eerst 3 dagen diarree nu 2 dagen al verstopt wat moet ik?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jent, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Hoi VK,

Ja in mijn vraagstelling staat het al.

Ik heb vanaf vrijdagochtend t/m zondag echt hele dunne poep gehad. Als ik voelde dat ik moest dan moest ik ook want anders kwam het er vanzelf uit en kon ik me gaan omkleden. Ik moest ook meerdere keren op een dag. Maargoed dat vind ik nog niet zo erg ik poep normaal ook meerdere keren op een dag, maar dan gewoon. Dus ik was me al zorgen aan het maken over de diarree maar die is nu over. Ik heb niet anders gegeten of gedronken de afgelopen dagen en nu vanaf maandag tot nu woensdagochten heb ik nog niet gepoept. Dus nu zit ik verstopt en ik heb er verder geen last van, maar gezond lijkt het me niet. Ik weet ik niet zo goed wat ik eraan kan doen. Ik heb bijvoorbeeld al ui paprika gegeten enz, wat normaal opzich er wel voor zorgt dat je moet gaan, maar ja dat hoort bij mijn gewoon eetpatroon dus daar reageren mijn darmen vast niet zo fel op.
    Maar ja mijn vraag is dus wat moet ik doen?
    Is het erg voor de baby? Ik ben nu 23 weken en 2 dagen zwanger.

groetjes Joyce

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Joyce,

vervelnd voor je dat je darmen een beetje van streek zijn. Je kleintje heeft er geen last van hoor, dus je daar geen zorgen over maken. Je hebt waarschijnlijk iets verkeerds gegeten waardoor je lijf je ontlasting eerder kwijt wilde en waardoor je darmen geprikkeld waren. Ik weet niet precies waarom je dan nu juist obstipatie hebt, maar je zou kunnen proberen meer olie te eten en meer fruit. Veel drinken is belangrijke en als je er nog steeds last van hebt, kun je eens lactulose halen bij de drogist/apotheek. Dan ben je als het goed is binnen 15 minuten van je ontlasting af.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina