Eerst goed daarna slecht Zaadonderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mammietammie, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vorig jaar heeft mijn man een Zaadonderzoek laten doen en de uitslag was toen goed genoeg om zelf zwanger te kunnen worden, ik weet niet exact de uitslagen meer maar alles zat op het gemiddelde zeg maar.

Nu een jaar later weer een Zaadonderzoek en deze keer was het ontzettend verslechterd, zo erg dat we alleen maar in aanmerking zouden komen voor icsi. (Vcm 1)

Over twee maanden moet hij weer een onderzoek doen, kan het zijn dat de uitslag dan weer ineens heel anders is? En zijn er mensen met ervaring met zo'n soort situatie?

2. Steph88

Steph88 Niet meer actief

ik vroeg in mijn topic over het maasstad voor welke behandeling je evt. in aanmerking zou komen.. maar lees nu in je topic dat je op dit moment wellicht in aanmerking kan komen voor icsi .

Het kan idd wisselen. eerste 2x aan het voor onderzoek 15mlj. en 2e keer 16,5 mjl.

Daarna tijdens IUI:
    1e keer 5,5 miljoen
    2e keer 23 miljoen
    3e keer 3 miljoen

erg wisselend dus. zoals ik al in me vorige topic zei, mocht je in aanmerking komen voor icsi. zou ik niet voor dit ziekenhuis kiezen i.v.m.dat ze alleen aan ivf/icsi transport doen, daarbij moet je man/vriend de eicellen zelf naar het Erasmus mc brengen. op het moment dat je in de uitslaapkamer ligt. terwijl snelheid geboden is tijdens dit soort behandelingen. Hopelijk voor jullie de volgende keer een betere uitslag !

Daarbij werkt het goed als je man/vriend niet of nauwelijks alcohol drinkt, niet rookt, niet te veel in de auto zit, geen hete baden of sauna's neemt .. enz. en extra vitamines kunnen ook helpen. ik weet even niet meer uit me hoofd welke.

3. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn man heeft ook wisselende zaadkwaliteit.
    Bij het eerste onderzoek 23 miljoen
    1e IUI: 1,2 miljoen
    2e IUI: 5,4 milijoen
    3e IUI: 1,1 miljoen
    Toen doorgestuurd voor IVF/ICSI, daar weer eerst een zaadonderzoek, toen 21 miljoen (was eigenlijk te goed voor IVF)
    Maar we mochten toch door voor IVF.
    Op de dag van de punctie 900.000 zaadcellen, toen op het laatste moment ICSI gedaan ipv IVF.
    Oorzaak waarom het zo wisselt is niet gevonden.

4. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons ook grote schommelingen. De eerste keer zeiden ze dat het minder dan een miljoen was (3 jaar geleden), nu tijdens onze iui behandelingen schommelt het tussen 2 en 10 miljoen. Je hoeft je nog geen zorgen te maken. Toevallig zei de verpleegkundige die mijn laatste iui deed nog dat ze bij 1 keer te weinig daar geen conclusies aan verbinden, omdat het heel normaal is dat het heel erg schommelt.

5. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties... Het kan dus volgende keer wel weer beter zijn, daar duim ik dan maar voor.

Deel Deze Pagina