Ik heb trouwens geen maagband, maar een gastric bypass. Een echte maagverkleining dus die niet terug gedraait kan worden. Maar dan nog, de een is de ander niet we zijn allemaal verschillend. Voor iedereen geldt in principe, dik of dun, gezond eten en voldoende beweging zijn een pre, een pre voor een goede gezondheid, een pre om zwanger te worden.
Ik vind afvallen voordat je zwanger wordt eigenlijk zonde, omdat tijdens de zwangerschap weet je niet wat het zwanger zijn met je lichaam in petto heeft. Gezonder eten en minder snoepen kan al veel helpen. Erg knap hoor van alle dames die zijn afgevallen en gezonde kids hebben! Ik denk ook dat gewicht niet bepaald dat je wel of niet zwanger kan worden.
Streng dieeten is ook niet vol te houden voor langere tijd waardoor je weer gaat jojo'en met alle gevolgen van dien. Idd goed op je voeding letten, voldoende bewegen en lekker genieten maakt je al gezonder.
ik ben ook 1.80 en weeg 112 kilo. wij gingen proberen voor een kindje en ondertussen ging ik afvallen. eerste ronde was het raak ik heb wel vantevoren mezelf laten onderzoeken via de ha of ik ook echt gezond was. dat was ik gelukkig. omdat mijn conditie verder goed was zag ze geen bezwaren tegen een zwangerschap. ik heb een heel makkelijke zwangerschap gehad en het herstel verloopt heel erg vlot. ik zit alweer op mijn startgewicht en ga volgende week weer beginnen met sporten om het afvallen voort te zetten
Ik ben voordat ik zwanger werd niks afgevallen. Ik woog zo'n 110 kg. Na de zwangerschap was dat 112. En na de bevalling dus nog maar 104. Ik was trouwens in 1 ronde zwanger.
echt supergoed van de dames die af zijn gevallen! Ik vind het ook fijn om te lezen dat overgewicht geen belemmering hoeft te zijn voor zwanger worden. Ik ben er voor 90% uit. denk dat we gewoon maar gaan beginnen! En ondertussen gezond eten en bewegen en maar zien waar het schip strand. Heb ook helemaal geen zin meer in die pil eigenlijk, begin er echt een soort hekel aan te krijgen, hihi. Dus om nou aan een nieuwe strip te beginnen... Daarnaast ben ik ook heel benieuwd of mijn cyclus gewoon weer regelmatig word (ben 10 jaar aan de pil geweest) en wat ik me ook goed besef... het kan allemaal erg moeilijk gaan zwanger worden. je hebt geluk als het snel gaat. Nu e.e.a. nog met manlief bespreken... Heb eigenlijk nog geen reactie gehad op mijn vorige vraag, terwijl ik hier toch wel heel benieuwd naar ben... Hoe reageren jullie mannetjes op je overgewicht en zwanger willen worden? Die van mij wil het liefst dat ik eerst afval voordat ik zwanger word. Hij wil zowieso graag dat ik afval. Ik leerde hem kennen toen ik 75 kilo woog en een prachtfiguur had... Hij vind het erg zonde dat er zoveel is bijgekomen. Maar zoals ik al eerder zei, hij voelt die enorme hormonale drang niet om aan kinderen te beginnen, in ieder geval niet zoals ik. Duss... we gaan het er nog maar even over hebben.... liefs
mijn vriend heeft mij ook gezet ontmoet en heeft er niet zoon moeite mee. Ik maak me er druk om dat we al een jaar bezig zijn en hij zegt dan...ach het komt vanzelf wel...dan wachten we nu toch nog een maandje....j tuurlijk haha ook een man zonder oerdrang dus. Wat ik heel vervelend vind is dat ie me niet echt helemaal steunt...zet gerust om ha;lf 11 de frituurpan aan voor een frikandelletje en eet een zak chips leeg naast me. daar wordt ik boos om dan denk ik ja pfff jij hoeft niks te doen en dan zijn zijn woorden; lieverd jij kan dat zo goed, ik niet. moet ik nu denken dat ie trots op me is? wordt e4r soms een beetje chaggie van
Ik heb een bmi van ergens tussen de 28 en de 29. Wel te hoog dus maar het gaat nog wel. Het grote probleem bij mij is het emo-eten en dat krijg ik gewoon echt niet onder controle. Zo k*t dat ik telkens in die val trap waardoor ik me dan achter nog wat slechter voel.
@ Reintje.. ik ben 1.78 en weeg zo rond de 90 kilo.. Heb net zoals Mizzy heel erg last van mijn rug. Ben een vreter dus daar komen al die kilo's van, haha.. Soms baal ik wel van mezelf hoor.. Heb ik het eindelijk voor elkaar om gewoon een slank lijf te hebben, eet ik alles er weer aan.. Is me dus al twee keer gebeurd. Mijn mannetje vind het niet erg.. die is zelf ook niet super slank en houdt ook van lekkere dingen. Dat we met elkaar gingen woog ik 67 kilo (dat kwam wel door de stress hoor) mijn ideale gewicht is zo rond de 73... We zijn wel bezig om zwanger te worden... ben nu een beetje Sonja aan het doen en een beetje Sabrina, haha... Gezond eten en niet snoepen dus.. het sporten lukt nog even niet ivm met mijn rugklachten...
Toen mijn vriend mij leerden kennen was ik veelste ligt. Zodra ik het woord afvallen liet vallen, was hij er nooit blij mee. Tot hij zag dat ik zelf ongelukkig was met mijn gewicht. Hij vind mij "gevuld" mooier (veel vrouwelijker), als zo graat mager Mocht afvallen, maar niet meer zo dun als ik was (overigens zou mij dit ook niet meer lukken, en wil ik het ook niet). Met South beach dieet viel ik gemiddeld rond de 500 gr per week af. De ene week meer, de andere iets minder. Voor mijn gevoel was het geen dieet, dus geen seconde moeite gehad om het "vol te houden".