eerst Omneo, toen Pepti, nu provoceren...met wat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door petra2278, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Heb ff de artikelen gelezen en natuurlijk zet je dat aan he denken. Misschien zijn jullie het helmaal niet met mij eens hoor maar ik zie het zo:

Als mijn zoontje heel goed reageert op een voeding zonder koemelkeiwit en als zijn klachten echt verdwijnen met bijv Nutramigen waarom zou ik me dan nog druk moeten maken of het wel echt kma is? Hij voelt zich goed door die voeding en de voeding vwordt vergoed, wat is dan het probleem. Als de koemelkvrije voeding nou slechter voor hem zou zijn ofzo dan snap ik het maar dat is niet zo.

Als jullie het totaal niet met mij eens zijn dan hoor ik het graag hoor. Misschien zie ik het wel verkeerd en ook ik wil natuurlijk het beste voor mijn kleine mannetje.

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik begrijp goed hoe je hierin staat, jou geluk hierbij is dat de voeding vergoed wordt.........misschien dat je anders wel standaard voeding zou proberen....

wat je denk ik wel goed moet realiseren, als jou kindje goed gaat op deze voeding, en dus 'kma' heeft, je kindje heel veel dingen niet mag...bijvoeding onder begeleiding van dietist etc etc
    voor je kind niet leuk en voor het hele gezin erg onpraktisch...als t moet: oke, als t misschien allemaal onnodig is: zonde en zielig!

maat verhaal kan je ook omkeren....ik geef mijn kind geen nutrimagen terwijl hij er 'misschien' wel goed op zou doen met eczeem...dat is dus ook zielig....

3. Happymommy84

Ja het blijft moeilijk he? Ik weet trouwens nog niet of het vergoed wordt hoor. Ik schetste zomaar een situatie waar ik waarschijnlijk na morgen mee zit omdat we dan terug naar de ka gaan. Miss stappen we wel helemaal niet over en blijven we op de pepti maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik met de situatie aanmoet...

4. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een arts hebt die het je voorschrijft, wordt het gewoon vergoed volgens mij..... Ik ben dan zo dat ik eerst ALLES gedaan wil hebben voordat ik rust heb. Ik wil mijn kindje niet laten lijden onder veel jeuk (want als er iets erg is is het jeuk, vooral als je zelf niet kunt krabben). En van nutramigen krijgt niemand iets...is niet slecht voor een baby.... Na een jaar zijn vaak al veel problemen voorbij.

Merel had behoorlijk last van kma. Alle symptomen had ze wel. Zelf pepti gekocht en dat werkte, na 2 dagen de klachten zo goed als over. Arts verteld en die schreef een recept uit....toen werd het vergoed. Zo zou het ook gegaan zijn bij nutramigen en dat zou ik zeker geprobeerd hebben als de pepti niet afdoende zijn werk zou doen. Na een jaar, waarin ze gewoon dingen kreeg die iedere andere baby ook krijgt als bijvoeding (brood, boter, beleg, groente fruit, tussendoortjes,pap....) ging het ineens veel beter en groeide ze er overheen. Dus wat is er zielig aan een baby die geen kaas en smeerkaas kan eten op brood en (tijdelijk) geen toetjes kan krijgen als yoghurt enz. maar wel toetjes gemaakt van nutramigen of pepti....of die alleen maar die melk mag drinken? Ze weten niet beter en het kan geen kwaad! Zoveel werk is het niet hoor om koemelk vrij te eten of eten klaar te maken zonder koemelk....

Maar goed, het blijft lastig en je kan ook téveel doen, maar zolang je nog niet alles het geprobeerd, heb je ook nooit téveel gedaan.....
    Al die onderzoeken lezen....je zult altijd onderzoeken vinden die bestrijden dat er sprake is van kma of andere klachten, er zijn vast ook onderzoeken te vinden waarin het juist andersom is. Je vindt toch altijd datgene waarin je zelf gelooft, wat jou mening steunt. Net zoals dat je zwanger bent...dan zie je ineens allemaal zwangere mensen.

