Eerst borstvoeding, nu fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ladycake, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Sorry maar ik heb dit niet gepost om aangevallen te worden dirksmama. Dit is mijn keuze geweest en de dingen die ik nu doe doe ik op advies! Je kunt niet oordelen als je de situatie niet weet toch?!u

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #22 dirksmama, 11 apr 2012
    Laatst bewerkt: 11 apr 2012
    IK bedoel het niet als aanval, maar met de dingen die ik hier lees komt het op mij niet over als een erg verstandige aanpak. Ik ken je details natuurlijk niet, maar als dit op advies is, dan komt het met de dingen die ik zo lees op me over als een niet zo goed advies.

Vijf weken bv krijgen is voor een kind natuurlijk al heel fantastisch, en er kunnen situaties zijn waarbij borstvoeding niet lang kan duren, maar om kind dan meteen maar forte te geven en om een moeder niet geleidelijk te laten afbouwen (als aan de borst niet kan, dan in elk geval kolvend), op mij komt het allemaal niet zo professioneel over.

Edit: ik lees nu in je andere berichten dat ze prima groeide en maar acht keer per dag kwam. Was dat 'onverzadigd zijn' van haar dan niet gewoon een regelperiode die je verkeerd geïnterpreteerd hebt? Of was je het gewoon zat? Dan nog snap ik niet dat je niet gewoon advies kreeg om gewoon veilig en rustig aan af te bouwen. Cold Turkey stoppen is gewoon erg slecht, een CB-arts die zoiets adviseerd zou tug naar school moeten.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En dan zo'n arm kind meteen zpde maximum hoeveelheid forte geven, ik vind het echt zielig. Die arts moest zich schamen!

4. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Uiteraard heb ik wel afgekolfd. We houden haar nu gewoon op 6x 150/5 nutrilon forte zonder nutriton, her doet ze het nu goed op. Kan haar lijfje rustig wennen. We moeten het gewoon tijd gunnen. En wellicht is het niet het juiste advies geweest maar het is nu zo en kan niet maar blijven veranderen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar je kunt wel aangeven de volgende keer DAT het geen goed advies is! Ze hebben jou wel extra stress en je kind extra pijn bezorgd!

6. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Mijn dochter is ook "cold turkey", zoals dat hier zo mooi gezegd wordt, gestopt met borstvoeding na 8 weken. We zijn toen gestart met 6x150, al snel ging ze de nacht doorslapen en zijn we overgestapt op 5x180. Nu is ze inmiddels over de vijf kilo en krijgt ze 4x210. Ze is nu twaalf weken. De laatste fles krijgt ze met "lekker slapen/hongerige baby voeding.
    Ze is nu super tevreden en doet het geweldig! Natuurlijk had ze er last van kunnen krijgen maar dit is een risico wat ik genomen heb. Met de borstvoeding was ze totaal niet meer tevreden (liep terug). Ze was continu aan het huilen van de honger en ik liep gestrest rond omdat het voeden niet lukte wat voor haar ook weer niet goed was.
    Wat is goed en wat is niet goed? Het CB geeft adviezen maar je luisterd toch zeker naar je eigen kind die jij als moeders zijnde het beste kent.

groetjes Kim

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

jeetje,bij 2 maanden al 4x 210,wat is dat erg veel. En wat een raar advies,hier zegt het cb dat je vanaf 4 maanden of 7 kilo pas over mag op 4 flessen. Mijn meisje is nu sinds gisteren 4 maanden en weegt 8,1 kilo bij 68,2 cm,maar ik geef haar de ene keer 4 flessen 180/6 en soms krijgt ze er 5,maar vind 210/7 voor een baby van 2 maanden erg veel. Zeker omdat de suiker van het kindje te snel lan zakken als je er meer dan 6 uur tussen laat,+ je rekt heek het kindje haar maagje op. Hier werd gezegt dat je met 4 flessen van 210/7 je kindje kan geven als het de fruit en groente goed eet. Dus met bijvoeding wat ze goed eet. Dit is niet als aanval bedoeld maar als advies.

8. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Het CB hier gaf aan dat er voor de nacht 10 uur tussen mag zitten

Deel Deze Pagina