langere tijd volledig ziekmelden?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ros84, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hi dames
    ik zit al sinds enkele weken gedeeltelijk in ziektewet (zw-klachten) en door vele miscommunicatie inmiddels zo in de stress dat ik er sterk naar neig me volledig ziek te melden..
    ben al in contact met UWV arbo-arts over gedeeltelijke ziekmelding, neem aan dat ik deze neiging/beslissing ook met haar moet overleggen of kan ik dat ook 'mededelen'?
    ben bang dat ik dan nogmaals in gesprek moet met leidinggevenden wat ik al een paar keer heb gedaan en wat nergens op uitdraait steeds..

nog ruim 3 maanden tot ik anders met verlof zou gaan, daarna loopt jaarcontract ook af en verwacht niet dat deze verlengd word (vind ik ook niet erg trouwens)

ik hoop dat de komende maandjes héél snel gaan, ben er echt zo klaar mee om me hier steeds druk om te moeten maken terwijl ik me lichamelijk al totaal niet fit voel (nu ook harde buiken e.d., op advies van verloskundige vandaag thuis)

is deze situatie voor iemand herkenbaar? wat hebben jullie gedaan of wat zouden jullie doen?
    hoe gaan UWV/arbo-arts er mee om als je aangeeft je langere tijd volledig ziek te willen melden?

2. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hey meid. Ik heb me vanmiddag om dezelfde reden ziek volkedig ziek gemeld. Ik voelde me afglijden om t zo maar tr zeggen. Heb mijn baas ook gemeld dat t contact voorlopig loopt via email of bedrijfsarts. De arts zelf heb ik nog niet gesproken. Wat zegt je vk hierover?

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vk even bellen (morgen bellen dus.., niet mee wachten)en aangeven dat je je volledig ziek wilt melden en verellen van de stress enz. als ze dat nog niet helemaal weten.Dat hun achter je staan en de arbo arts ze eventueel kan bellen.

Dan je gewoon weg volledig ziek melden bij je werk vanwege zwangerschapsklachten en noem de harde buiken ook.

Dan neemt het uwv vanzelf contact op of je belt zelf,een beetje afhankelijk van hoe het contact is, je kan tegen de arbo gewoon zeggen dat jij jezelf steeds slechter voelt, dat je stress hebt daardoor harde buiken en van de vk het advies om thuis te blijven.

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    bedankt voor jullie reacties!! ben er mee bezig :) zit sinds het bericht iig al thuis en ben in contact met bedrijfsarts erover. voel me hier nu echt beter bij.

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Heel herkenbaar dit!

Ik kwam in september van de een op de andere dag in een depressie terecht. De eerste 2 weken niet gewerkt, daarna weer langzaam gaan opbouwen. toen ik eenmaal 5 uur werkte (opbouw ging gewoon te snel) stortte ik weer opnieuw in en ben ik weer overnieuw gaan opbouwen met werken. Mijn chef vroeg zoveel van me, dat ik het niet meer aankon. Ze verwachte van me dat ik per week 3 weer volledig aan het werk zou zijn. Wat gebeurde er: ik stortte weer in. Nu ben ik er klaar mee.

Van de bedrijfsarts mag ik niet werken. Zit sinds afgelopen vrijdag aan de anti depressiva omdat het voor mij belangrijk is dat ik snel wat beter in me vel kom te zitten. Mijn chef maakt afspraken met me, maar komt ze vervolgens niet na. De afgelopen 2 keren ben ik voor niets gekomen. Als het aan mij ligt werk ik tot aan me verlof ook niet meer.

Kan het nu ook gewoon niet aan, plus daarbij komt kijken dat mijn gezondheid en die van mijn kindje en gezin voor gaat. Heb aankomende maandag weer een telefonisch gesprek met de BA, ben zeer benieuwd wat ze zegt van mijn ontwikkelingen, denk dat ze nogal gaat schrikken. Das toch wel een voordeel van het hebben van een vrouwelijke bedrijfsarts!

Zeg wat je voelt, desnoods laat je je emoties de vrije loop. Een potje huilen heeft mij heel goed geholpen om hun te laten inzien dat het gewoon niet goed gaat met me!

6. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Moeilijk! Ik zit in een zelfde soort situatie. Nu nog 100% ah werk. Werkgever komt echter met grote klussen aan die af moeten waarvan ik aangeef dat ik ga niet redden in de resterende zeven weken. Hij vindt van wel en zegt dat neem ik ook mee in je beoordeling!
    Ik heb dus al een paar weken dikke stress harde buiken hartkloppingen slecht slapen. Maar heb me niet ziek gemeld. Anders maak ik van mijn probleem het probleem van mijn collega! Ik vind het zo moeilijk...
    Nou ja aan mijn verhaal heb je ook niet veel maar moest het even kwijt! Heb jij je ondertussen volledig ziek gemeld?
    Succes en sterkte!

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik za vaanf 17wk ongeveer voor 50% in de ziektewet. Toen ben ik 18-2 geopereerd en daar zou ik 6wk volledig voor huis moeten zitten.
    Nu ben ik van de week bij de arbo geweest en die verelde mij da ik niks mankeer en weer per direct naar 100% beter moet...
    Ik ben nog heeeeeel erg moe van de narcose dus echt functioneren gaa nmog niet. daarbij, ben ik half gaan werken door de vele (pijnlijke) harde buiken door onrus op hew erk.

Mij is alleen vereld dat de arbo bepaald, daar kan een vk of ha niks mee doen :(
    Ik ga maandag wel nar de huisarts hoor, ik vind dit niet kunnen...
    Ik ben nu echt niet in staa om volledig te gaan werken. En als ik jharde buiken krijg kan ik niet naar huis omdat ik alleen werk

8. D3bje

D3bje Lid

19 mrt 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meid,

Heel herkenbaar. Ik ben vanaf vorige week ziekgemeld vanwege harde buiken. Oorzaak Getreiter op het werk door leidinggevende en collega waar ik onder werk. Echt ziet leuk meer. Heb zelfs mijn baan opgezegd, maar moet nog 3 maanden. Ga ik echt niet trekken.

Zowel HA als VK en psycholoog hebben geadviseerd om ziek te melden voor die paar weken. Zelfs de BA neemt dit zeer serieus.
    Welzijn van je kindje gaat voor en als je het niet trekt meld je je gewoon ziek.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

inderdaad naar de huisarts, Second opinion aanvragen bij andere arbo arts.

Als je huisarts of verloskundige aangeeft nu thuis te moeten blijven mag je dat wel degelijk opvolgen.Je werkgever moet dan zelf de arbo bellen en pas na een nieuwe en evt. een second opinion, mag de arbo belsuiten dat jij wel (gedeeltelijk) aan het werk moet. Het werkt niet andersom, dat jij blijft werken totdat je de arbo gesproken hebt!!! al proberen sommige werkgevers het wel zo voor te doen.

Deel Deze Pagina