Helaas is onze 1e iscipoging na de 1e follikelmeting gestopt. Ik had maar 2 blaasjes, die goed genoeg zouden zijn. Nou hebben ze vandaag vanuit het ziekenhuis terug gebeld na een teamoverleg en daar werd gezegd dat ik eerst (nog) 10 kilo af moet vallen voor het zin zou hebben een nieuwe poging te doen. Maar we mochten het zelf weten. Dit hebben ze echter in het afgelopen half jaar nog nooit gezegd dus het viel me toch nogal rauw op mijn dak. Ik weet wel dat het beter is om minder overgewicht te hebben, maar ze hadden het er nog nooit over gehad. Nou willen we volgende maand eigenlijk weer starten als de planning het toelaat en hebben we de CZ gebeld om te vragen of dit geldt als 1e poging of niet. Dit was een lastige vraag voor ze. Na diverse mensen gesproken te hebben, kwam het er op neer dat de meeste vonden dat het een eerste poging was. we lezen op internet echter verschillende verhalen hierover. Wie heeft hier ervaring mee (liefst van CZ)? Want ik vind het wachten of niet wel een beetje afhangen van de vergoeding. Groetjes!
Hoi Bebe, Ik heb geen ervaringen met CZ, wel met zilveren kruis en wat andere maatschappijen. Bij hen is het zo dat als je bent begonnen met medicijn gebruik,de behandeling is begonnen en wordt berekend als een volledige behandeling. Ik meen dat ik dit ook in de voorwaarden van CZ heb gelezen. Als het goed is staan de voorwaarden op de site van CZ, denk dat je dit het beste even kan nalezen. Succes. Groetjes, Elvira
in het ziekenhuis zieden ze tegen mij dat er pas spraken is van een poging als de punctie gedaan is... ik ben wel bij cz verzekerd maar ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht ga het morgen eens opzoeken.
Ja, daar hadden ze het bij ons ook over, maar ze zeiden er wel bij dat dit per verzekering verschillend was. Ik kan het dus niet vinden op de site van cz.
ik zal morgen eens even gaan neuzen op de site en in mijn polis heb je het al aan de verzekering zelf gevraagd? even bellen misschien?
Wij zijn bij CZ verzekerd en bij ons is de 1e IVF afgebroken. Weliswaar in een later stadium: we hebben wel een punctie gehad, maar omdat er geen enkele eicel was bevrucht volgde er geen terugplaatsing. CZ is helaas heel erg streng wat de vergoedingen betreft. Ze tellen een poging al als volledige behandeling als je eenmaal met de hormonen bent begonnen. Maakt dus niet uit of er wel of niet een punctie is geweest. Altijd als de behandeling afgebroken wordt, telt het als een volledige behandeling. Dat is wel flink balen, zeker omdat niet alle verzekeraars zo streng zijn... Wij waren hierdoor dus een kans kwijt. Wat je eventueel nog wel zou kunnen overwegen is om de hormonen zelf te betalen, zodat het je nu niet een volledige behandeling kost. Het kost dan wel een paar honderd euro, maar dan heb je nog drie volledige ICSI's te gaan. Dit zou je wel even moeten overleggen met CZ, want die moeten dat wel goedkeuren natuurlijk. Maar dat zou misschien een optie zijn. Heel veel succes met alles! Groetjes, Jippie
eigenlijk is dat wel raar ik was eerst bij de oz verzekerd en daar was het wel na de punctie pas een 1e poging....
Ik vind dat zo belachelijk van verzekeringen. Je hebt zo toch helemaal geen kans gehad. Ook zo belachelijk dat verzekeringen zelf mogen bedenken wanneer het een poging is. Bij onze verzekering (VGZ) is het pas een poging als er terugplaatsing is. Dat vind ik een vele eerlijkere manier.
nou idd he ik ga het wel even navragen want eerst was ik bij oz en daar was het volgens mij pas na de punctie een poging en nu is dat over gegaan naar cz maar ze zeiden toen wel dat alles hetzelfde zou blijven voor ons! en anders misschien toch eens overstappen
heb net even gebeld met de cz was toch wel erg nieuwsgierig dit werd mij verteld het ziekenhuis geeft aan wanneer het een poging is heeft mee te maken hoe ze het declareren... blijkbaar vond het wel een beetje vreemd maar ze zei dat het zo klopte en dat alles 100% vergoed werd wel weer raar dat ze dan twee verschillende verhalen hebben he
Heb je naar de naam gevraagd van de persoon die dit verteld heeft. Dat kan altijd handig zijn, mocht je vaker contact met ze op moeten nemen...
Het wordt ons idd niet erg duidelijk. Vandaag hebben we weer naar het ziekenhuis gebeld en zij zeggen dat het gefactureerd wordt zoals het is, echo's en hormonen en dat de verzekering dan de rest doet. In dit geval ziet CZ dit dus idd als poging 1. Het vervelende is dat mijn vriend sinds een aantal maanden bij agis is verzekerd en die vinden dat een poging pas een poging is na 12 weken zwangerschap! Dus erg dubbel. Ik kon toen helaas niet mee naar agis, omdat je dan eerst weer een jaar "lid"moet zijn voor je dit soort dingen, dachten we. Maar dat schijnt ook niet helemaal waar te zijn, maar ik ben nu te laat om over te stappen.
Oh ja, wat me ook erg kwaad maakt is dat ik eigenlijk pas opnieuw mag proberen als ik 10 kilo afgevallen ben. Hier is al die tijd niks over gezegd en nu is het ineens een groot probleem. Toen wij de eerste keer op gesprek kwamen, toen woog ik zelfs nog 12 kilo meer dan nu en er is toen niet gezegd dat ik beter eerst kon afvallen en dan pas moest proberen.