Bedrijfsarts wil me persoonlijk zien??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Aecatz, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Ik heb bekkenklachten, die worden alleen maar erger momenteel. Ik heb zelf bij mijn unit assistent gevraagd om advies te krijgen van de bedrijfsarts of verzuimcoordinator, meer met betrekking tot de beste werkhouding en afwisseling e.d. omdat ik het idee had/heb dat zo'n bedrijfsarts daar meer ervaring mee moet hebben. Ik ben/was helemaal niet van plan om me ziek te gaan melden of om aangepast werk te vragen. Ik vroeg dit enkel om advies in te winnen, d.m.v. een telefoongesprek, brochure of zoiets.

Nu wil de bedrijfstarts me persoonlijk zien op spreekuur??? Ik snap dit niet zo goed, dacht dat je alleen opgeroepen werd als je je ziek had gemeld. Verder ben ik absoluut niet bekend met de bedrijfsarts, ja zo'n 5 jaar geleden na een bedrijfsongeluk toen ik 9 maanden thuis zat. Ik ben geen thuis zitter, ook niet als ik ziek ben, ik ga door totdat ik echt niet meer anders kan. Weet dat dit niet altijd goed is en zeker niet met een zwangerschap maar thuishangen vind ik niks.
    Vorige keer 6 weken van te voren verlof genomen en alleen maar zitten wachten op de bevalling, dat was echt geen leven, dat wil ik nu juist vermijden.

Heeft iemand hier ervaring of inzicht op wat de bedoeling kan zijn van die beste man/vrouw om mij in een spreekuur te ontvangen?? Ik ben bang dat hij/zij gaat zeggen dat ik aangepast werk moet gaan doen of dat ik me (gedeeltelijk) ziek moet melden, ik haal me allemaal gekke dingen in mijn hoofd. Tot in hoeverre mag hij/zij dit doen??

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    In real life kan hij of zij je toch veel beter van advies voorzien? Ik zou me er niet zo druk over maken! Over de telefoon krijgt hij of zij gewoon minder informatie...

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    het is misschien gewoon persoonlijker om het zo te doen .
    Ze zijn niet eng of gemeen hoor ;)
    Ik moest 4 dagen voor mijn verlof ook op gesprek komen ze vroeg alleen maar wat ik kwam doen ... ja uuh ben uitgenodigd :p
    Nu heb ik binnekort ook een gesprek met een arbomeneer of mevrouw gewoon uit zorgzaamheid . hij of zij gaan me adviseren hoe ik wel of niet moet werken om ongelukken te voorkomen .

Als jij aangeeft geen aangepast werk te willen doen zouden ze het alleen maar moeten aanmoedigen je bent tenslotte niet ziek maar zwanger :)

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gewoon heen gaan. In een persoonlijk gesprek kun je al je vragen stellen en kan hij/zij wellicht wat adviezen geven. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je nu zomaar minder moet gaan werken of zo. Hou wel rekening met je lijf, bekkenklachten moet je niet onderschatten.

5. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Een bedrijfsarts is er ook voor jou he, niet alleen als 'controlemiddel' voor de werkgever. Hij wil je waarschijnlijk persoonlijk spreken en eens zien wat je mogelijkheden zijn. Misschien gaat hij je zelfs in bescherming nemen als je klachten zo erg zijn, dan zegt hij misschien dat je 2 uurtjes minder moet werken oid. Jammer dat er altijd zo'n negatieve sfeer omheen hangt, ze willen het beste voor werkgever EN werknemer!

Succes!

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ze vallen reuze mee hoor, die arbo artsen!

Ik ben nu 2x bij de bedrijfsarts geweest met bekkenklachten en hij heeft me heel erg goed geholpen. De 1e keer liep ik nog niet bij een bekkenfysio, hij verwees me direct door. Heeft me wel aan aangepast werk gezet(kon in de eerste instantie wel janken) maar achteraf toch maar goed geweest. Ik ben nl ook zo iemand die maar doorloopt, is echt niet verkeerd als hij er even objectief naar kijkt.

2e keer heeft hij me aangeraden om om de dag te gaan werken en als ik veel klachten bleef houden 3 ochtenden te gaan werken- wat nu het geval is. Ik vind het niet leuk maar ik merk wel dat ik meer energie overhoud voor andere dingen.

Ze gooien je er echt niet zomaar helemaal uit hoor, hij probeert binnen jou mogelijkheden het meeste eruit te halen. (ik mag ook nog 3 ochtenden werken) En je ook te beperken waar nodig idd, maargoed daar voorkomen ze mee dat je na de zwangerschap nog maanden rondloopt met bekkenklachten.

En ik geloof dat ze wel vaker een afspraak maken met zwangere om te kijken hoe het ervoor staat, of ze zichzelf niet overbelasten en gewoon om je te leren kennen.

Succes!!

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik ben ook wel eens bij mijn arbo-arts geweest toen ik niet ziek was. Dat was om een aangepaste stoel aan te kunnen vragen. Hij moest beslissen of dat nodig was. Prima toch.

Denk dat het bij jou ook zoiets zal zijn. Hij wil je gewoon zien om het beste persoonlijke advies te geven.

Deel Deze Pagina