Eerst afvallen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Puma82, Aug 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendypas

wendypas Actief lid

May 5, 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!!!
    Hier ook behoorlijk overgewicht... Ik ben 1,60 en weeg 106 kilo. Veel te veel dus. Maar ik zit dus wel met een onregelmatige cyclus, zit vandaag op dag 71, en nog niks te zien. Ik ben juist bang dat dit door mijn overgewicht komt. Maar het afvallen valt me ondanks dit te denken toch nog heel erg zwaar. Ik durf ook niet zo goed naar de dokter te gaan hiervoor, ik ben maar bang dat hij gaat zeggen, valt eerst maar eens een 20 kilo af en dan zien we wel weer verder...
    Zie het vandaag even niet zo zitten, sorry....

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Blijf het proberen en ga in de tussentijd ook naar de dokter. Wie weet raak je wel zwanger, maar het is nooit verkeerd om tegelijkertijd bezig te zijn met verantwoord afvallen. Grote kans dat het zwanger zijn dan voor jou ook beter te dragen is. Succes!

3. Linnn

Linnn Actief lid

Jul 23, 2010
    195
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heel herkenbaar.. Ik wil ook heel graag zwanger worden.
    Ik ben heel onregelmatig ongesteld en daardoor willen ze mij nog niet verder helpen. Ik loop nu in het ziekenhuis bij een fertiliteitsverpleegkundige om af te vallen. Zij willen dat ik in totaal 10 kilo afval voordat ze me verder helpen. Uit bloedonderzoeken enz. is namelijk niks gebleken voor de onregelmatigheid. Bij mij hebben ze inderdaad ook op van alles geprikt.Ik ben in februari al begonnen in het ziekenhuis en het ging goed tot aan de vakantie. Alles wat ik kwijt was (+/- 5kg) zat er begin juli weer aan. Opnieuw beginnen dus.. Ik heb voor mezelf ook wel ovulatietesten gekocht want ik zou mijn god niet weten wanneer iedere keer mijn eisprong is!
    Ik ben vorig jaar wel eerder zwanger geweest, maar na 7 weken is het op een miskraam uitgelopen.
    Ik ben 1.65m en weeg op dit moment 97.4 kg.. Toen ik begon bij het ziekenhuis woog ik 99.8 kg.

Ik sport wel heel veel en heb dan ook best veel spiermassa wat me dan ook nog eens zwaarder maakt. Maar in het ziekenhuis kijkt ze vooral naar vetpercentage.

Ik snap heel goed dat het lastig is om naar een dokter te gaan o.i.d. maar aan de andere kant is het wel motiverend. Ik moet zeggen dat het voor mij ook heel erg moeilijk is, maar die vrouw waar ik bij zit is wel heel aardig en vriendelijk en snapt dat het niet gemakkelijk is. Ik probeer zelf nu heel erg mijn levenstijl te veranderen.. Voor de gezondere dingen te kiezen. Sporten doe ik gelukkig al veel, dus in combinatie met gezonder leven zou het nu toch al wel wat harder moeten gaan.
    Overigens vul ik de eetmeter op voedingscentrum elke dag in. Ik vind het ideaal. Je moet proberen om voldoende kcal te eten (minimaal 1700 max. 2000) aan gezonde dingen. Als je te weinig kcal eet, dan gaat je lichaam niks verbranden, maar 'sparen'. Een vrouw mag maximaal 22 gram verzadigd vet op een dag. Als je hier steeds overheen zit, dan slaat je lichaam zeker vet op.
    Misschien een tip om het te gebruiken?

4. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Ik moet van de gyn ook afvallen, maar het gaat te langzaam (naar mijn en haar zin). Ben nu 109 kg (1m69), flink overgewicht dus. Wil het er zowieso al graag af maar nu het een zwangerschap in de weg zou kunnen gaan staan al helemaal!. Mijn moeder heeft ook een traag werkende schildklier, bij mij is dit vorig jaar nog getest en gelukkig niks aan de hand.
    Vind het fijn om hier te lezen dat ook zwaardere dames zwanger worden, want soms voelt het of dat het allemaal mijn schuld is dat het niet lukt omdat ik overgewicht heb. Oke, ik weet het ieder pondje gaat door het mondje, ik ben zelf zo zwaar geworden.
    Ik ben iig hard bezig en hoop dat het succes heeft!
    Jullie ook succes!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je zou ook gewoon bij de HA kunnen aangeven dat je juist moeite hebt met het afvallen en dat je dan vraagt om een doorverwijzing naar een dieetiste. Het zwanger willen worden kun je dan ook als motivatie er bij aangeven

6. MijnPrinsje

MijnPrinsje Nieuw lid

Aug 24, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is belangrijk om een gezond gewicht te hebben. Het maakt dan niet uit of je wel of niet zwanger bent of zwanger wilt worden. Ik denk wel dat je gewicht een invloed heeft op het "zwanger willen worden". Want iemand die veel te dun is wordt ook niet makkelijk zwanger.

