je het wel es benauwd hebben maar dan neem je gewoon een pufje ventolin ofzo.
    over het algemeen valt het allemaal best mee is mijn ervaring.
    je zult versteld staan hoe sterk je wel niet bent als de bevalling zich aandient. :D
    laat je plezier er niet door bederven....en mocht je je toch erge zorgen maken dan is het zaak om dat eens goed met je vk te bespreken.
    zo aan je verhaal te horen is dit je eerste kindje?
    en hoeveel weken ben je nu?
    geniet van je zwangerschap want voor je het weet is het weer voorbij meis.
    wil je trouwens thuis gaan bevallen of in zh?

liefs Sjeima

Deel Deze Pagina