Eerst maar even voorstellen vanuit Australie!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door SandraBenjamin, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SandraBenjamin

20 mrt 2010
    78
    0
    0
    Veterinary Nurse
    NSW, Australie
    Hallo forumlezers,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Sandra, 32 jaar en ik woon sinds 1,5 jaar in Australie. Ik heb tijdens het reizen in Australie mijn vriend ontmoet en we wonen nu alweer meer dan een jaar samen. We willen graag proberen zwanger te raken. Het is allemaal best anders in een ander land met de medische zorg en je kan niet effe gauw in je eigen taal je verhaal kwijt, vandaar dat ik me heb aangemeld bij dit forum. Ik voel dat het tijd is om kinderen te krijgen, ben nu dus al 32 en heb me er nooit zo mee bezig gehouden, wilde eerst reizen. Maar nu voelt het goed, heb een erg lieve vriend waarmee ik ga trouwen volgend jaar. Heb m'n plekkie gevonden, weliswaar iets uit de buurt van Nederland maar goed.

Nu is het zo dat ik in het verleden een onregelmatige ongesteldheid had die zelfs een half jaar uitbleef. Het laatste jaar was ik aan de pil en m'n ongesteldheid is nu regelmatig. Sinds 12 maart ben ik gestopt met de pil. Nu maar zien of mijn normale cyclus op gang komt. We wilen eerst even een aantal normale cyclussen afwachten (vrijen met condoom dan maar [​IMG] )
    Ben al wel begonnen met foliumzuur.

In Nederland was ik altijd gewent om naar de huisarts te gaan als er iets was. Hier in Australie hebben ze natuurlijk ook wel artsen, maar het is toch anders. Minder vertrouwd zeg maar.
    Vandaag ben ik bij de dokter geweest en verteld over m'n kinderwens en dat ik een onregelmatige cyclus had. Ze heeft een bloed test gedaan om te testen voor rubella (rode hond), hep B, syphilis en bloedarmoede. Ook vroeg ze of ik een Whooping cough booster had gehad en een tetanus booster en chicken pox. En ook heb ik een andere afspraak moeten maken voor een pap smear. Worden deze handelingen ook in Nederland gedaan voordat je zwanger wilt worden?? Het is nogal wat.

Nou goed, ik hoor graag alle verhalen van jullie over hoe jullie de eerste stappen hebben ondernomen.

Groetjes!
    Sandra

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Welkom!:) Hopenlijk ben je snel zwanger!!

Ik heb geen testen gehad voordat ik zwanger raakte,wel toen ik zwanger was bloed geprikt!!;)

3. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Hai Sandra,

Welkom hier (G'day mate!)

Die eerste bloedtest die jij beschrijft hebb ik pas gehad nadat ik zwanger was (ben)
    Uitstrijkje gebeurd hier volgens mij niet standaard, wellicht wel later om zuurgraad te meten misschien, heb het zelf in ieder geval niet gehad.
    Het kan iets te maken hebben met je onregelmatige cyclus misschien, heb dat zelf niet aan de hand gehad.

Zoals het bij mij (ons, mijn vent komt uit jouw neck of the woods, zeg maar) ging was dat we na lang zelf proberen werd aangeraden om te temperaturen om zo te zien of er wel een eisprong plaatsvond.
    Daarna een heel circus, maar ik ga er even vanuit dat dat bij jullie allemaal niet nodig is en dat je snel zwanger mag worden. ;)

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    welkom!

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Welkom! :)

Omdat je na een half jaar pas ongi was geworden, kan het misschien zijn dat je PCOS hebt...wel tipisch kenmerk daarvoor namelijk...maar goed, ik ben natuurlijk ook geen arts. ;) Ik zou zeggen praat lekker mee op diverse topics!

6. nicolevos21

nicolevos21 Actief lid

18 aug 2008
    307
    0
    0
    overijssel
    welkom!

7. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249