Werkt morning-afterpil nog?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door julia1234, 11 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Ik lees hele tegenstrijdige berichten over de levo morning-afterpil in vergelijking met de Ella-one. Sex gehad vannacht en we kwamen erachter dat ik een gescheurd condoom in mij had zitten (niet zo heel erg charmant). Dus gelijk de volgende dag uit m’n werk een morning-afterpil gehaald… maar tot mijn schrik had ik ook een knal positieve ovulatietest. Kan m’n ovulatie altijd heel duidelijk voelen (vandaar de test). Werkt de levo morning-afterpil nog tijdens je Lh piek? Nog steeds last van ovulatiepijn (nu 6 uur na het innemen van de pil). Er staat letterlijk op internet dat alleen de Ella-one 2 dagen voor de eisprong effectief is, in tegenstelling met de Levo morning-afterpil. Verder kan ik niet veel info vinden. Iemand hier ervaring mee? Ben ik nog op tijd geweest? Denk dat ik sinds vannacht piek (dus nu zo’n 24 uur)…

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik heb geen ervaring of weet van de verschillen. Een morning-afterpil zorgt ervoor dat een eisprong uitgesteld wordt. Dus ik zou denken dat als je nu je piek had, de eisprong volgt dan binnen 2 dagen, dat je net op tijd was om de eisprong uit te stellen.

3. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Aah dat hoop ik dan! Want ik had net nog een knaller van een ovulatietest… (18 uur na de inname van de pil) dus wordt spannend! Dankjewel voor je reactie.

4. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Dit is inmiddels al dag 3/4 na de morning-afterpil… en test nog steeds positief op een ovulatietest. Al drie dagen. Kan ik ervan uit gaan dat hij dan niet heeft gewerkt? Nam de map op eerste dag van m’n lh piek https://ibb.co/ZMSqkKN

5. WWJD

WWJD Niet meer actief

De MAP ontregelt je lichaam ook. Dus kan ook zijn dat hij juist wel werkt, want het zorgt voor uitstel van de eisprong.

Maar jullie zijn dus sws niet bezig om zwanger te worden?

Ik zou het voor nu loslaten je kan er momenteel niet veel aan veranderen.

6. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Ja klopt! Kan er niks meer aandoen. Nee wij zijn nog niet bezig met kinderen. Of althans hebben wel een kinderwens alleen niet nu. Maar waarom zou ik dan nog steeds een lh piek hebben? Want map onderdrukt lh toch?

7. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik zie nu wat je bedoelt met jouw soort gebruikte MAP. Die is niet betrouwbaar 2 dagen voor de eisprong. Ik denk dat het vooral afwachten wordt komende 2 weken.
    Screenshot_20231214_124118_Samsung Internet.jpg

Ashleynm vindt dit leuk.
  8. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Oh meen je? Vind dat dus zo onduidelijk. Dus je denkt dat hij niet heeft gewerkt? Alleen vraag me af waarom ik dan al 4 dagen achter elkaar positieve testen heb?

9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Je kan voor de zekerheid een zwangerschapstest doen om dat uit te sluiten;)!

10. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Zwangerschapstest negatief! Bloed nu ook, alleen m’n ovulatie test is nog steeds knal posi?! Iemand een idee??

11. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Myn ovulatietest is eindelijk negatief! Na 4/5dagen . Kan ik ervan uit gaan dat ik hem heb gehad en dus de map niet z’n werk heeft gedaan?

12. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.015
    4.989
    113
    Vrouw
    Nee, niet per se. MAP stelt je eisprong uit, en door de lange lh-piek die je hebt gehad lijkt het erop dat dat inderdaad is gebeurd. Dus dat je nu pas een eisprong hebt gehad ipv een paar dagen geleden. Over 2 weken een zwangerschapstest doen om zekerheid te krijgen. Hopelijk word je gewoon ongesteld!

13. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    https://postimg.cc/4KTWpbBG

Dit is m’n test inmiddels! Sinds gistermiddag. Dit worden twee lange weken. Wel gek dat het niet duidelijk wordt aangegeven welke testen werken voor de eisprong en welke niet. Ook wordt er niet duidelijk op de verpakking gezet dat hij überhaupt niet werkt als je de eisprong al hebt gehad.
    Bedankt voor jullie reacties.

14. WWJD

WWJD Niet meer actief

Vergeet niet dat je cyclus ook anders kan zijn nu door de MAP.

15. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Nee klopt idd… maar vanaf wanneer moet ik ‘tellen’? Want op internet staat vanaf je eerste positieve ovu test. Maar heb tm vrijdagochtend een positieve gehad? Wel echt buikpijn nu en bruine afscheiding, komt dat nog door de map? En denk jij dat ik alsnog m’n eisprong heb gehad? Na die Levo map? Die dus niet werkt vlak voor de eisprong…. (Ik heb hem tijdens piek geslikt) wist niet dat daar verschil in zat

16. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik heb geen idee, eerlijk gezegd.
    De buikpijn en bruine afscheiding kunnen zeker door de MAP komen.

17. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Ah dat dacht ik al! Sinds gisteravond ook misselijk, kan dat ook komen door die pil? Of is dat ‘te laat’?

18. julia1234

julia1234 Lid

11 apr 2023
    43
    6
    8
    Vrouw
    Heb nu ook echt rood helder bloed… is dit m’n menstruatie? Of komt dit ook nog puur door de map? Verkleint dit de kans op zwangerschap? Want lees nergens dat vrouwen na een bloeding van de map alsnog zwanger zijn

19. WWJD

WWJD Niet meer actief

Google:

"Over de morning-afterpil

Hoe het middel precies werkt, is niet bekend. De morning-afterpil kan bijwerkingen hebben: misselijkheid, overgeven (braken), buikpijn, hoofdpijn, vermoeidheid en duizeligheid. Deze bijwerkingen komen weinig voor en verdwijnen meestal binnen twee dagen."

Deel Deze Pagina