Kinderwagen of buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwen81, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine mannetje is sinds gisteren begonnen met helmtherapie.
    Hij paste eerst nog net in de kinderwagenbak maar met zijn helmpje past hij er niet meer in. Dus ben ik genoodzaakt om de kinderwagen om te bouwen. Maar.. die arme schat verzuipt erin! De zitting kan in ligstand maar dan steken zijn beentjes wel uit de zitting. En de zitting is nu nog vrij breed voor hem dus hij gaat al gauw scheef liggen. Nog een nadeel, het tuigje is ook nog veel te ruim. Enige voordeel is eigenlijk de vering.
    Dus toen dacht ik aan de buggy die op zolder ligt te wachten.
    Daarvan kan de zitting ook in ligstand, de zitting is smaller en het tuigje past beter. Ook kan hij zijn beentjes daarin beter laten rusten.
    Nadeel is het gebrek aan vering. Op zich ligt hij dus beter in de buggy maar het idee van zo'n klein poppie in een buggy staat mij een beetje tegen. En dan vooral vanwege de vering. Maar aan de andere kant, over het algemeen zijn de wandelingen maar kort.
    Nu weet ik niet wat ik moet kiezen. Wat zouden jullie doen?

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    is er geen mogelijkheid om de kinderwagen smaller te maken? (net zoiets als bij autostoeltjes zeg maar)
    Maar je zegt dat het tuigje ook nog niet past, als dat bij de buggy wel is lijkt mij dat veiliger. Nu weet ik niet hoe sterk jouw kindje is, maar daniel lag ook al vroeg in de buggy hoor (met voetenzak, dus iets zachter) Als je over keitjes heen moet rijden is een wagen fijner, maar gewoon over een stoep ofzo, gewoon vlak, vind ik dat buggy wel kan hoor! en lijkt mij veiliger als hij daar beter in past. En als hij heel tijd scheefzakt is het ook niet fijn voor hem

3. Ik legde in het begin nog wel eens een opgerolde badhanddoek langs hem in de wandelwagen zodat ie niet scheefzakte. Die vering lijkt me toch wel lekkerder dan een buggytje zonder vering.

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik weet niet welke wandelwagen je hebt, maar wij hebben hier een Quinny Speedi en daar is de zitting ook erg groot van. Vanaf 6 maanden tot ongeveer 8/9 maanden hebben wij er dan ook een zitverkleiner in gedaan.

Accessoires Speedi SX | Kinderwagens | Baby-Dump

Ik vond het echt perfect. Hij kon niet meer zo scheef zakken en het tuigje past dan ook goed.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou iets vinden om de grote wagen te gebruiken, maar puur omdat ik het dure dingen vind en het lekkerder loopt.
    Misschien kun je een voetenzak (desnoods opengeritst) of een verkleiner kopen?

6. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf ook niet de buggy gebruiken.
    Jullie kindje is nog zo klein en een buggy geeft meestal helemaal niks mee.

Onze zoon zat ook al snel in het zitgedeelte van de kinderwagen, want met 4 maanden rolde hij al alle kanten op en werd het echt te gevaarlijk in de reiswieg.
    Wij hadden een voetenzak in de wagen waardoor hij weer een stukje kleiner wordt en het tuigje hebben wij in het begin onder zijn okseltjes gedaan ipv eroverheen.
    Op die manier lag hij nog heel goed vast hoor alleen bij zijn heupjes, maar ook dat zal per wagen verschillen of het kan.

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zou zelf dus niet zo moeilijk doen, en de buggy gebruiken, zeker aangezien je slechts korte wandelingen maakt. Het feit dat je zoontje veel beter zit in de buggy zou voor mij veel zwaarder wegen dan het feit dat de kinderwagen een duur ding was en dus gebruikt "moet" worden en daarbij een beetje vering heeft. Wat heb je aan vering als je steeds half scheef zakt, onderuit zakt etc. Daarbij komt dat ik een kleine buggy zelf echt een stuk handiger vind in winkels dan zo'n lompe kinderwagen.,

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou NIET de buggy pakken. Zoals je zelf al zegt o.a. het gebrek aan vering en ze zijn vaak een stuk minder comfortabel. De ruggetjes en nekjes van zo'n jonge kindjes zijn gewoon nog niet sterk genoeg om die hobbels goed op te vangen. Bij de wandelwagen doet de wagen dit grotendeels maar een buggy heeft dit niet.

Welke wagen heb je? Ik zou idd zoeken naar een verkleiner of eventueel een andere wagen. Dit hebben wij ook gedaan... Onze dochter paste niet meer in de reiswieg maar de wandelwageninzet was veelste groot en ook mede doordat hij niet helemaal plat kon en alleen van ons af. (Quinny Freestyle) hebben we toen een nieuwe wagen gekocht waar ze wél goed in zat.

Overigens zou ik de wandelwagen wel helemaal plat leggen, dus dan kan hij toch ook niet weg zakken?

9. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    De kinderwagen die ik heb is merkloos. Ik heb hem zo'n 6 jaar geleden bij de Hema gekocht. (voor zijn broer)
    Ik ga morgen even bij babywinkels kijken of ik een verkleiner kan vinden die erin past. Een voetenzak wordt denk ik te warm in combi met het helmpje.

Groetjes Gwen

Deel Deze Pagina