Sanne is nu bijna 13 maanden. Toen ze ongeveer 11,5 maand was heeft ze de 11 maanden sprong gehad (denk ik) Toen wilde ze niet eten. Deze heeft ongeveer 3,5 week geduurd. Sinds een aantal dagen lijkt alles zich weer te herhalen, ze wil geen broodje (ze eet de helft op) en het warm eten is een drama ( ze eet nog geen half potje). Haar pap krijgen we er met veel geduld wel in s'morgens. Haar fruithap gaat ook maar voor de helft op. Ik heb het idee dat ze wel meer wil eten maar ze gunt zich er geen tijd voor. Is dit weer een fase en moet ik het dus maar gewoon op z'n beloop laten?
Vast een fase! Niet dwingen, laat haar zelf aangeven hoeveel ze wilt. Komt echt wel weer goed. Ik meende dat er met 14 maand ook een sprong is, wellicht heeft zij die sprong nu eerder.
gewoon niet op reageren en dan maar even geen brood. ik maak der nooit een punt van en komt vanzelf wel weer goed. mijn dochter eet momenteel ook der brood niet op maar als ik eet komt ze soms wat meesnoepen. warm eten is momenteel ook niet o veel maar ook hierbij jammer dan. ze eet al vanaf 11 maanden zelf en mag me er niet mee bemoeien. de ene dag is dat 1 hapje en de andere dag een heel bordje. soms houdt het slecht eten lang aan maar zolang ze genoeg drinkt kan dat voor een tijdje echt geen kwaad
Geef je dan ook even wat anders om het maagje te vullen zeg maar? Ik weet dat ze zich echt niet uithongeren maar vind het zo vervelend. Het eten/flesje is vanaf de geboorte al een crime geweest, maar het ging net weer zo goed en dan begint het weer van voor af aan .
Eva eet over het algemeen overdag wel goed, maar de afgelopen dagen wat minder. Drinken gaat hier trouwens ook niet zo geweldig. Eva is ook met hele andere dingen bezig en geeft zichzelf dus ook niet de tijd en rust om te eten en te drinken. Vanochtend heb ik haar toen ze niet meer wilde op de grond gezet en ben zelf verder gaan eten. Toen kwam ze uiteindelijk weer naar me toe gelopen en wilde eerst iets van mijn eten, maar dat lustte ze niet (pap ), toen heb ik haar weer in haar stoel gezet en haar boterham gegeven en toen heeft ze alsnog de andere helft opgegeten. Misschien werkt het bij Sanne ook wel op deze manier?
Broodje eten doen we wel gezamelijk, maar ze eet eerder warm als wij. Vanmiddag heeft ze een heel broodje opgegeten, maar wel met veel kunst en vliegwerk. Kan het idd zo eens gaan proberen.