Hij heeft nog klachten en die zijn er niet zomaar. Meestal komt eczeem van binnen uit.... En het had mij niet uitgemaakt als het niet vergoed werd..... alles voor mijn kindjes.

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    lastig ja. spannende dag dus morgen. Bespreek het eens goed, misschien met de inhoud van de artikelen in je achterhoofd?
    was de Pepti op advies van de KA?
    laat je het weten hoe het gegaan is?

Heb zojuist t allergie-eczeem-centrum van het WKZ in Utrecht gebeld. Wachttijd 4 tot 8 weken....(was eerder 5 maanden!!)

hier komen kindjes met allerlei soorten eczeem, van mild tot ernstig...ze doen daar allergietesten om te kijken waar t eczeem vandaan komt om onnodig met hormoonzalven te gaan smeren.
    Ga ik eens goed bespreken met de ha....ben ik echt voor, de oorzaak wegnemen, niet de symptomen...

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    #26 Antje77, 13 jan 2010
    Laatst bewerkt: 13 jan 2010
    Waarom ze voor pepti kiezen: waarschijnlijk omdat neocate erg prijzig is en deze voeding is toch wel voor de extreme gevallen. De pepti is de goedkoopste.
    Maar waaruit concludeer jij dat neocate het beste is voor de test? Het artikel met de test uitslagen is friso allegy care gebruikt, oftewel een extensief gehydrolyseerd caseïnehydrolysaat, wat nutramigen ook is.

Zeer interessant artikel trouwens. Ik denk sowieso dat het bij veel kindjes eerder om een overgevoeligheid betreft dan daadwerkelijk allergie.
    Zo in ons geval ook.
    Milan had hier al vrij snel klachten als onrust, dunne ontlasting, veel windjes, roggelen, niezen en kuchen. geleidelijk aan begon hij te spugen, wat steeds meer werd, eczeem en flessen moeizaam drinken. Overgestapt op pepti. Meeste klachten verdwenen, zoals het roggelen, spugen, slecht drinken. Ook de onrust werd minder. Tijdens provoceren kwam bij 10 cc al klachten terug. Na het provoceren reageerde hij helemaal niet meer goed op de pepti. Alle klachten wat terug waren gekomen, verdwenen nu niet meer. Dus aan de nutramigen. Hier verdwenen, muv het eczeem, alle klachten.
    Wij zijn vanwege het eczeem toen verder gaan zoeken / kijken. Kwamen terecht bij mijn oude huisarts wat zich bezig houdt met kinesiologie, homeopathie en accapunctuur.
    Deze arts kwam tot de conclusie dat het lichaampje van Milan uit balans was, ontstaan tijdens de zwangerschap. Dit was de oorzaak van zijn overgevoeligheid voor koemelk. Buiten koemelk was dit met rijstebloem ook het geval. Deze arts heeft Milan behandeld, zijn lichaam terug in balans gebracht. Met resultaat. Geen eczeem meer van top tot teen, maar alleen nog maar een zeer droog huidje met soms nog een beetje eczeem in het gezicht. De winter is dan ook geen ideale periode voor gevoelige huidjes.
    Daarnaast is Milan zelfs niet meer overgevoelig voor koemelk. Uiteraard hebben wij dit inmiddels al getest door hem eens weer wat normale melk te geven.

Hier dus een typisch voorbeeld van een overgevoeligheid ipv allergie.
    En zoals iemand hier eerder riep, vertrouw niet te zeer op de bioresonantietherapie, je kunt dus wel degelijk goede resultaten behalen met dit soort therapieën. De arts wat Milan behandelde kon heel simpel, zonder het Milan toe te dienen, testen wat wel of niet goed was voor Milan (zoals voedingsmiddelen, verzorgingsartikelen, multivitaminen etc). Zo kunnen wij nu zelf ook voedingsmiddelen testen voordat wij iets aan hem geven. 2 keer hebben wij dat niet gedaan, omdat wij dachten dat het geen kwaad kon. dit was met liga en diksap. Nou, hij heeft zich toen rot gekrabt, had zelfs alles witte blaartjes ervan op zijn lijfje.

