wat op brood bij koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door sietske, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    mijn zoontje is 9 maanden oud en heeft koemelkallergie.
    Ik ben opzoek naar broodbeleg voor op brood.

Hij eet nu aardbeienjam, dit was niet mijn eerste keus maar dat hadden ze op het KDV gegeven, en daar reageerd hij niet op.

Zoals ik al schreef is het niet mijn eerste keus, maar wat kan je nog meer op brood geven bij koemelkallergie.
    Appelstroop hebben we nog niet geprobeerd, omdat hij een paar maanden geleden ook op appels reageerde.

van de week heb ik gekeken naar kipfilet, maar overal zit lacotse of koemelk eiwit in.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Geprakt fruit? Hier werkte geprakte banaan op brood ook, of een restje van een fruithapje als je dat als prut geeft..

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jam van Zonnatura is zonder toevoegingen, dat vind je misschien een prettiger idee :)

AH verkoopt koemelkvrije (plantaardige) margarine, dat zou je ook op brood kunnen geven als beleg. Zeker op deze leeftijd is boter of margarine prima als beleg.

En het klopt dat er in kipfilet veel toevoegingen zitten, je zou ook als je een keer kipfilet eet bij het avondeten een stukje apart kunnen houden en dat kruiden en bakken en dan dun snijden als broodbeleg.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Alleen plantaardige margarine kan ook. Verder gaf ik appelstroop.
    Rond 11/12 maanden soms kalkoenfilet (euroshopper, Aldi en Lidl). Daarna zonnatura abrikozenjam erbij en met 14 maanden aardbei geprobeerd.
    Nu wissel ik meestal appelstroop, aardbeienjam en kalkoenfilet af. Ze krijgt nu soms ook gelderse gekookte worst.

Geroosterde boterham met margarine vond ze hier ook altijd erg lekker!

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Verschillende soorten jam zonder suiker, appelstroop, dadelstroop, notenpasta (amandel, cashew, e.d.). Met notenpasta wel even oppassen, want dat is ook allergeen, mijn dochter reageert er niet op, dus ik geef het haar gewoon. Geprakt fruit, plakjes banaan, avocado. Er is wel gewoon kipfilet wat op brood mag, even goed de verpakking lezen.

6. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah verkoopt ook koemelkvrije paté. Dit krijgt onze dochter ook. Op de website van ah kun je een lijst downloaden met allemaal koemelkvrije producten van het ah merk zelf.

Gr. Sannie

7. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    De kipfilet van AH zelf is ook koemelkvrij (niet de voorverpakte)

Hier alleen plantaardige margarine.

Avocado is ook lekker op brood

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Er is wel kip die op brood kan.
    smeerworst, appelstroop, andere worst soorten, evt pindakaas, later gestampte muisjes / vruchtenhagel

9. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Gehakt rullen, appel perenstroop zonnatura, kipfilet(biologische van AH is km vrij) gepureerd fruit of groenten, zelf een spread maken van avocado met tomaat of banaan, bij de ah verkopen ze ook kippengrill worst(voorverpakt) deze is km vrij en zo hebben ze ook al voorgesneden grillworst of boterhamworst die km vrij is.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn schoonzus en neefje (beiden koemelkallergie) eten veel geitenkaas (ook -smeerkaas) op brood. Je zou het kinderdagverblijf een bakje kunnen geven.

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dit wordt in eerste instantie afgeraden. De eiwitten in geitenmelk lijkt op koemelk.

Deel Deze Pagina