spugen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mouschy, 28 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,

    ik zit met een brandende vraag; is het normaal om zo lang door nog te spugen? of is dat ook weer bij iedereen anders? ik ben nu bijna 15 weken zwanger en hang nog zeer regelmatig boven de WC... echt niet leuk meer mijn keel doet er gewoon zeer van...
    heeft iemand tips misschien? :cry:
     
  2. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb dat gehad tot week 17-18
    Maar als je echt veel spuugt kun je naar je huisarts gaan, die heeft daar iets voor wat niet schadelijk is voor de kleine(ik kreeg tabletjes)
    Verder help (voor je uit bed stapt) een paar hapjes vanille vla bij sommigen (bij mij hielp het de 1e zwangerschap ietsie) en er zijn vast meer tips ;)
     
  3. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    ik kan daar niet over mee raten want ik ben bij alle zwangerschappen wel misslijk geweest maar heb nooit hoeven braken , maar voor dat maagzuur heb ik wel eens gehoord cola drinken.misschien heb je er iets aan

    groetjes anita
     
  4. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ikheb bij mn 2e de hele zwangerschap zitten spugen en ik kreeg een soort drankje. dat heeft de verloskundige voorgeschreven. was ook maar 2.5 kilo aangekomen en na de zwangerschap was ik 14 kilo lichter. dat drankje heeft bij mij wel geholpen maar het was wel heel vies. soort witte melkachtig drankje. misschien kun je je verloskundige om raad vragen!
     
  5. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hi,
    ja dat was ook het eerste wat ik heb gedaan, mijn verloskundige om hulp vragen maar helaas, ze had ook geen tips of middeltjes om mij te helpen...... ik loop zelfs nu in de ziektewed voel me echt beroerd. Ik krijg elke morgen nu ontbijt op bed en dat is heerlijk, daarna nog even uitslapen en dan gaat het wel. Maar als ik even druk ben (huishouden of de hond uitlaten dan komt het er weer allemaal uit.....
    Ik lust helaas geen prik dus cola of zo is geen optie.
    Voor de rest zijn alle tips nog altijd welkom!!!!!! :D
     
  6. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    beschuit of een biscuitje eten tussendoor. is ook een optie of een banaan.
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    doe je wat suiker in de cola meis dan gaat de prik eraf
    en tja spugen wil je niet plagen maar kan soms je hele zwangerschap duren ik was er gelukkig af na de 3de mnd
    en anders gewoon even je HA bellen die weet vast wel raad

    succes debbie
     
  8. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb er gelukkig helemaal geen last vangehad.
    sAvonds soms een klein beetje, maar echt braken gelukkig niet
     
  9. Syrah

    Syrah Lid

    11 okt 2005
    23
    0
    0
    Hey hallo,

    Een troost, ik ben ongeveer net zo ver als jij en moet ook nog steeds elke dag overgeven. Ben de hele dag misselijk, en zit ook tegen het randje aan van 'ziektewet'. Alles al geprobeerd, alle tips enzo maar het wil niet echt helpen. Wat ik wel weet van mezelf dat het ook veel met stress te maken heeft bij mij. Als ik me lekker ontspannen voel en wat leuks aan het doen ben is het meestal een stuk minder. En vooral als ik gestresst ben is het het ergst.
    Je hebt wel tabletjes tegen misselijkheid via de huisarts, maar omdat ik in de apotheek werk, weet ik dat het uit onderzoek wel schadelijk is bij dieren maar tot dusver niet bij mensen. Maar toch wil ik dit dan liever niet slikken.
    Ik hoop ook dat het snel over gaat, zodat we kunnen genieten van onze zwangerschap!!

    xx Syrah
     
  10. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Die pilletjes heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad en die werkte heel goed!
    Maar omdat jij zoveel moet spugen is het beter om zetpillen te nemen.
    Is hetzelfde als de gewone pilletjes.
    Maar aangezien je ze er dan weer uitspuugt. Dan heb je er niks aan,
    Vraag ernaar bij je huisarts.

    Stertke!!
     
  11. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    Ik was ook misselijk tot mijn 18 week ik ben dan dus ook 18 weken aan het overgeven geweest en was dus getrouwd met de wc-pot :) maar nu ben ik helemaal niet meer misselijk en wordt het echt leuk om zwanger te zijn voor je het weet is het voorbij.
    Succes en sterkte knufff Sylvia
     
  12. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    was de eerste 3 maanden ook heel erg misselijk
    nu zo nu en dan als ik misselijk ben drink ik vaak thee dat wil ook wel eens helpen en je moet even in de gaten houden waar je misselijk van kan worden .maar dat hoeft niet voor iedereen te wezen hoor


    groetjes marjon
     
  13. Britt

    Britt Lid

    2 aug 2005
    7
    0
    0
    Verpleegkundige
    Alkmaar
    Van week 9 t/m week 16 ben ik ook verschrikkelijk misselijk geweest, spugen.. spugen..spugen. Gek wordt je er van. Heb die periode ook ziek thuis gezeten. En via de Huisarts emesafene zetpillen voorgeschreven gekregen. Dat gaf wel ietsje verbetering, maar het hielp niet onwijs goed ofzo. Dus daar ben ik maar weer mee gestopt, want vind het toch niet zo'n fijn idee medicijnen in mijn lijf op dit moment. Het beste was nog om gewoon rustig te blijven liggen, zodra ik overeind kwam moest ik spugen. Vanaf de zestiende week werd het langzaam beter. Ik ben toen op advies van de vk gembercapsules gaan gebruiken. Sindsdien ben ik ook weer rustig begonnen met werken. Ik ben nu bij vlagen nog flink misselijk als ik me de dag er voor te druk heb gemaakt.. als ik gewerkt heb bijvoorbeeld. Maar ik hoef gelukkig niet meer te spugen en daar ben ik al heel erg blij mee! Dus houdt hoop! Sterkte ermee.
     
  14. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Bij mij hielp het om op een lollie te zuigen... zolang ik de lollie in mijn mond had was ik (stukken) minder misselijk...
    Ik heb ook tabletjes gehad van de huisarts (emesafene) deze helpen het beste als je ze heel regelmatig inneemt op de zelfde tijd ('s morgens en 's avonds).
    Ze werken wel langzaam, pas na 10 dagen had ik echt het gevoel dat het hielp, toen was ik nog wel misselijk, maar hoefde ik niet meer te spugen.
    Ik ben misselijk geweest tot ruim 16 weken.

    Veel sterkte ermee.
    Groetjes Sas.
     
  15. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik hoorde onlangs dat gember ook tegen misselijkheid helpt, ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar je moet het ook wel lusten, proberen kan geen kwaad lijkt mij.

    Suc6 ermee gr jeanet
     
  16. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Heel leuk al die reacties! ik ben gelukkig dus niet de enige. Pepermuntjes helpen ook al heb ik gemerkt, een lekker fris gevoel en het helpt iets tegen de misselijkheid. Ik merk ook dat het heel erg met mijn vermoeid heid heeft temaken. Als ik moe ben kan je de klok er op gelijk zetten dat ik moet spugen, of als ik druk aan het werk ben. Maar ik houd er nu gewoon rekening mee. Meer kan ik ook niet doen. Van de HA krijg ik niets en hij had ook geen tips helaas. Maar ik ben ook niet dol op medicijnen en zeker nu niet dus als het niet hoeft.... ik ga ook lekker aan de rooibos thee, dat helpt ook wel.

    Liefs,
     

Deel Deze Pagina