Vraagje over vieze smaak in mond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LaNina, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaNina

LaNina Actief lid

22 jun 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Sinds de 7e week van mijn zwangerschap heb ik steeds zo'n vieze smaak in mijn mond. Echt verschrikkelijk. Ik heb van alles geprobeerd om er vanaf te geraken, maar tevergeefs. Ik weet dat ik dit euvel bij mijn tweede zwangerschap ook had, maar kan me niet meer herinneren wanneer het over ging.

Wie heeft hier ook last van gehad en wanneer was je er vanaf?

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Dat heb ik ook! Heb er een paar weken ook een vraag over gesteld hier. En het blijkt dat heel veel meiden het hebben. Al weet niemand waar het van komt.
    Ik heb het vooral 's avonds. Wat bij mij wel werkt is een Smintje. Het was vorige week veel minder, maar nu heb ik het ook weer. Irritant, maar goed we doen het er maar mee.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wat voor smaak hebben jullie dan?

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had het ook, na de 18de week is het langzaam weg gegaan.
    Kauwgom helpt wel ter afleiding van de smaak, maar dat zal je vast al geprobeert hebben.

5. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Volgens mij is het een ijzersmaak? Veroorzaakt door bloedend tandvlees....

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dan heb ik dat ook vaak. Smaak naar bloedend tandvlees of naar een wondje in je mond maar ik heb dat niet, alleen de smaak

7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oops dubbel....

8. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik heb in het begin ook een paar weken zo'n ijzerachtige smaak in mijn mond gehad, maar had totaal geen last van bloedend tandvlees of iets dergelijks. Bij mij hielp het eten van tomaten en komkommer en heel veel pepermunt. Geloof dat het begon met zo'n 11 weken en met zo'n 15 weken weer weg was. Succes!

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hier precies hetzelfde!
    Maar dit is vanzelf weer weg gegaan. :)

10. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Heb er sinds 2 dagen last van. Daarvoor heel af en toe zo'n ijzersmaak, nu een vieze, geen-idee-hoe-te-omschrijven smaak. Vooral bij te weinig drinken, 's nachts dus met name. Enige wat een beetje helpt is genoeg drinken en pepermunt is niet aan te slepen :p

11. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    ik had het ook, en is gelukkig vlot weer weg gegaan, in principe hielp eten en drinken bij mij wel gewoon.

12. LaNina

LaNina Actief lid

22 jun 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dus niet alleen met dit probleem. Het is trouwens niet echt een ijzersmaak. Maar wat het dan wel is!? Valt lastig te omschrijven. Het lijkt erger te worden als ik iets van melkproducten drink of eet. En ook ik eet steeds pepermuntjes, kauwgom, tic tac en noem maar op. Hopelijk gaat het snel over, want vind het echt vies.

13. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij is het vaak in combinatie met het gevoel dat ik iets van snoep moet eten. zwart witjes helpen nog het beste omdat ik daar ook niet misselijk van werd haha

Deel Deze Pagina