Voorlopen groei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door newbie2013, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newbie2013

19 mrt 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Heb hier al een tijdje niks geplaatst (wel meegelezen). Maar ik ben nu bijna 23 weken zwanger van onze eerste.
    Nu vroeg ik me af of er meer meiden zijn die de baby al voelen met de hand. Ik heb ook een filmpje waarop je de baby echt ziet schoppen tegen mn buik aan. De verloskundige gaf 2 weken geleden ook al aan dat ze het apart vind dat ik de baby met 17 weken al voelde (voor een eerste kindje) en dat ze erg druk is in de buik. Ook is mijn buik aan de grote kant voor deze termijn (al vanaf 10 weken kon ik het nauwelijks verbergen).
    Bij de 20 weken echo bleek ze ook groter dan verwacht (namelijk een week), maar ze passen de uitgerekende datum niet meer aan geloof ik.

Heeft iemand ervaring hiermee? Kan mijn meisje eerder verwachten of trekt het later nog bij?? Wat denken jullie..

2. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Kan nog altijd bij trekken hoor.. je hebt nog ff! Maargoed mijn eerste voelde ik al met 15 weken en had ook een grote buik en liep met de 20 weken echo 2 weken voor op de groei! Dat is uiteindelijk ook zo gebleven na een groeiecho met 30 wk.. Ik ben pas bevallen met 41.1 en ze had een gewicht van 3745 gram dus een flinke dame! Wel met een spoedks omdat ze niet door mn bekken past! Maar of ze eerder of later komen wil niks zeggen hoor en het kan ook nog goed zijn dat ie straks wel mooi op schema loopt!
    Nu ben ik net bevallen van mn tweede die ook steeds 2 weken voor liep! Hem voelde ik al met 13 weken en heb zeker 6 groeiechos gehad.. heb door de bevalling bij mn eerste nu dus ook een geplande ks gekregen met precies 39 wk en ze zaten ook goed kwa gewicht nml 4435 gram! Dus nu een flinke boy hihi

3. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Nou maak je geen zorgen hoor. Ik voelde mijn dochter ook met 17-18 weken.. en mijn man vanaf 19-20 weken.

En dat ze iets voorligt een week is niks raars aan hoor. ;) een weekje is niet zo veel, en dat kan straks wel weer 'bijtrekken'.

Ik ben gister bij de vk geweest, en bij het meten van de buikomtrek zat hij al op 39.4 weken! :p Tja, ik moet t er maar mee doen haha :).

En dat je je dochter eerder kan verwachten, nou dat kan wel maar dat is dan niet gerelateerd met dat ze een weekje voorligt! :)

Hoop dat je hier wat aan hebt. En hoe 'dik' je bent tijdens de zwangerschap, ja dat verschilt ook per persoon. Ik heb zelf ook een hele grote buik, en bij mijn 1e had ik dat ook. ;)

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste voelde ik mijn kindje met 17 weken
    Geboren met 36 weken 2500 gram

Bij de 2e met 14 weken
    Geboren met 36 weken 2875 gram

En dit was echt een heel rustig kindje en die voelde ik pas echt heel duidelijk met 21 weken
    En deze woog naar schatting van de gyn op 34 weken al 2800 gram !!

Vroeg voelen heeft dus weinig met het gewicht te maken want de eerste 2 voelde ik vroeg en zaten netjes qua gewicht en deze
    Voelde ik vrij laat voor een derde en dit is na schatting een grote baby

5. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik voelde onze zoon voor het eerst met 13 weken, toen nog een keer met 15 weken, en vanaf week 16 elke dag.
    maar onze zoon is wel wat een de ruime kant :p ligt nu 3 weekjes voor. over 2 weken krijg ik weer een groeiecho.
    maar hij kan net zo goed tot week 42 blijven zitten hoor! tenzij hij zo groot word dat ze me eerder gaan inleiden.

maar je eerste kindje voelen met 17 weken is niet heel raar hoor :)

6. Faith1988

Faith1988 Lid

1 mei 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik voelde mijn dochter ook al met 17 weken en zelfs mijn man kon haar vanaf 18 weken ook aan de buitenkant van de buik al voelen, ondanks het feit dat ze met de 20 weken echo niet groter als gemiddeld was en mijn buik echt nog bijna niet zichtbaar was.
    Ze is wel met 39+1 week geboren, maar denk niet dat dat te maken had met het vroeg voelen van je kindje.

7. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    hoi

een en ander wat ik hier lees komt mij ook bekend voor. Ons kleintje loopt ook ongeveer twee weken voor. Ben nu 24 weken zwanger. Vanaf de 20 weken echo die ik met een goeie 19 weken heb laten maken is dit al zo. In middels 2 x in het ziekenhuis geweest. Hoeft nu pas over 4 weken terug. volgens de gynecoloog moest het weer een normale zwangerschap worden:)
    Kindje was op de eigen groeicurve goed gegroeid. :)
    Zelf denk ik dat de termijn van de zwangerschap niet helemaal oke is. Maar ik vind het wel best dat ik onder controle blijf van het ziekenhuis.
    De test voor zwangerschapsdiabetes was ook verhoogd. Daar houd het ziekenhuis het op. Al lukt het steeds beter om mijn bloed suikers onder controle te houden.

Groetjes jolanda

8. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Allemaal herkenbaar.. Mijn eerste voelde ik zelfs al met 16 weken en ook hij liep een week voor op de groei tijdens de 20-weken echo. Uiteindelijk is hij met 40+2 weken zwangerschap geboren ;)

Mijn tweede en derde voelde ik trouwens allebei pas met 18 weken zwangerschap, terwijl ze zeggen dat je een volgend kindje altijd eerder voelt.... niet dus :p

9. newbie2013

19 mrt 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ;) Heb over 2 weekjes ook de zwangerschapsdiabetes test ivm diabetes in mijn familie, dus misschien dat daar een verklaring is. Ik vond t raar dat de vk zo in shock was ze is toch al 20 jaar in het vak maja ;)

10. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Echt heel gek is het inderdaad niet. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik voelde de kleine al met 15/16 weken. Rond 19/20 weken lichtjes voelbaar aan de buitenkant. Weet niet hoe de ligging van je placenta is? Mijne licht achterin, hierdoor kan het zijn dat je sneller bewegingen voelt. Bij 20 wkn liep de buik van de kleine voor de op groei, maar dat is inmiddels allemaal bijgetrokken en we gaan rond 3200gr uitkomen. Vriendin van mij had echt zw suiker. Die had een grote buik, en ze hadden het over 8pond ruim. Uiteindelijk is ze met 37 wkn bevallen van een kindje van 3200 gr en 52cm. En het kindje liep 2 wkn voor op de groei.

11. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Maak je er maar niet te druk om joh! Kan zo bijtrekken. Ik voelde de kleine met 19 weken echt duidelijk schoppen. Helemaal gelukkig. Man voelde het al heel duidelijk een dag later! 19+1. Sindsdien is het geschop niet meer weg te denken. Baby laat zich ontzettend vaak voelen. Buik gaat vaak helemaal op en neer! :) vast een klein voetballertje. Echt genieten. :-D bij ons was baby goed op groei, alleen het hoofdje aan de bovenste gemiddelde lijn. Niet zorgelijk, zei de verloskundige. Hopelijk groeit jouw kleine straks een week minder hard en dan is het weer normaal. Of anders een weekje eerder bevallen. ;)

Deel Deze Pagina