Baby reageert niet echt op zijn naam

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lorena81, Nov 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lorena81

Lorena81 Lid

Jun 19, 2009
    62
    0
    0
    Een vraag:mijn baby reageert niet echt op zijn naam,soms wel en soms ook helemaal niet,af en toe moet ik 3 keer roepen voordat hij naar me kijkt.Ik heb het doorgegeven aan het cb,die zeggen dat het ene kindje sneller reageert als het andere.Ik maak me wel zorgen.Hij hoort wel heeeeeeeeeeeeeel goed dat wel dus.Andere geluiden merkt hij meteen op.Ik maak me ergens wel zorgen.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hoe oud is je kindje, mischien wel handig om even te vermelden

3. Lorena81

Lorena81 Lid

Jun 19, 2009
    62
    0
    0
    Oeps vergeten,8 maanden.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk dat je kleine veels tedruk bezig is om alles in zijn omgeving op te nemen dat hij je inderdaad niet hoort.
    KOmt echt vanzelf wel hoor.

Wacht maar straks willen ze niet eens luisteren ;)

5. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ze weten dan volgens mij nog niet eens dat je hen bedoeld.

6. Mamasab

Mamasab Actief lid

Jul 17, 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Mijn zoontje is 1jr en luisterd heel goed naar zijn naam. Vaak blijven zeggen en veel tegen hem praten en zijn naam er dan bijnoemen. Ons werd juist gezegd in het begin zit je met koosnaampjes omdat niet te doen en alleen zijn naam te noemen. Mijn zoontje luisterde pas echt naar zijn naam met 8,5 maand.

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Mevrouwtje hier is bijna 10 maanden oud en ze luistert soms wel en soms niet (maar net hoe t uitkomt) ze reageert wel hoor als iemand wat zegt of de kamer in komt. Maar volgens mij snapt ze echt nog niet dat ze zo heet, als ik met wat anders begin zou ze ook kijken. Ik denkw at hierboven al staat: vaak naam noemen en veel praten dat het dan goed komt. groetjes!

8. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Mijn mannetje luisterd zeker al vanaf 6 mnd naar zijn naam.

Gewoon geduld hebben hoor.
    De één doet iets sneller dan een ander.
    Jou kindje zal weer sneller zijn in bepaalde dingen dan mijn mannetje.

Geen zorgen maken hoor.
    Komt wel. :)

9. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier luistert ze goed naar haar naam sinds ze nog net geen 8 maanden was. Maar ik zou er geen tijd op plakken, het komt vanzelf wel! Ik heb het wel altijd gestimuleerd, en nog steeds. Zo sta ik elke dag een paar keer met haar voor de spiegel en zeg dan: hallo Charlotte, en wijs haar dan aan, en dan weer: mama en dan wijs ik naar mezelf. Weet niet of dit heeft geholpen maar ze vind het zelf ontzettend leuk om zichzelf te zien dus het ging vanzelf.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn zoontje was daar ook niet rap mee. Was pas tegen het jaar dat hij echt goed luisterde naar zijn naam. Daarvoor was het meer omkijken omdat we wat zeiden. Geen zorgen dus. Kindjes ontwikkelen nou eenmaal niet allemaal precies gelijk.

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Het naar de naam luisteren hebben ze ook geschrapt als item op de 'test' van het cb of je kindje op schema ligt. Het is gewoon heel moeilijk te bepalen waar ze op reageren (de naam, je stem, de intonatie).
    Het komt vanzelf wel. Acht maanden is nog harstikke jong joh! Volgens mij weet de mijne pas sinds een paar maanden hoe ze heet ;)

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    oow mijn dochter reageerde ook pas toen ze n maand of 10 was echt op haar naam hoor dus zou er inderdaad geen tijd aan vastplakken ieder kind doet dat toch waneer ze er zelf zin in hebben en laten zich absoluut niet dwingen

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik weet eigenlijk niet eens wanneer Sasha op haar naam reageerde. Ik weet wel dat ze het ooit deed, maar nu haha, dus ook niet meer. ;) Maar dat is meer baldadigheid.

Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken. Hij heeft zijn hele leven nog voor zich om wel te luisteren.

14. EmyD

EmyD Niet meer actief

Zolang je wel het idee hebt dat je zoontje goed kan horen zou ik me geen zorgen maken hoor. Dan komt het vanzelf wel.
    Onze froemel luistert al een paar maanden naar haar naam. Wij hebben haar ook heel bewust altijd bij haar naam genoemd en geen 'schatje' of zo. Maar ja, ik noem mezelf ook altijd mama en dat heeft ze toch niet door. Ik weet ook niet of ze naar de naam zelf luistert, of naar de toon. Zal het straks effe proberen..

Maak je vooral niet druk hoor!

Share This Page