Als ik jou gewicht bekijk dan valt het best mee. Misschien 10 kilo er af en dan zit je op een gezond gewicht. Als je zwanger wordt dan moet je er ook rekening mee houden dat je heel wat kilootjes aankomt. Ik was 17 kilo aangekomen en ik at heeeeel weinig tijdens mijn zwangerschap. Mijn zoontje is 19 maanden en ik moet er nog steeds 7 kilo afkrijgen hahahaha...

Suc6. Mijn advies, probeer een paar kilo er af te krijgen

7. mamavanjailyn

mamavanjailyn Niet meer actief

Kijk even op de website van Essential Balance. Ben nu 6 dgn bezig en al 4 kilo kwijt.

Mijn gyn. Heeft mij doorverwezen.

Groetjes Brigitte

8. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,754
    0
    36
    Hallo,

Ook ik heb overgewicht...Ik ben 1.65m en ongeveer 95kg. Ik vind het erg lastig af te vallen..Ben 5 jaar geleden in een jaar 10kg afgevallen, maar is er nu alweer bijna dubbel bij sinds ik sinds 5jaar een relatie heb..Ik ben ook een emo eter dus dat is ook vervelend..

Pas ben ik bij deh uisarts geweest voor iets en heb meteen gevraagd over mn overgewicht. Hij vertelde dat ik wel meer kans had op pcos en vroeg of ik mn menstruatie al had gehad..deze heb ik gehad en precies 28 dagen..toen begon hij te glimlachen:DHij vertelde dat je er dan vanuit kunt gaan dat je ook een eisprong hebt wanneer je menstrueert. Het kan wel langer duren (moeten uitgaan dat je er een jaar mee bezig kunt zijn zoiezo) maar hij stond er niet negatief tegenover:) dus ik ging positief bij de huisarts weg..:D

Zijn jullie al lang bezig zwanger te worden? Wij deze maand voor het eerst voor het "echie" gegaan..Ben benieuwd...

9. dali1976

dali1976 Lid

May 14, 2011
    41
    0
    0
    Bij mij speelt zo ongeveer hetzelfde. Ik ben ook veel te zwaar en probeer al lange tijd zwanger te worden. In maart was het eindelijk raak, na ruim 2 jaar proberen. Helaas kregen we bij de eerste termijnecho te horen dat na ruim 8 weken het hartje al was gestopt.

Voordat wij begonnen met het proberen zwanger te worden ben ik bijna 30 kilo afgevallen, zelfs daarna duurde het dus nog heel erg lang. En door alle frustraties heb ik er denk ik al weer 20 kilo aan gegeten. Ik sta niet meer op de weegschaal dus weet het niet precies. Maar afvallen geeft ook geen garanties.

Vandaag ben ik weer ongesteld geworden en heb het er erg moeilijk mee. Mijn man zegt dat ik me er te veel mee bezig ben, en dat ik dat niet moet doen. Lekker makkelijk gezegd natuurlijk. Ik wil al zo lang een kindje, vanaf mijn 15e weet ik al zeker dat ik kinderen wil, als het dan niet lukt kan ik er niet, niet mee bezig zijn.

Hoe zit dat bij jullie?

10. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Dames er is echt hoop hoor met overgewicht zwanger worden. Ik ben zelf 1,68 en 120kilo (en 37 jaar!). Ik was met 3 maanden zwanger (helaas een MK) en gelijk daarna weer zwanger.

Met de GYN over gehad dat ik me best schuldig voelde dat ik te zwaar was en toch zwanger wilde worden. Zij was hier nuchter in. Ik was nl. bezig met afvallen en was wel van een jaar uitgegaan voordat ik zwanger zou worden. De GYN gaf aan dat gezond leven het belangrijkst is. Ik sport 2x in de week en eet zo gezond mogelijk. Als je gevoelig bent voor onvruchtbaarheid kan overgewicht dit versterken. Het is niet zo dat overgewicht ten alle tijde de enige oorzaak is voor het niet snel zwanger raken. Haar advies was aan mij (voordat ik zwanger raakt) zo gezond mogelijk te leven, sporten en ontspannend. Langzaam afvallen is beter dan heel snel omdat er dan gifstoffen vrijkomen die de vruchtbaarheid en innesteling dwars kunnen gaan zitten. Ook nu ga ik gewoon door met zo gezond mogelijk bezig zijn.

Hopelijk voor jullie ook snel allemaal goed nieuws!

