Mijn zoontje is volgende week 7 maanden. Ik ben nu al begonnen met het geven van broodkorstjes. In het begin moest hij nog wel kokhalzen maar het gaat inmiddels al stukken beter. Maar ik wil hem nu wel een hele boterham gaan aanbieden, maar wat voor beleg kan ik er allemaal op doen. En hoeveel boterhammen geven jullie? En doen jullie dit dan met of zonder korst? Ik heb hem nu continu op aanraden van het CB een broodkorst gegeven, dus snap eigenlijk niet waarom je daarmee zou stoppen als hij opeens een hele boterham gaat eten? En geven jullie je kindjes na de boterham ook nog een melkfles en hoeveel geven jullie dan?
Wij zijn iets na de 6 maanden een boterham gaan aanbieden op een normaal flesmoment (12.00). De eerste keer gewoon een hele boterham met korst en met boter, in kleine stukjes. Hij at de helft al op. Dag 2 weer 1 hele boterham met boter. En die ging op. Sindsdien varieren we. In het begin voornamelijk appelstroop, smeerkaas, heel dun jam, dun pindakaas. We gaven eerst nog de fles na, zodat hij zich af kon vullen met de melk. Na 1 of 2 weken zijn we diksap gaan geven bij de boterham (kwam beter uit qua flesjes)
1 boterham appelstroop Smeerworst Smeerkaas Jam Alleen boter Ja en inderdaad nog gewoon friso erbij. Dus als ik een broodje gaf, 100 ml melk erbij en dan keek ik wat ze nog dronk.
Hier ga ik bij 7 maanden beginnen met 1 tarwe boterham met korts. boter leverpastei (smeerworst) smeerkaas geprakte banaan eerst dit en dan zien we wel weer verder. kwebbel
mijn zoontje eet nu tussen de middag 2 boterhammen zonder korst met boter, smeeerkaas, smeerworst of jam. hij krijgt er nog melk bij, maak 120+4. hij drinkt rond de 80 tot alles op. Groetjes, Miranda
Alyna eet 1 boterham zonder korst (maar dat heb ik ook nog nooit gegeven) Beleg: Smeerkaas Cremepaté Fruit(hap) Jam of appelstroop moet ze niks van weten. Ik geef haar fruit als toetje, 2 stuks gepureerd.En dan nog een beetje drinken.
Persoonlijk zou ik niet gaan voor smeerworst en smeerkaas, zitten allerlei hulpstoffen in die niet zo gezond zijn ... en ik zou eerder fruit(hap) op brood doen dan jam ivm suiker (maar dat ben ik ) - Alleen boter - Al het fruit kun je prakken en op brood geven - Boter met beetje appelstroop - dun plakje jonge kaas Vanaf 9 mnd: - pindakaas - tahin (sesampasta) (andere notenpasta kan ook, cashew bijvoorbeeld)
hier is het 1 dubbele boterham (zonder korst) die korst geef ik hem meestal als ik het brood smeer met boter kipfilet jam stroop smeerworst plakje jonge kaas geprakte banaan fruithapje uitgesmeerd en als drinken een beker (met rietje) halfvolle melk (warm) die dubbele boterham verdeel ik over 2 x dus de ene helft als ontbijt en de andere helft tussen 12 en 14uur grtz Ramona
Ik probeer er 1 boterham in te krijgen maar dat lukt eigenlijk nooit.... Als hij de helft opeet ben ik superblij, meestal ik het na een kwart al einde verhaal....
meiden bedankt voor jullie reacties. Heb nu 2 dagen een hele boterham gegeven met smeerkaas (speciaal voor kids) en het ging erin bij hem alsof hij nooit wat anders gegeten heeft, echt zo'n lief gezicht. Daarna nog 90 cc met 3 schepjes opvolgmelk aangeboden waarvan hij er 60 opdronk, ben dus helemaal tevreden! Heb ook al smeerworst in huis gehaald. Dus dat proberen we morgen! Ik geef het hem nu om 12.00 / 12.30 en dan gaan we gezellig met zijn 2tjes aan tafel zitten en ik eet dan ook gelijk mijn boterham, echt gezellig zo! En morgen als papa thuis is gezellig met zijn 3tjes.
Deze mag van mij nu op slot hoor. Ryan vind de smeerkaas en de smeerworst erg lekker op brood. Bedankt voor alle reacties.