eerst een wiegje of toch niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door missX, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doe jij je baby gelijk in het ledikantje laten slapen?

1. eerst een wiegje

2. eerst de kinderwagenbak

3. meteen een ledikantje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Wat gaan jullie doen...eerst een wiegje / kinderwagenbak of toch gewoon meteen het ledikantje? ik ga hjet even overleggen met mijn kraamverzorgster, want ik heb geen wiegje maar misschien is de kinderwagenbak een optie...

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uhm ik heb niet gestemd,
    ik zet namelijk de kinderwagen bij ons op de slaapkamer zodat ik niet steeds eruit moet voor de nachtvoedingen {als ik bv geef tenminste} maar overdag probeer ik wel het ledikantje... en misschien na de laatste voeding ook wel het ledikantje....
    dus eigenlijk een combi!

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebben het ledikantje bij ons op de kamer gezet :)

4. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    hoi,
    heb de wieg van mijn schoonzus gekregen, heb deze altijd gebruikt bij de kids. Ik ga dat nu weer doen (in de woonkamer) en boven de kinderwagen bij ons op de kamer ivm borstvoeding
    Gr. Jikke

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ik heb eslem de eerste 2 weken bij ons op de kamer gehad..maar daarna in haar eigen kamertje in haar ledikantje..
    ze sliep overigens in haar box bij ons op de kamer..wat een box en een soort campingbedje is dus hij was toen een bedje en wordt nu gebruikt als een box hehe..

6. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Mocht het zover zijn..

Eerst het wiegje! Een echt familiewiegje!
    Moet het overigens nog wel aan de eisen voldoen, bedenk ik me nu...

7. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik had een wieg in huis gehaald en sem heeft daar een week in gelegen, maar ik werd gek van die geluidje die hij steeds maakte.

Bij ieder kikje hing ik in zijn wiegje, dus de 2e week hebben wij hem gelijk in zijn eigen ledikant op zijn eigen kamertje gedaan.

Ik weet nu bij de 2e die gaat direct naar zijn/haar eigen kamertje en ik zijn/haar eigen ledikantje!

maar dat geld niet voor iedere baby natuurlijk, sem maakt nogal veel geluid in zijn slaap................................nu nog steeds met veel gebrabbel en gehik ;)

8. Onze eerste dochter sliep snachts bij ons op de kamer in de kinderwagen en overdag in haar ledikantje, nu hebben we wel een wiegje omdat ik het zo'n leuk wiegje vond.
    Maar hij zal ook wel al vanaf het begin af en toe in zijn ledikant slapen.

9. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    bij ons gaat ze eerst in de wieg in haar eigen kamer maar dat komt omdat we een familiewieg hebben, als we die niet hadden ging ze gewoon in de ledikant.

10. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    In principe slaapt ze meteen in haar eigen bedje in haar eigen kamer maar als het toch makkelijker blijkt te zijn haar op onze kamer te nemen (ik hoop bv te kunnen geven), zullen we dat zeker gaan proberen. We zien dus wel, we kiezen voor "go with the flow".
    Dus misschien kopen we na de bevalling alsnog een wieg want die hebben we nu niet, of anders gebruiken we de kinderwagenbak wel. Als we haar idd in onze kamer laten slapen neig ik naar het laatste, alles is al duur zat.

11. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ryan heeft de 1e nachten bij mij op de kamer geslapen in het zh, na 3 nachten mochten we naar huis. Thuis heeft hij 2 nachten bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagenbak en daarna in de kinderwagenbak in zijn ledikant (Om het toch wat knusser te maken).

12. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Nikki slaapt nog steeds bij ons.. eerst in de hangwieg en sinds de verhuizing in haar ledikantje

13. Niet meer actief

Wat slapen er veel babies op jullie kamers zeg ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, zoiezo heb je dan helemaal geen eigen plekje meer, straks stuur ik gewoon mijn mannetje effe uit bed hahaha neehoor geintje natuurlijk.

Maar ik moet er nu (nog?) niet aan denken om haar op mijn eigen slaapkamer te hebben, ik wil graag mijn eigen stekkie hebben en baby zijnde ben ik ook meteen op mijn eigen kamer gelegd.

14. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    bij ons is het de bedoeling dat de kleinen uk in het ledikantje slaapt op zijn/haar eigen kamertje.

15. Niet meer actief

Het wordt ook geadviseerd om je kindje de eerste 6 mnd lekker bij je op de kamer te nemen. Dat zou goed voor de band zijn! (zeggen ze nu dan.. over een jaar kan het weer averechts gezwets zijn) Ook met BV is het handig, maar voor de gezelligheid hoef je het niet te doen hoor..hihi. Tenminste, ik vond het niet gezellig.

Astrid heeft bij ons 8 wkn in de wieg gelegen, maar toen was ik het zat. Ze lag dwars, dat ding kraakte en was veel te laag. Nu heb ik een ander wiegje (zie album) en die is veel hoger, en kraakt niet. Dus ik verwacht dat uk nu wel langer bij ons blijft. Daarnaast schat ik de kans klein in dat astrids kamertje klaar zal zijn, dus die blijft zoiezo even in de ledikant pitten.

16. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik vind het zoiezo eng om hem/haar in de kinderwagen bak een hele nacht te slapen.. Dus denk dat het gelijk naar het eigen kamertje gaat en gewoon in het ledikantje..

17. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Had ook een wiegje, en een ledikant, maar aangezien luca geboren is toen het zo onmenselijk warm was ;)
    Zijn kamertje is een stuk koeler dan onze kamer, vandaar maar meteen op zijn eigen kamer, dus in het ledikant!

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Meteen in het ledikantje. Maar dat is ook voornamelijk omdat bij ons sowieso alles al dubbel moet komen.
    Ook nog eens 2 wiegjes zagen we niet zo zitten. Wil ook proberen om ze gelijk op de kamer te laten slapen, maar ik weet nog niet hoe ik ertegenover sta als ze er eenmaal zijn ;)

19. Niet meer actief

we hebben een ledikantje en een wiegje, we gaan eerst het wiegje naast ons bed zetten!

20. Niet meer actief

wel leuk mijn vriendin heeft een tweeling gehad en alles dubbel en waar lagen ze altijd? met zijn tweeen haha, ze konden/wilden niet apart slapen zelfs niet met de ledikanten tegen elkaar aan dus lagen ze bij elkaar in ledikantje :) ze liggen nu nog steeds op 1 kamer met maar 50 cm tussen hun bedden (en waag het niet om ze te verschuiven haha) dat terwijl ze wel naar een aparte school gaan (is beter voor de ontwikkeling schijnt, ze komen vaak teveel voor elkaar op en gaan vooral met zijn 2-en om anders)

Ik vind wiegje wel wat schattigs hebben maar ik denk dat ik straks praktischer voor een ledikant kan gaan, maarja ik heb nog zoveel tijd om na te denken erover haha

Deel Deze Pagina