eerst fruithap of eerst groentehap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Krokus, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Ik ben met vier maanden begonnen met het fruithapje, maar nu lees ik heel veel dat je eerst had moeten beginnen met groente.

Ik ben trouwens nog helemaal niet begonnen met groenten, is dit erg?

Ik zal vandaag toch maar es de worteltjes gaan introduceren. :(

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nee hoor, volgens mij is dat niet erg.
    Ze zeggen dat omdat sommige baby's geen groenten 'lusten' omdat ze gewend zijn aan de zoete fruitsmaak, maar dat is volgens mij niet bij alle baby's zo.
    Ook is fruit ietsje minder allergeen, maar als je meisje nergens last van heeft zal het wel goed zijn. ;)

Wij wilden met Alyna ook toevallig beginnen met fruit, maar dat wou ze niet.Wortelhapje ging wel meteen goed. :)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn met 5,5 begonnen met groente en met 6 maand met fruit.

Het CB raadde aan om met groente te beginnen omdat groente (zoals wortels) milder is voor de darmpjes. Fruit & groente kunnen beide allergeen zijn.
    Qua smaak werd ook eerst groente aangeraden. Maar dat hoeft bij jullie echt geen probleem te worden. Misschien duurt het iets langer voordat ze gewend is aan de smaak. Maar dat zal wel loslopen..

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nou ik heb net worteltjes gegeven en ze vond ze niet lekker maar at ze toch op. Ik had nog een potje staan van olvarit, volgens mij gekregen met zo'n gratis doos. Ze had wel het potje bijna op dus ik denk dat het wel goed komt. Ga nu nog twee dagen worteltjes geven, dan went ze aan de smaak.

5. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Wat raar dat alle CB's zo'n verschillende adviezen geven. Onze zoon is nu bijna 6 mnd en vanaf 5 mnd wilden wij gaan bijvoeden. Onze CB arts raadde ons aan te beginnen met fruithapjes en dan vanaf 6 mnd er ook groentehapjes bij te gaan introduceren. Dit omdat fruit makkelijker te verteren zou zijn. Precies het tegenovergestelde advies wat hier al eerder wordt verteld. Nou ja, wij houden ons er maar aan.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoeveel geef je in de eerste instantie, een paar lepels of een heel potje. Wij hebben vandaag voor het eerst een fruithapje geprobeerd. Ben zelf geen voorstander van voor 6 mdn bijvoeden maar mijn baby denkt daar heel anders over. Dus vandaar voor het eerst geprobeerd met 3 lepeltjes, maar meneer wilde meteen het hele potje.
    Ik weet even niet hoe ik het moet aanpakken.

7. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Kiwi, sommige kindjes geven idd zelf aan dat ze toe zijn aan vaster voedsel. Ik zou niet gelijk een heel potje geven, maar het wel een beetje opbouwen. Dan kunnen de darmpjes ook een beetje wennen.
    Wij zijn bij 5 mnd ook begonnen met elke dag een paar hapjes en op een gegeven moment werd dat een half potje (ik denk na 1,5 week ofzo) en nu mag ie van ons een heel potje, maar meestal bij 3/4 hoeft ie echt niet meer en houdt ie zn mond stijfdicht. Zo meteen als we beginnen met groentehapjes gaan we dat ook opbouwen. Maar je moet natuurlijk doen waar je je prettig bij voelt. Als jou kindje aangeeft dat ie er echt aan toe is en geen last heeft en goeie poepluiers, is er toch niets aan de hand. Succes!

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dank je wel.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zijn begonnen (na de 6 maanden) met groente omdat ik dat veel 'zachter' vind als fruit. Ook is groente natuurlijk minder zoet als fruit, en het zou misschien kunnen zijn dat na bijv 2 maanden alleen maar zoet fruit, die niet zoete groenten er niet in gaan ;)!

Deel Deze Pagina