Hallo allemaal Ik heb een jaar of 3 geleden ook al op dit forum gezeten, ik was toen zwanger van onze zoon, ons 1e kindje. Ik ben nu 2 weken geleden gestopt met de pil en ik heb een vraagje... Moet je nou eerst ontpillen, dus een maand of 3 opletten om niet zwanger te worden? Ik hoor verschillende reacties van mensen, de een zegt je hoeft niet te wachten maar kunt meteen zwanger proberen te raken en de ander zegt dat eerst de hormonen van de pil uit je lichaam moeten. Iemand een idee? Ben eigenlijk te ongeduldig om te wachten, ben me hier al maanden op aant verheugen! Groetjes en succes voor iedereen die ook probeert zwanger te raken!
Ik ben na 10 jaar de pil te hebben geslikt er meteen voor gegaan. Het was de 2e ronde raak,en heb dan ook geen last van ontpillen ofzo gehad,of er iets van gemerkt. De doktor zei me destijds ook dat ik er meteen voor kon gaan. Alleen kan je cyclus in het begin wat onregelmatig zijn,maar dat was bij mij ook niet zo. Veel succes
Wat ik begrepen heb, willen ze graag dat je de eerste echte menstruatie afwacht omdat dan makkelijker te berekenen is hoe lang je zwanger bent. Het is dus niet zo dat meteen zwanger worden na het stoppen (als dat zou lukken) een risico oplevert voor jou of de baby. En wat betreft de termijn: daar zijn echo's voor!
Helemaal mee eens. Ik zou er ook gewoon gelijk voor gaan. Waarom niet.. Voor de baby maakt het niet uit.
Wij gingen er ook gelijk voor, je lichaam bepaalt het zelf wanneer het is ontpilt, bij de ene in de eerste ronde al bij de ander na wat maanden. Mijn eerste ronde duurde 43 dagen daarna weer nette rondes gehad en in ronde 8 zwanger geraakt. Veel succes met zwanger worden!
Dank jullie wel voor jullie reacties, ik ben helemaal gerustgesteld Ik denk dat ik nu rond de eisprong moet zitten, het is nu precies 2 weken geleden dat mijn menstruatie begon. Ik heb wel al sinds gisteren ontzettende buikkrampen, kan dat misschien de eisprong zijn??
In principe hoef je niet te ontpillen, alleen als je de Diane 35-pil hebt geslikt raden ze wel aan om het te doen. Daarin is het gehalte aan hormonen zo hoog dat het blijkbaar niet helemaal vertrouwd is om gelijk te beginnen.
Ja inderdaad dat is het ... en het klopt helemaal dus want vandaag zou mijn eisprong moeten zijn Wordt een leuke avond straks! haha @ Kvinna Ik slikte wel de Diane 35 ja .... maar van onze 1e was ik ook meteen na het stoppen zwanger en dat is 4 jaar geleden geweest. Ach ja ik zie het wel, als het zo is is het zo, onze eerste is een gezonde jongen!
Na bijna 10 jaar de pil gebruikt te hebben was ik ook meteen de eerste ronde zwanger... En ik maar denken dat mijn menstruatie wegbleef door het ontpillen! Dat is het enige nadeel: je weet niet of de symptomen (moe, pijnlijke borsten ect) die je hebt veroorzaakt worden door een zwangerschap of door een naderende menstruatie... Verder is het niet slecht voor je om meteen zwanger te raken en met de termijnecho kunnen ze je zwangerschapsduur tot op de dag nauwkeurig bepalen.
Wij zijn er na het stoppen met de pil ook gelijk voor gegaan. De huisarts zei dat het geen probleem was. Ik voel wel dat mn lichaam aan het ontpillen is. Hoop dat het de volgende maand minder is
Ik heb al een paar dagen echt last van buikpijn, denk niet dat het de eisprong is maar nu eerder dat ik ook aant ontpillen ben. Wat kunnen 2 weken dan toch lang duren he
Goed om te weten dit! Van de week bij de apotheek geinformeerd en die zeiden ook dat het niet nodig is om eerst een aantal weken of maanden gestopt te zijn voor we een poging wagen!
Volgens mij is ontpillen alleen handig als je precies wilt weten hoe lang je straks zwanger bent. Want dan is je menstruatie goed op gang en weet je precies wanneer je voor het laatst ongesteld was. Maar het kan voor zover ik weet geen kwaad om gelijk zwanger te zijn. Zou er gewoon lekker voor gaan!!!
Sluit ik me ook bij aan Het is alleen maar in het leven geroepen om te kunnen berekenen wanneer je zwanger bent geworden en aangezien ze dat tegenwoordig met echo's doen is dat niet meer nodig. Ik ben de eerste keer met pil zwanger geworden en ben nu heel pril zwanger van de tweede. In januari 2010 laatste pil. Het was nu de eerste officiƫle ronde en raak. Vorige maand ook al raak (condoom gescheurd) maar is snel misgegaan. Je kunt dus gelijk zwanger worden. Zou wel voorzichtiger zijn met zware pil of prikpil. En gelijk beginnen met foliumzuur.
hai ik ben sinds maandag gestopt met de pil,maar mijn vraag is nu kan je gelijk zwanger worden na dat je gestopt ben met de pil?en zoiezo ga ik proberen om zwanger te worden..was met de pil gestopt omdat ik alle symptomen had van zwanger zijn...maar ben ongesteld geworden....dus tja daardoor hebben we der over nagedacht en we zijn er klaar voor