Ik vraag me toch af of jullie ook je eigenaardigheden hadden zo vlak voor de bevalling.. Ik ging smorgens mn hele keukenvloer met een doekje schrobben op handen en knieëen omdat ik m vies vond.. heb dit wel 5 keer gedaan die dag Mn moeder ging de hele tuin omwieden hahaha... Hebben jullie ook zulke verhalen of merkten jullie niets?8)
ik zat bij alle vier al weken op weeen te wachten maar dat doet ovlgens mij iedereen.. volgens mij heb ik verder geen bijzondere dingen gedaan.. ja t wachten loslaten.. steeds wanneer ik zoeiets had van: t komt niet meer vanzelf.. dit wordt t zh.. toen begon de bevalling.. maar das t enige..
Ik stond de avond voordat 's nachts de wenen begonnen om 23.00 uur 's avonds de tegels van de keuken te poetsen (voor de 5e keer ) Mijn vriend zei zelfs "nou volgens mij gata er iets gebeuren want dit is wel erg raar"
Hahah apart zeg! Nu heb ik ook sinds een week erge nesteldrang maar niet zo erg als jij! Ik ben wel sinds 2 dagen helemaal op.. Dat ik lichamelijk gewoon gesloopt ben.
Ik ging opeens de plinten afstoffen (ik zie er normaal nooit stof op liggen, haha). En mijn andere eigenaardigheid: ik heb op de dag van mijn bevalling nog 12 km gefietst en zei tegen mijn vrienden dat ik later in die week nog wel een keer zou langskomen. Dezelfde avond begon de bevalling!
haha ik ben die nacht nog om 3;00 eruit gegaan omdat ik t niet opgeruimd genoeg vond benede 3 uur later begon het
voor de bevalling heb ik gewoon het huis aan kant gemaakt, maar ik wist dat ik ging bevallen want ik werd ingeleid. wat ik wel heb gedaan tijdens mijn zwangerschap. gaan douchen en dan een emmer sop en spons mee om de tegels tegelijk te gaan schrobben als ik aan het douchen was. toen mijn vriend erachter kwam vroeg hij of ik mijn verstand verloren was haha
Hier helemaal niets bijzonders, integendeel, ik was die maandag in de stad en wilde nog voedingsbh's kopen met de kortingsstickers van Livera, maar de winkel ging pas 's middags open en ik was er 's ochtends. Dan ga ik morgen wel even, dacht ik. Maar de volgende ochtend was Lisa er al! Heb de bh's alsnog vandaag gehaald
Leuk om de verschillende eigenaardigheden te lezen. Ik probeer mezelf er ook op te betrappen omdat ik wel vaker gehoord heb dat de bevalling dan in aantocht is, maar helaas nog geen hele gekke dingen kunnen ontdekken.....
Ik heb niet veel gedaan de dag voor de geboorte (had veel pijn en was heel erg moe). Mijn sz is even op bezoek geweest en we zijn uit eten geweest. Wel opvallend was dat we toen we nog thuis waren niet konden kiezen waar we zouden gaan eten. Ik heb toen tegen mijn vriend gezegd "Waar zou je willen eten als dit onze laatste keer uit eten was?" Ben in het restaurant mijn slijmprop verloren Nou was het bij mij natuurlijk ook nog niet de bedoeling om te bevallen. Ben nooit in het stadium van nesteldrang gekomen.
Ik ben met een vriendin de hele middag en avond bezig geweest met vanalles. Zij moest naar de fysio dus ikke mee. Samen bami gegeten en een kwarktaart als toetje. Ik had de hele dag al af en toe harde buiken maar dahct helemaal niet aan weeen. Bij haar thuis nog geklokt een gegoogled omdat ik dacht aan oefenweeen met regelmaat. Ze was dan ook heel erg verbaasd toen ik belde dat ik was bevallen.
plintjes van de keuken poetsen op mijn knietjes........haha..........en ja hoor, een half dagje later begon het!
Ik wou in eens boodschappen doen. Want had het idee dat het wel eens zou kunnen beginnen die avond. Maar ik had ook al de hele dag om het half uur een harde buik. Maar ik moest dus boodschappen doen. Dingen in huis gehaald die we normaal nooit halen, want tja, met een pasgeborene ga je niet gauw even boodschappen doen en stel je voor dat de visite geen koekje bij de koffie had...(beschuit met muisjes waren allang in huis, helemaal vergeten, haha). En ik moest en zou nog even een babydekentje halen. Dus die avond stonden we nog in de babywinkel en ongeveer twee uurtjes later braken de vliezen. ow; overigens kreeg ik uiteindelijk een keizersnede en waren die boodschappen dus helemaal niet nodig geweest.
ik had ineens toen ik wakker werd zo'n rugpijn en had het idee dat bij elke stap die ik zette ik uit elkaar werd gerukt... toch maar met de auto naar de winkel gegaan met mijn dochter en ik kreeg steeds meer pijn maar ik dacht ach zullen wel weer voorweeen zijn... ik was toen 36.6 dagen zwanger.... ook nog het hele huis gepoetst maar dan de raarste dingen... overal bovenlangs bij de deuren en kozijnen enzo.... savonds toch maar op verzoek van de vk naar het ziekenhuis een scan laten maken en getoucheerd en bleek dat ik al weeen had en de bevalling begonnen was... 3 cm ontsluiting... de volgende ochtend 10.9 is mijn dochter geboren... bij mij eerste ging dat anders... ik was al ziek en grieperig vanaf week 35.... werd opgenomen ivm een te snelle hartslag bij de kleine... die nacht braken de vliezen en 3 dagen later werd ik ingeleid maar er gebeurde niks... savonds is ze om 21.45 met een keizersnede geboren...
Ik lees hier aantal keren: ik had wel harde buiken maar dacht niet aan weeen.... Ik heb ook erg veel harde buiken alleen doen ze geen pijn. Bij jullie wel??? Was ik even nieuwsgierig naar...
ik verloor alleen 3 dagen voor de bevalling de slijmprop. maar dat zegt eigenlijk ook niets. verder geen rare dingen.
Geen eigenaardigheden hier. De eerste keer was ik achteraf wel heel erg klaar voor de bevalling, hoewel het 2 weken voor tijd was en voor mij erg onverwacht kwam. De avond voor de bevalling heb ik mijn afstudeeropdracht ingeleverd en de laatste adressen voor de geboortekaartjes opgezocht. Dat was het laatste wat ik per se wilde doen voor de bevalling. En de volgende ochtend begon het. De tweede kwam 9 dagen te laat, dus daar zat ik wel echt op te wachten. Maar ook toen begon het toch nog onverwacht. 's Ochtends nog naar de markt geweest met een vriendin, samen gelunched, en ik zat met mijn oudste een treinbaan te maken, toen de weeën begonnen. Hoewel ik toen al een paar dagen met een paar cm ontsluiting rondliep, heb ik verder echt niks bijzonders aan mezelf gemerkt en begon het toch echt weer vanuit het niets. Gelukkig was mijn huis de weken voor de bevalling sowieso elke avond echt prima aan kant voor het geval dat, dus echte nesteldrang was ook niet nodig.
Hier helemaal geen rare dingen. Ik ging ervan uit dat ik zou worden ingeleid en zat die dag nog gezellig bij mijn oma haar verjaardag te vieren.