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik blijf ook zeer zeker onder behandeling bij de bioresonantietherapeut. kan helemaal geen kwaad en wordt vergoed vanuit mijn aanvullende zorgverzekering.
    ik ga bij haar mogen laten testen of hij / en wat hij dan al aan bijvoeding mag hebben. ik voel me daar goed bij, dus doe ik dat ook zo.

je hebt gelijk, vaak is het een overgevoeligheid op iets uit de melk...een echt km allergie dan heb je echt een kindje met heel veel klachten en huilen...
    alle milde klachten zweven een beetje om de diagnose kma heen...

t jammere is dat alles zo moelijk te bevestigen is, en t gaat hier om baby's....

8. Happymommy84

Ga nu naar de ostheopaat voor zijn voorkeurshouding, daarna weer druk met van alles. Ik moet morgen om 15:10 bij de ka zijn. Kom dan zsm vertellen wat de plannen zijn...

Trouwens erg fijn om hier met jullie van gedachten te verwisselen

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Trieske
    Nou die datum 3-11-2009 doet het hem wel hoor, want ook Danique heeft dezelfde klachten als Roan, en ik ben inmiddels bij een bioresonanthie therapeut geweest en die bevestigde, koemelk intolerantie...
    Danique heeft dr gezichtje vol bultjes, het wordt steeds erger, terwijl ik toch nu bijna 2 weken volledig pepti geef, dus de pepti slaat hier gewoon niet aan.
    Ik moet zo naar de HA omdat ze ook al 3 weken af en aan diarree heeft, en sinds vannacht hoest ze ook, en met de fles drinken hoor ik een rochel...
    Wat een zorgen he? Ik ben het inmiddels weleens een beetje beu, ik twijfel inmiddels zo erg aan mijn eigen oordeel, ik weet gewoon niet meer wat nou 'normaal' is voor een baby van 10 weken en wat niet...
    Nou ben benieuwd wat de KA zegt vanmiddag bij jou...

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ohhh wat herkenbaar! Ik was bij de KA vanwege de verborgen reflux klachten, maar ze had inmiddels ook al een week schrale wangen, zalfjes hielpen er niet tegen, toen ik daarnaar vroeg, en naar KMA werd het gelijk afgewimpeld, want wij (de ouders) zijn niet allergisch...
    maar de bioresonanthietest wees wel degelijk intolerantie voor koemelk uit!
    helaas slaat de peptihier niet aan...zit dus sterk te twijfelen aan nutramigen zoals hier vaak benoemd wordt...

11. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0

diarree....wat verstaan jullie onder diarree. Ik vind nl dat mijn zoontje dunne luiers heeft, mijn man vind het normaal...
    de luiers van mijn zoontje zijn iig niet dusdanige diarree dat ik hem 3x per dag moet omkleden....hoef hem nooit om te kleden...

een rochel in zijn keeltje heeft mijn zootnje ook, ook snotjes in zijn neus. MAar geen loopneus en hoest nooit!
    (ja, 1x pseudokroepaanval gehad, daarna nooit meer gehoest...)

misschein zijn onze kindjes inderdaad niet allergisch, maar intolerant...dat verbeterd vanzelf met de tijd, darmpjes moeten gewoon aan de eiwitten wennen en omdat de darmpjes nog niet rijp zijn zijn er nog klachten...klinkt aannemelijk he...maar ja, t blijft afwachten wanneer die klachten eens weggaan....je wilt gewoon het beste voor je kindje

laat je je kindje behandeleln door de bio-therapeut, of niet?

12. Happymommy84

We gaan morgen naar de KA Lynn. Wat grappig dat we elkaar hier weer tegenkomen. Roan schreeuwt nu dus ik ga gauw weer maar laat morgen zsm iets weten. Ik ga vragen og Nutramigen een optie is...

Sterkte ermee, we blijven wel lekker bezig zo he?!

