Eerst positief daarna negatief testen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zoe10, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Wie kan mij helpen dit te begrijpen.

Afgelope dinsdag heb ik een zwangerschapstest gedaan die een licht tweede streepje had. (zie mijn album)
    Woensdag ochtend weer getest en negatief.
    Vanmorgen nog een keer getest en weer zo negatief als het maar kan?

Ik heb erg veel buikkrampen gehad de laatste dagen maar ben (nog) niet ongesteld. Afgelope nacht veel spierpijn in mijn benen gehad en mijn borsten zijn ook zeer pijnlijk.

Is er iemand die dit herkend of snapt wat er is?

Als het een mk is had ik dan niet al lang ongesteld moeten worden?

Is er een andere mogelijkheid dat een zwangerschapstest die goed is uitgevoerd een valse positieve uikomst kan geven?

En zo heb ik nog wel een paar vragen.

Liefs Zoe

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je kan wel eens een niet betrouwbare test gebruiken.. dan lijtk het net of er een 2e streepje staat.
    Maar als je daarna 2 keer nega test, zou ik niet te veel hoop koesteren..

Maar je bent ook nog wel erg vroeg met het doen van een test.. wacht nog even rustig af. Het is moeilijk, ik weet het.. maar nog geen paniek in de tent!

3. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Ik heb me tepletter gegoogeld en ik kan alleen maar vinden dat onbetroubare testen negatief zijn. En dat als er een tweede streepje staat dit alleen kan omdat er HCG hormonen zijn.

Liefs Zoe

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

jeetje zoe, dat is vervelend, nu weet je het nog niet. heb je wel dezelfde testen gebruikt?

Ik testte bijv positief met eigen merk DA, en met predictor de volgende dag negatief. maarre Dano is toch echt geboren ;)

IUk zou over 2 dagen nog eens testen. en dan met een andere test, eigen merk DA of apotheek zijn erg goed.

5. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Ja ik heb de testen van mat care gebruikt, had er een paar via deze site gekocht.

En ik ga idd een paar dagen wachten met weer testen.

Liefs Zoe

Aryaprinsesa1 vindt dit leuk.
  6. jenm

jenm Actief lid

23 jul 2007
    140
    0
    0
    Apeldoorn
    ik heb gewoon zn digitale gehaald
    die zegt de tekst zwanger of niet zwanger

succes ermee

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Aan je banner te zien heb je ook wel erg vroeg gestest ,,dit is dus het nadeel vaa als je vroeg test
    je kan een bevruchting hebben gehad maar dat kan niet goed zijn gegaan
    Ik zou over een paar dagen gewoon nog eens proberen meid

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Is de 2e foto van woensdag?...het lijkt er op of daar toch ook een heel vaag streepje staat, maar op foto altijd nog lastiger te beoordelen dan in het echt. Hoeveel minuten na afnemen test heb je bij die 1e test dat streepje zien verschijnen? Na half uur ofzo (precieze tijd staat in bijsluiter) is het idd niet meer betrouwbaar als er dan een 2e lijntje verschijnt. Als je dit streepje na de aangegeven minuten zag dan zou ik toch na het weekend nogmaals testen. Volgens je cyclus ben je te vroeg met testen en sommige mensen duurt het even voordat er voldoende HCG wordt aangemaakt om test positief te laten worden.
    Spannende tijd, maar hou nog even een paar dagen vol en test dan opnieuw.
    Als je zwanger zal zijn dan zal het over een dag of 3-4 wel duidelijker moeten zijn hoor.

Succes, Eva

9. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Beide foto's zijn van dinsdag van de zelfde test dus.
    Het lijntje kwam vrij snel in beeld. Volgens de test kan je na drie minuten testen en toen stond hij er al?

Misschien toch weer een mk. Maar snap dan niet waarom ik niet ongesteld ben geworden.

Dank jullie wel dat jullie even met mij mee willen denken.
    Man is op zijn werk en zit hier een beetje allen op de bank sip te zijn.

