Eerst ovulatie gespot toen weer niet?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Step, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu voor het eerst aan het tempen en na het invoeren van mijn gegevens gister was mijn ei gespot en kreeg ik het volgende kaartje:

Vandaag is mijn temp ineens heel erg laag vergeleken bij de andere dagen (zelfs precies 1 graad lager dan gister) en is er ineens ook geen ovulatie meer gespot. Is dit normaal dat het dan ineens zo daalt of heeft dat ergens mee te maken?

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Heb je wel steeds op dezelfde tijd je temp genomen? dit is erg belangrijk. Je temp stijgt na de ovulatie en moet hoog blijven, dus als je temp ineens weer veel lager is dan kan je ovulatie nog niet zijn geweest (in principe), FF past het dan weer aan. Door progesteron, wat na de eisprong wordt gemaakt stijgt je temp. en hij moet dus hoog blijven tot je menstruatie en als je zwanger ben blijft hij hoog.

Stug door blijven tempen dus :)

succes
    Miek

3. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ok. Ja ik hebt stipt elke dag om 06.30 getempt, dus daar kan het niet aan liggen. Vanmorgen zelfs twee keer, omdat ik helemaal verbaast was haha
    Ik was al helemaal blij dat ik de dag ervoor nog geklust had, maar dan is er nu erg weinig kans dus.

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Vul voor morgen eens een hoge temp in... misschien dat je kruis dan weer wel gewoon terug komt...
    en anders vandaag nog even gezellig maken ;)

5. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha toevallig dat je dat zegt.. Heb echt nét even een hogere temp ingevoerd voor morgen en dan komt mn ei gewoon weer op dag 13 :) Maar ook stom dat ie dan ineens zo laag is :(
    Ik ben benieuwd of ie morgen werkelijk weer gewoon hoog is dan.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    kan een mooie innestellingsdip worden/zijn

7. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij was vanmorgen weer 36.5 dus gewoon weer helemaal omhoog. Jammer dat ik 1 dag na mn menstruatie pas ben begonnen met tempen, want dan had ik mn begin tempratuur ook geweten. Maargoed toen was ik nog niet bij de dokter geweest haha

Maar is dag 4 niet een beetje te vroeg voor een eventuele innestelinsdip?
    Vind het wel spannend zo elke dag kijken of ie hoog/laag is/blijft.

Nu is ie dus zo:

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    kijk daar is je kruis weer. Mooie dip hoor en dag 4 is prima.

9. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    je hebt de verkeerde link gepakt, iedereen ziet nu zijn eigen FF kaartje.

11. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh dat is niet zo heel slim van me hahah
    Dit is denk ik de juiste link:
    303796 Ovulation Charts

Maar ik zat er ineens over na te denken (na wat andere dingen gelezen te hebben) De dag voor die grote dip van 35.5 Ben ik de hele dag naar Dancevalley geweest en hele dag buiten en de de regen (wel regencape;) ) En ik lag pas om half 2 in bed ipv uur of 11/12 Dus waarschijnlijk is die hele dip ook niks waard... Maar dat weet ik dus niet zeker?

Deel Deze Pagina