XXX

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik kom net van de HA, het hoesten komt toch door de reflux (had ik zelf ook zo'n vermoeden van, want ze hoest alleen als ze ligt en ze slikt er ook heel erg bij)

Tja ik zit nu in een fase dat ik het allemaal echt even niet meer weet, ik wil inderdaad het beste voor mijn kindje, maar weet niet meer wat dat is en of ik er wel goed aan doe haar overal mee naartoe te slepen (HA, KA, Chiropractor, Bio therapeut...)
    De Bio therapeut zag dat ook aan mij, en hij stelde voor om gewoon even een pauze in te lassen, ook voor mezelf, tot ik weer een beetje terug ben bij mijn eigen 'oergevoel, intuitie, hoe je het ook wil noemen' dus nu voorlopig gebruik ik gewoon even die pepti en verder even niks...de pepti slaat in ieder geval helemaal niet aan hier, bultjes/droge plekjes in gezicht wordt alleen maar meer en die onregelmatige ontlasting ook.

dunne ontlasting zo'n 3 keer per dag vind ik ook niet echt diarree, maar 6-7 keer per dag wel...

weetje het moeilijke hier is, dat een aantal klachten ook van de reflux komen (o.a.onrustig slapen) en ze in principe ook bepaalde KMA klachten niet heeft (zoals slecht drinken of huilen met drinken, dat doet ze helemaal niet, en de eerste 3 weken koemelk, gaf ook geen problemen ofzo, pas na 3 weken kreeg ze schrale wangen en dunne ontlasting)

14. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja bizar he, dat onze kleintjes zoveel dezelfde symptomen laten zien...moeilijk is dat soms he? Is Roan ook jouw eerste kindje? Dat maakt het helemaal moeilijk vind ik, dat je niet weet of iets normaal babygedrag is of niet.

HA vond wel dat de plekjes bij Danique exceem achtig waren, ik heb een vettende creme meegekregen (geen hormoonzalf ofzo hoor) en ik ga nu even verder met pepti, want nu wéér wisselen lijkt mij teveel van het goede voor haar...
    Verder wb de diarree, kan er weinig aan doen behalve goed in de gaten houden dat ze goed blijft plassen.

15. Happymommy84

Ik kom zsm ff terug hier Lynn. Onze kleintjes hebben heel veel hetzelfde en wij trouwens ook als ik het hier zo lees. Wij gebruiken vanaf week 3 pepti en pas na een wwek of 4 ging het iets beter. Of dat nou aan de pepti ligt??? Heb ji medicijnen voor reflux? Wij hebben losec en motilium + zalfje voor schrale plekjes. Lijkt ook wel eczeem vooral op zijn schedeltje.

16. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier dus een KA die mijn meisje idd meteen Neocate voorschreef.
    Wij hebben volgende week de eerste test, van de dubbel blinde provocatie.

Bij mijn zoontje kregen we 2 jaar terug via t CB de Pepti, en die sloeg bij mijn zoontje direct aan. Na een thuisprovocatie die erg duidelijk was, werd t vergoedt.

Hier zijn dus de protocollen veranderd. Eerst deed t CB een machtiging uitschrijven na een positieve provocatie voor pepti.
    Nu gaan alle kindjes waarvan t vermoedt wordt direct door naar de KA.

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb Zantac voor de reflux. Maar de diarree begon 4 dagen na starten Zantac, dus in overleg met KA vorige week gestopt met Zantac om te kijken of de diarree een bijwerking was. Inmiddels heeft ze sinds gisteren weer diarree dus het komt niet van de Zantac. En vanaf vandaag ben ik weer begonnen met Zantac, want het ging echt steeds slechter de laatste dagen zonder Zantac.
    Voor de schrale plekjes heb ik nu een vette zalf. Hoop dat dat wat verlichting gaat geven voor haar, ze wrijft nml. heel veel met haar wangetjes langs mijn trui als ik haar vasthoudt.
    Pepti gebruik ik nu 2 weken...misschien dat het nog verbetering gaat geven?

18. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    jullie kindjes / die van Lynn ook, zijn nog maar 2 maanden oud...en tot ongeveer 3 maanden zijn de meeste baby's erg onrustig, en slapen ze ook onrustig. Krampjes zijn nog normaal.....
    Een beetje een dooddoender, dat vond ik ook toen mijn baby 6-8 weken oud was...mijn moederinstinct zei iets anders en er wordt gezegd: onrustige weken, gaat vanzelf over rond de 3mnd...
    En weet je: ze hadden wel beetje gelijk. Rond de 3 maanden werd het allemaal makkelijker, slapen ging makkelijker...hazeslaapjes waren voorbij.
    ik bakerde mijn zoon in vanaf 5 weken maar zag pas resultaat rond de 10-11 weken...Toeval? Wel bizar dat mijn zoon 6 weken heeft moeten wennen aan t inbakeren...

over de diarree luiers......: ik denk eigenlijk dat mijn zoon geen diarree luiers heeft, nav reactie van hierboven...mijn zoon poept hooguit 3 x per dag, en nooit dusdanig dun dat ik hem moet verschonen.
    wat nog wel typisch blijft is dat hij eerst moeizame ontlasting had en van één op andere dag dunne luiers....dat begon na 2 weken jbpm...

en zo blijven we puzzelen

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Danique heeft tot 5 weken bv gehad, na die tijd kreeg ze Omneo en nutriton, 3 weken moeizame ontlasting met omneo en nutriton toen ineens dunne ontlasting, 6-7 keer per dag. toen ben ik overgegaan op pepti en nutriton en nu heeft ze ong 4 keer per dag dunne ontlasting.
    Het loopt de luier ook niet uit hoor, maar het is wel echt heel dun.

wat betreft onrust/krampjes: Danique overstrekte heel veel, echt urenlang, ontroostbaar. Daarom ben ik met 5 weken met haar naar de HA gegaan, want het overstrekken, huilen en niet slapen werd alleen maar erger, en als ze wel sliep, maakte ze heel veel geluidjes (keelschrapen) slikken, bewegen, draaien, tong uitsteken en na elke voeding ging ze ook keihard krijsen (tijdens de bv) en als ze eens stil in bed lag dan ging ik juist kijken want dan was ik bang dat ze niet meer ademde, zo weinig kwam het voor dat ze echt stil was.

Ook al zegt iedereen het hoort erbij, ik zag pas verbetering met slapen en verminderd huilen/overstrekken, toen ik bij een chiropractor onder behandeling kwam met haar....en dat was echt precies na de eerste behandeling...dus nee ik denk niet dat het er echt bij hoort...want ookal is ze nu nog steeds wel onrustig en heeft dagelijks momenten dat ze niet/nauwelijks slaapt, de momenten dat ze wél slaapt zijn echt verbeterd na behandeling bij chiropractor en tot 6 weken gaf ze ook echt geen duidelijke 'ik ben moe en moet slapen' signalen af, maar na de tweede behandeling bij de chiropractor gaf ze ineens wel heel duidelijke signalen en kon ik haar zelfs wakker in bed leggen!

maar puzzelen blijft het zeker...

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Petra..heb de 1e even globaal gelezen, maar de tweede wel helemaal.
    Wij hebben de 1e provocatie onder begeleiding van onze KA thuis gedaan.
    Daar reageerde hij binnen een dag zo slecht op (overgeven...niet poepen..heel veel huilen...de dag erna gelijk barsten in zn wangen) Dat we heel snel weer terug mochten op de Friso Allergy Care (bijna vergelijkbaar met Neocate dacht ik)
    Nu krijgen we als hij 1 jaar is geweest zo'n dubbelblinde proef in het ziekenhuis.
    Wij moesten ook zo vroeg een provocatie doen om de reden die jij noemt...vaak wordt er te snel gezegd dat het dat is!
    Nou hebben mijn man en ik allebei veel allergiën...dus het was wel een klein beetje te verwachten (helaas) Maar ik denk ook echt dat er kindjes zijn die echt "alleen maar" krampjes of eczeem hebben!
    Ik dacht trouwens ook dat ze pas weer na zijn verjaardag een proef wilden doen omdat er dan een kans was dat hij erover heen was gegroeid.
    Uit het artikel maak ik meer op dat ze dat doen om te kijken of je de boel niet aan het "neppen" bent. (al dan niet bewust;)

Hij heeft trouwens deze week ook voor het eerst slecht gereageerd op vast voedsel...dus dat introduceren we ook pas weer over een paar maanden. Gelukkig gaat het verder tot nu toe goed! (je moet er wat voor over hebben allemaal...het is best een gedoe ;))

Bij Finn verbeterde de eczeem binnen 2 weken. en na een wek of 4 was het helemaal weg (Nu met de kou heeft hij soms wat plekjes...maar niet zo erg als dat het in de zomer was gelukkig!)
    Dit was dus wel met de Friso Allergy Care.

