doorlapen en ijsblokjeshouders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eitje, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eitje

eitje Lid

29 jan 2008
    57
    0
    0
    Hey allemaal!
    Ik heb een vraag, mijn zoontje is nu ruim 8 weken en eergisternacht heeft hij voor het eerst de voeding van rond half 4 's nachts overgeslagen. Hij heeft geslapen van 12 tot 7 uur 's ochtends. Nu heeft hij vannacht geslapen van 12 tot half 6. Ik dacht, nu hij eenmaal 'dooslaapt' blijft dat zo. Ik heb ook gehoord dat als hij eenmaal een keer heeft doorgeslapen dat hij in principe de nachtvoeding niet meer nodig heeft en dat je je baby weer in slaap moet sussen. Weet iemand of dit zo is?
    Is het normaal dat het 'doorslapen' op het begin zo schippert in tijd en hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie een tip hoe ik dit doorslapen kan volhouden in het zelfde ritme?
    Alvast bedankt allemaal.
    O ja, nog een vraag, ik heb gelezen dat je melk kunt bewaren in ijsblokjeshouders, moet je die afdekken? En hoe doen jullie dat?
    Groetjes aan iedereen, hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad en alvast een gelukkig nieuwjaar :p

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hier een meisje dat heel vroeg doorsliep en nu niet meer.
    Het blijft altijd schommelen ook hebben ze de ene keer wel behoefde aan voeding de andere keer niet.

Melk, bedoel je bv melk? Deze deed ik vaak ik ijsblokjes zakjes en dan idd in de vriezer, makkelijk met doseren. Met een bakje zou ik dan even een stukje folie erover doen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het ritme tot zo'n 3 maanden onregelmatig. Pas daarna ging C regelmatiger drinken. Hij had overdag steeds andere tijden, en kwam 's nachts meestal 1 keer. Soms sloeg hij over, soms ook 2 keer. Maar ik heb hem wel altijd zijn flesje gegeven als het 3a4 uur na de vorige voeding was. Zo'n kleintje weet nog niet wat dag of nacht is, en wanneer je hoort te eten. Dat komt vanzelf wel.
    Ik denk dat als je hem weer in slaap probeert te sussen, dat hij of blijft huilen, of wel in slaap valt en een half uur later je weer wakker maakt. Van de honger..

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ons kleintje, heeft ook een paar keer doorgeslapen,
    maar nu komt jij weer wat vaker, omdat het waarschijnlijk kouder heeft. waardoor hij meer zijn best moet doen om zich zelf warm te houden
    (kachel staat gewoon aan hoor)

ik kijk meestal hoe dringend het is, als hij in zijn slaap huilt.. dan laat ik em liggen, en anders geef ik hem toch gewoon de borst

groetejs

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

ik geef flesvoeding en mijn dochter sliep ook al snel door. Als ze nu wakker word midden in de nacht sus ik haar weer in slaap en vaak wordt ze dan heel vroeg weer wakker, half 7 ofzo en dan geef ik haar gewoon weer voeding.

als ze doorslaapt snachts doet ze dat vaak tot 9 uur of half 10 ofzo. maar ik vind dat ze na 6 uur wel weer voeding mag, ik leg haar rond half 11 / 11 uur in bed

6. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Onze zoon is 9 weken. Van het cb hoeft hij geen nachtvoeding meer. Wij geven hem dus ook geen voeding meer. Als hij toch komt in de nacht geven we hem zijn speentje, maar geen voeding. Je kan een kindje er wel aan laten wennen, 's nachts geen voeding meer te krijgen. Vroeger was het niet anders. Toen was het, vooral in de nachten geen voeding geven. De kinderen sliepen toen ook eerder door. Ik zeg niet dat je een jong kind kan verwennen, maar ik denk dat je ze wel kan gewennen aan een bepaald ritme, zo ook in de nacht wel of geen voeding.

7. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Hallo,

In het topic dat ik heb geopend vandaag (..wat vinden jullie..wel of geen nachtvoeding pasgeboren baby's) gaat hier ook een beetje de discussie over.

Kenjansen..in mijn laatste bericht in dit topic vraag ik me ook af of baby's na een aantal weken nog wel wakker worden van de honger...of van de gewenning om rond dat tijdstip wakker te worden.

Mijn zoontje heeft dus ook een paar nachten geleden een nacht doorgeslapen van 23.30-06.30. Daarna wel weer 2 nachten wakker. Ik weet niet of er echt iets is wat je kunt doen om de baby te laten doorslapen.

Wat ik wel doe is de laatste fles 's avonds meer voeding geven dan de overige flessen overdag (30cc + 1 schepje meer). Wel zodanig dat ik toch op 1 dag de hoeveelheid geef die hij nodig heeft.

Deel Deze Pagina