11. Puma82

Puma82 Bekend lid

Aug 4, 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch leuk om ook positieve berichten te lezen!
    Bij mij schiet het afvallen nog niet zo op.
    Ik hoop vandaag ongesteld te worden, misschien scheelt dat nog wat. En dan kunnen we echt gaan beginnen :D

12. spannend22

spannend22 Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,754
    0
    36
    Hier schiet het afvallen normaal gesproken niet op, maar voel me sinds gister niet echt lekker en heb geen eetlust..Dus dat bevorderd het afvallen dan weer he....

13. frownupsidedown

frownupsidedown Actief lid

Sep 24, 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Ik lees net de berichtjes in dit topic en ik leef helemaal met jullie mee. Ik ben zelf 1,64 en weeg momenteel 90kg en ik heb me al regelmatig afgevraagd of mijn overgewicht de boel heeft verknald.
    Mijn man en ik zijn vanwege zijn verminderde vruchtbaarheid (ivm sterilisatie die ongedaan gemaakt is) al onder behandeling bij de fertiliteitsafdeling van het ziekenhuis.
    Omdat we hebben besloten dat dit onze laatste poging wordt, heb ik m'n best gedaan om af te vallen en ik heb in de afgelopen twee maan 6kg eraf weten te krijgen. Ik hoop dat het helpt.
    We hebben zaterdag de terugplaatsing gehad en ik zit nu dus duimen te draaien tot ik mag testen.
    Voor alle meiden die ondanks hun overgewicht proberen zwanger te raken, ik duim voor jullie en iedereen die aan het afvallen is om de kansen te verbeteren: succes.

14. Puma82

Puma82 Bekend lid

Aug 4, 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ frownupsidedown
    Ik zal voor je duimen! Wel knap, 6 kg eraf in twee maanden.
    Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?

15. frownupsidedown

frownupsidedown Actief lid

Sep 24, 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Ben een beetje laat met reageren, maar tuurlijk mag je dat vragen.
    Ik heb hard geworsteld om minder te snoepen (want ik ben een echte emo eter) en ik ben meer gaan sporten. Het hielp mij om iedere dag braaf alles op te schrijven wat ik at, want als ik dan over de schreef ging zag ik het gelijk.
    Ik wil er nu, na de laatste negatieve test, weer mee verder gaan maar dat is i.v.m. de emoties erg lastig. Ga mijn best doen in ieder geval.

16. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Allemaal,

Helaas hier ook een negatief verhaal van zwanger willen worden met overgewicht.
    Na 3 jaar proberen in 2005 naar de gyn gegaan voor onderzoeken. (Ben 1.72m lang en woog toen 95 kilo). Ik bleek geen eisprong van mezelf te hebben en heb toen een aantal kuren Clomid gehad.
    Met heel veel geluk ben ik toen zwanger geraakt en heb na een moeilijke zwangerschap een gezonde zoon gekregen.
    Toen hij één jaar was zijn we weer gaan proberen. Na weer een jaar weer de MMM in (woog toen inmiddels 105kg). Na meerdere rondes clomid en daarna puregon helaas niet zwanger geraakt. Ik kreeg het advies om eerst af te gaan vallen. Was er even helemaal klaar mee en kwam zelfs 5kg bij.
    Eind vorig jaar ging bij mij de knop om en wilde ik gaan afvallen.
    Heb met veel succes het cambridge dieet gedaan en ben daarmee 33 kg afgevallen. Moet er nog een stuk of 7 kwijt, maar ben op de goede weg. Zijn 2 maanden geleden weer de MMM in gegaan en tot mijn verbazing blijk ik weer een eisprong van mezelf te hebben.
    We zijn nu dus voor een halfjaar naar huis gestuurd en pas als het dan niet gelukt is, worden we verder geholpen.
    Vol goede moed aan het proberen dus....

Het is natuurlijk altijd beter om een gezond gewicht te hebben voor je zwanger raakt. Voornamelijk ook om complicaties tijdens de zwangerschap te voorkomen.
    Hopelijk is iedereen hier toch snel zwanger

Groetjes Winnie

17. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hier dus het bewijs dat afvallen kan lonen.
    Vandaag een knalpositieve test van clearblue digital!!!
    Ben in de wolken.
    Na 4 en half jaar proberen nu een spontane zwangerschap.
    Kan het nog niet goed bevatten.

Hoe is het met de rest hier?

Groetjes een in de wolken zijnde Winnie....

18. Puma82

Puma82 Bekend lid

Aug 4, 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ik dit bericht zomaar omhoog mag schoppen.
    Maar gefeliciteerd Winnie!

Wat supergaaf! Ik hoop dat ik ook zo snel mogelijk een succesverhaal kan posten hier!

Wij zitten nu in de tweede ronde. Ik ben trouwens nog niet echt afgevallen (1 kg) Maar ik eet wel gezond en sport weer meer.

Share This Page