Onze provocatieproef was trouwens met Friso Hypoallergeen Intensief (misschien van hetzelfde niveau als Pepti???)...een voeding die ook voor KMA is..maar dan de lichte vorm. Hier reageerde hij al heftig op...dus ik ben blij dat ik het niet met standaard heb gedaan.
    Al is dat waarschijnlijk de beste manier, omdat je dus het snelst een reactie zou zien.

De zalf die ik bedoel is Dermalex...werkt hier super! Vandeweek een plekje...en toen een paar keer per dag gesmeerd en nu is het weg! (de 1e plek die echt terug was na het gebruik van deze voeding...waarschijnlijk door de appel waar hij ook alziek door werd)

Wij zijn trouwens nog nooit bij een alternatieve therapeut of iets geweest. Dat wilde ik als laatste optie houden omdat ik er niet altijd in geloof (wil hiermee niemand voor het hoofd stoten hoor! Sorry!)

@Trieske...wat Petra zegt is waar...wij zijn heeeeeel druk bezig met de bijvoeding nu...we lopen ook bij een diëtiste en hebben allemaal voorschriften.
    Gelukkig maar...want ik denk dat we het zonder begeleiding niet zo goed zouden kunnen doen als nu!
    We hebben echt super tips gekregen en kunnen mailen als we vragen hebben of het even niet meer weten!
    We maken alles zelf om geen toevoegingen e.d. te hebben. en moeten zoooo voorzichtig zijn met introduceren.
    Heel veel dingen mag hij niet! (ik maak me NU al druk om een taart met zijn verjaardag! Hahaha!)
    Net als een toetje na het eten...dat kan pas zodra hij na de 9 maanden soja kan verdragen...en zo kan ik wel even verder gaan!

@Miekje...ik ben heel erg benieuwd naar de dubbelblinde proef! Heel erg veel succes!
    ZOu je me willen laten weten hoe dat allemaal verloopt?

Finn is al vanaf zijn geboorte aan het tobben geweest...zo was hij gelijk verkouden! En dan geen loopneus...maar altijd snotjes en een rochel in de keel...veel hoesten en niezen. Ditis weggegaan na de voeding (al heeft hij heel af en toe nog een rochel)
    Slapen deed hij gelukkig heel goed 's nachts!
    Maar huilen overdag na de fles...hij zat dagenlang verstopt...en als hij dan kwam was het een en al spuitluier!
    Hij was heel vaak heel boos...hij had erge eczeem op zijn wangen...en nog meer dingen die allemaal bij KMA horen.

De HA zei dat hij krampjes had...na 4 bezoeken (!!!) eindelijk naar de KA gestuurd..hij was toen zo'n 3 maanden (de tijd waarbij KMA zich over het algemeen laat zien)
    Eerst Zantac gehad voor zijn verborgen reflux...die ondertussen onder controle is...de zantac is dus niet meer nodig.
    Maar we bleven tobben! (hij rook alleen minder zuur;))
    Toen na een maand (denk ik ongeveer) over op de Friso AC..en sindsdien gaat het dus veel beter (op de proef na)

Ik moet zeggen dat het veel werk is allemaal...maar ik heb niet het idee dat ik extra doe als andere mama's...misschien ook wel omdat dit mn eerste kindje is en ik dus niet beter weet!
    Het enige nadeel vind ik wel dat we zo vaak ergens heen moeten...dan weer KA...dan Diëtiste...dan CB...hij heeft ook nog even fysio gehad omdat hij links sterker was (nu niet meer)
    Gelukkig is hij altijd heeeeeeeeeeeeeeeel vrolijk geweest als het goed ging!

(zowww...wat een verhaal zeg...jeetje...hihi)

Deel Deze Pagina