Wanneer lust hij eigenlijk groenten

Discussie in 'Voeding' gestart door happymama, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

Mijn zoontj is 6 mnd en geef bv , nu Wil ik m groeten geven , heb t als es geprobeerd denk 4a5x maar hij trekt nog steeds een vies gezicht en slikt t niet door , met fruit was t 2x en toen luste hij t . Holland kan dat duren met groente

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewoon blijven aanbieden :) Fruit is natuurlijk zoeter. Je kunt ook zoete groentes geven zoals wortel, of even stoppen met fruit totdat hij zijn groentes lust.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij M duurde het een paar dagen en toen was ze om: alle groenten = lekker. Fruit daarentegen ... ook nooit meer echt goed gekomen ...

Bij T duurde het een paar maanden en die is pas echt goed gaan eten vanaf het moment dat hij met de pot ging mee eten. Duidelijk gek op kruiden en knoflook :D. Losse groenten eet hij nog steeds maar heel matig (wortel gaat goed, 1 hap van een sperzieboon inmiddels ook om vervolgens te besluiten: Nee, niet lekker ...)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Doorgaans moeten ze een smaak wel een keer of 10 proeven voordat ze het lusten. Hoe maak je de groenten klaar, want dat kan ook nog schelen. Als je het zelf proeft, is het dan smakelijk en proeft het echt naar datgene wat je gemaakt hebt? Zo ja, gewoon blijven proberen, niet aandringen maar elke dag even een hapje proberen.

5. happymama

Geef nu nog potjes omdat ik dan 2x. Een kleine hoeveelheid op kan warmen als hij meer gaat eten wil ik t vers maken

6. happymama

Nou ik had m eerst bv gegeven daarna wortel , maar geen succes Dit is de5e x of zo nu vind hij t zelfs zo vies dat hij begon te kokhalzen en spuugde zelfs

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Misschien is hij er nog niet aan toe. Weekje wachten en nog eens proberen? Of gewoon eens vers maken?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probeer gewoon eens een stukje verse groente zo van je bord.
    In potjes zitten heel veel extra's (o.a. om al het water erin te binden), waardoor kinderen er makkelijker op reageren en waardoor het ook heel anders smaakt als de groente die er in zou moeten zitten. Grote kans dat ie jouw eigen groente wel gewoon lust!

9. happymama

Maar als ik m dan een heel gekookt worteltje in de hand geeft dan stikt ie er dadelijk in dat vind ik eng

10. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    misschien moet hij ook gewoon wennen aan de nieuwe en andere structuur van het eten?
    Lucas kokhalst ook veel als ik hem iets nieuws aanbied, maar dat is niet zozeer omdat hij het vies vindt, maar ook omdat hij de structuur niet kent. Hij heeft 6 maanden melk gehad, dat is glad. Maar wortel, boontjes, bloemkool...het heeft niet alleen een andere, onbekende smaak, maar ook een andere structuur.
    Ook trekt hij bij iedere nieuwe groenten en fruit soort een vreemd gezicht, zo van: wat moet ik hier nu mee en als ik dan lach dan lacht hij terug en is het goed.

Ik zou het gewoon een paar keer aanbieden, enkele dagen achter elkaar. Geef je het nu gepureerd of in stukjes? Misschien kun je daar nog in varieren?

11. happymama

Potje van 4 mnd dus helemaal glad . Hij trekt hier een heel vies gezicht en geeft bij iedere hap een soort rilling hihi t is wel grappig om te zien maar ookwe zielig

12. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Het heeft hier ook even geduurd, vooral met de minder zoete groenten. Worteltjes, erwtjes en sperziebonen gaan hier nu erg goed. Toen we de groenten met aardappel of rijst gingen mengen ging ze ineens veel makkelijker de minder zoete hap eten. Tot mijn grote verbazing :)

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou dan zelf zoiwzo alvast vers gaan maken, gewoon wat jullie zelf ook eten. Heb je de potjes geproefd? Ik wel, en ik durfde alleen bruine bonen met appel en doperwtjes te geven, de rest was echt heel vies.

Enneh, begrijpelijk, je angst voor stukken eten, maar een kind stikt niet zomaar in een stuk groenten, het is een heel veilige en handige methode van bijvoeden, namelijk de rapley methode, maar er zijn nogsteeds meer moeders die liever potjes of prutjes voeren als hun kind zelf laten eten. Wij hebben erg genoten van rapley en gaan dit bij de 2e ook weer doen.

14. happymama

Had de worteltjes van vandaag geproefd , vind t wel goed smaken echt naar wortels , probeer t morgen nog Es' . En evt een stukje van ons bord

Deel Deze Pagina