Eerst afvallen en dan behandelen wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Danoontje01, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Lieve dames..

Zijn er nog meer obesitas/overgewicht mensen die eerst af moeten vallen alvorens er een behandeling kan starten?

Wij zijn er na 1 volledige en 4 afgebroken pogingen achter dat mijn overgewicht meespeelt tijdens de icsi stimulatie. Mijn man heeft slecht zaad. En nu moet ik eerst afvallen...

Ik hoop ervaringen te kunnen delen. Hebben jullie de gouden tip om af te vallen? Hoe houden jullie het vol? Of misschien een succesverhaal om mij een hart onder de riem te steken? Ik wil alles horen hihi!!

Misschien kunnen we elkaar erdoor slepen :)

Groetjes Danoontje

2. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Na 2 jaar proberen hulp gezocht.
    Tijdens de eerste afspraak bij de fertiliteitsarts werd direct duidelijk dat ze eerst wilde dat ik zo'n 7 kg af zou vallen (120 kg bij 1.78m).
    Het afvallen is me heel erg meegevallen. Ik had zo'n drive omdat ik wist waarvoor ik het deed. Ben 3x in de week gaan sporten, snoep laten staan en weinig koolhydraten gegeten. Binnen een half jaar was er 18 kg vanaf!

In de tussentijd wel semenonderzoek en HSG gehad. In jan. 1e IUI gehad en vandaag alweer 24 weken zwanger.

Hoop dat het je lukt om af te vallen! Het is de moeite meer dan waard :D

3. lizet78

lizet78 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    werk als verzorgende in de thuiszorg
    weert
    ik ben afgevallen via een dietiste van het ziekenhuis waar ik ook onder behandeling ben. Was al via een andere bezig geweest maar daar viel ik niets af. ben toen via haar met shakes begonnen van de weight care. ben toen in drie maanden 11 kilo afgevallen. Toen mocht ik ook beginnen met iui. Het voordeel was als het echt niet lukte dan kunnen hun namelijk advies uitbrengen aan de arts. van of het wel haalbaar is wat ze willen

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik moet morgen naar de kliniek zal eens vragen wat ze daar kunnen doen. Ik menstrueer al maanden niet en ben niet zwanger.
    Ook dat komt volgens hun door overgewicht. Zo oneerlijk. Ken meiden waar ik 2x in pas die de een na de ander krijgen. Helaas :(

5. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    En ik weet waarvoor ik t doe en hoe graag ik het wel. Alleen heb ik het er wel heeeeel moeilijk mee. Ik hoop dat ze wat kunnen betekenen.

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik vond afvallen altijd heel moeilijk. Ik ben 2x in de week zumba gaan doen en 2x fitness. En wat mij met name heeft geholpen in inzicht krijgen in de calorieen die ik eet. Door het bij te houden met een app, ben ik anders gaan eten en maak ik andere keuzes. Zo kan ik bijv. bij weinig calorie-inname overdag in de avond wel ijs en chips zonder dat ik te veel calorieen naar binnen werk. En als ik te veel calorieen heb ingenomen neem ik niets lekkers in de avond. Maar ja iedereen moet zoeken wat bij haar past. Succes want het is heel moeilijk, maar je kunt het het is voor een goed doel.

7. Ik vind het ontzettend knap dat je wilt proberen af te vallen voor je verdergaat met je kinderwens, maar hebben ze al eens een ander stimulatiemiddel geprobeerd (of een combi van twee verschillende)? Ik reageerde nauwelijks of helemaal niet op Gonal-F en Puregon, maar Menopur werkte perfect.. Ik twijfel er niet aan dat afvallen in sommige opzichten beter is, maar zoals je zelf al zegt; het hoeft niet per sé daaraan te liggen.. Veel succes!

8. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hoi dames, bij de intake zei de dokter ook dat ik af moest valken maar ondertussen gaan we starten na 7 iui's met ivf ondanks dat de dokter weet dat ik aangekomen ben na de 7 iui's

Veel last van vocht vast houden en denk dat de hormonen ook meehelpen met aankomen eetgewoonten niet veranderd nl.. Rot zeg dat je eerst af MOET vallen.. Zal wel goede stok achter de deur zijn Maarja ..

9. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    ik miste je al een tijdje hier en op twitter..
    ik zelf heb tussen ICSI1 en ICSI2 besloten om af te vallen..ik ben toen rond 17 kilo afgevallen..
    ik weet niet of dat mee heeft gespeeld maar de poging erna raakte ik zwanger..
    ik vind..Doe vooral wat goed voelt voor jou zelf!

had jij voor de MMM ook problemen met je menstruatie??
    of is die van slag vanwege alle hormonen??

heel veel succes met wat komen gaat!

Deel Deze Pagina