Wie kan mij helpen met de voedingenverdeling??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sannie1981, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben sinds 4 weken moeder van een ontzettend mooie dochter. Onze dochter weegt momenteel 3 kg.

In de kraamweek zat ons meisje aan het einde al op 8 voedingen van 80cc. Best veel voor haar gewicht, maar ze pakt het goed en ze mocht vanuit het buro ook wat meer groeien.

nu is het zo dat we het schema aan houden van
    6.00
    9.00
    12.00
    15.00
    18.00
    21.00
    23.15 uur ( op advies van buro de laatste avondvoeding wat eerder)
    dan een nachtvoeding ergens tussen 2.00 en 4.00 uur
    6.00 uur weer eerste dagvoeding

Nu krijgt ze overdag 90cc al, dus 7 voedingen van 90cc en de nachtvoeding is maar net hoelaat ze komt, soms een hele fles, soms stuk minder.

ze heeft nu meer voldoening met de 90cc als eerst met de 80cc.
    Maar we zouden graag naar een fles minder willen.
    De nacht doorslapen lukt haar gewoon nog niet.
    maar gisteren hadden we de volgende situatie;
    na de fles van 18.00 uur is mevrouw altijd wat jengelig, niet in haar hum, ze slaapt tussen de fles van 18.00 uur en 21.00 ook niet. ook na de fles van 21.00 uur blijft mevrouw wat jengelig, dit is vanaf dag 1 al zo rond dit tijdstip. nu viel ze gisteren om 22.30 uur in slaap.
    en dat terwijl ze eigenlijk om 23.15 uur een voeding zou moeten krijgen.
    we hebben dit niet gedaan en zijn zelf ook gaan slapen. om 2.30 uur heb ik haar dan toch maar wakker gemaakt voor de voeding, anders zat er vanaf 21.00 uur wel erg lang tussen.
    daarna kwam ze stipt om 6.00 uur weer.
    hoe komen we van de nachtvoeding af?
    en de situatie nu bijvoorbeeld, doordat ze nu 90cc krijgt per fles heb ik het idee dat ze het langer kan rekken overdag. ze zou nu ( 12.00 uur weer een fles mogen),maar ligt heerlijk te slapen.
    Moet ik haar nu wakker maken, of bijvoorbeeld pas om 13.00 uur een fles geven,zodat er 4 uur tussen zit.
    maar dan zou het schema anders worden, want dan is het
    13.00 uur
    17.00 uur
    21.00 uur
    en dan????????
    en de nacht???

pffff ik vind het zo lastig.
    kan iemand mij helpen of heeft er iemand tips of ideeen om te proberen.

Liefs Sannie

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik zou haar gewoon laten slapen. Ze geeft zelf wel aan wanneer ze weer wil eten. Ze laat dan vanzelf wel een voeding vallen.
    Van het CB hoefde wij haar 's nachts ook niet wakker te maken. Ze worden vanzelf wel wakker als ze honger heeft. Na verloop van tijd laat ze er zelf meer tijd tussen zodat ze gaat doorslapen.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het gewoon een beetje blijven doen zoals je doet. Haar niet snachts wakker maken, maar zelf laten komen. En ik zou niet verwachten dat je de nachtvoeding er al snel af krijgt. Tuurlijk zijn er kindjes waarbij het wel lukt zo vroeg (hier met 5 weken), maar dat is wel geluk hebben hoor! :)

Deel Deze Pagina