dag dames, We hebben een lange hobbelige weg gehad naar het ouderschap; na 2.5 jaar ICSI gedaan, maar dat werd een MA. Toen had ik de hoop opgegeven en paar maanden later opeens zomaar zwanger. Ons meissie werd te vroeg geboren, maar is nu een vrolijke dreumes van bijna 1.5 jaar. Sinds bevalling geen anticonceptie, want de kans op zwangerschap is klein bij ons en we zouden blij zijn met nog een tweede. Echter vooralsnog helemaal niks. Wat nu? Toch weer MMM, weer alles laten onderzoeken of geduld hebben en hopen dat er weer een natuurlijk wonder geschied? Ik word 35 dit jaar. Van eerste ICSI hebben we wel cryos, maar dat was toen we nog in buitenland woonden, dus die zitten ver weg en is veel gedoe om een TP daar te regelen.
Ik zou gezien je leeftijd niet te lang wachten met hulp vanuit de mmm. Wij hebben na de bevalling slechts een paar maanden anticonceptie gebruikt maar geen zwangerschap (ivm pcos geen eisprong). Wilden niet teveel tijd tussen onze eerste en tweede hebben en ik wil liever ook niet boven de 30 zijn. De wachttijd tot eerste intake was al 3 weken, dan nog onderzoek, wachten op uitslagen en erna menstruatie opwekken en beginnen met spuiten van hormonen. Al met al waren we gelijk al weer 2 maanden verder. Eerste poging liep uit op afbreken ivm overstimulatie en nu gaat er toch veel meer tijd tussen de eerste en tweede zitten dan we eigenlijk wilden. Je kan altijd voor intake gaan en dan alsnog beslissen!