Liefs Zoe

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Over een mk kan je nog niet spreken meis
    Niet teveel piekeren ,,zou morgen ochtend gewoon nog eens testen met een digi test of zo

11. Mabelle

Mabelle Actief lid

29 sep 2006
    180
    0
    0
    Hoi Zoe,
    ik heb hetzelfde. Met Matcare afgelopen weekend licht positief getest (ook 2 dagen voor nod) en dinsdag erna negatief met clearblue. Moest van de huisarts en gyn afwachten tot vandaag ivm te vroeg getest.
    Maar helaas; vandaag nog steeds kei negatief. Ben ook nog steeds niet ongesteld.
    Groetjes en succes (misschien voor jou over een paar dagen wel een positieve test).
    Mabellle

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ben nooit zo kapot geweest van die mat care testen...heb ze zelf ook wel eens gebruikt en vaak genoeg een 2e lichte streep gehad, maar had altijd zoiets van dat ik pas zou gaan juichen bij een positieve cb of predictor...

afgelopen mei had ik zelfs 2 cb nodig en 1 predictor om te geloven dat ik zwanger was, dus mijn advies (mening) liever een iets duurdere voor de "zekerheid" dan de wat goedkopere (matcare) daar er genoeg gevallen zijn die posi testen en later nega met een "normale" betrouwbare zw.test...

en daarbij ben je natuurlijk wel heel vroeg geweest met testen meid...

succes
    gr.smoekie

13. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ik heb 3 testen gedaan van verschillende merken, en ik had ook van die lichte streepjes, en dat noemen ze toch positief,want ik zie wel degelijk 2 streepjes bij jouw test.. Ik was ook wat vroeg met testen dus misschien komt het daardoor dat je toch wat te vroeg hebt getest.. Over 2 /3 dagen maar weer 1 doen? succes!

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik ben juist altijd zo enthousiast over matcare!
    Hij geeft supervroeg aan of je zwanger bent, en als je niet zwanger bent, blijft ie witter dan wit, geen spoortje van een tweede streep te bekennen. (althans, dat is mijn ervaring)
    Als je dan toch een streepje hebt met matcare, zou dat dan niet kunnen betekenen dat er wel een bevruchting heeft plaatsgevonden, maar dat het daarna mis is gegaan?
    Want deze test kunnen al 4 dagen voor je nod hcg waarnemen, dat is bijzonder vroeg, dan hebben ze dus maar erg weinig hcg nodig.

Een miskraam hoeft trouwens niet meteen op gang te komen, bij mij duurde het 5 weken. (1 dag voor de geplande curettage)

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er zijn inderdaad testen op de markt die je ruim voordat je ongesteld moet worden kunt doen. Deze testen reageren op een lagere HCG-waarde dan een normale zwangerschapstest. Alleen is het nadeel dat een streep op zo'n vroege test niks over een zwangerschap hoeft te zeggen. De meeste bevruchtingen gaan helaas mis en dan word je daarna gewoon ongesteld. Anders had je het niet geweten, want dan had je zo'n test niet gedaan. Maar dit is een heel normaal verschijnsel en je kunt dan ook niet echt van een miskraam spreken. Dus dat is het nadeel ervan als je zo vroeg al test.

Voor een goede, doorgaande zwangerschap heb je een bepaalde HCG-waarde nodig. Bij ons werd gezegd dat de waarde van het HCG minimaal 50 moest zijn (17 dagen na de punctie/eisprong), wilde je van een goede zwangerschap spreken (dus dat het niet al snel daarna in een vroege miskraam zal eindigen) Een normale zwangerschapstest meet de waarde als deze 20 of meer is. Zo'n Matcare-test meet het misschien als deze waarde nog maar 10 is. Dat zegt dus nog helemaal niks over een zwangerschap!

Conclusie: Je kunt beter dus niet voor je NOD testen, omdat het helemaal niks zegt. Ook niet als je positief zou testen. Wacht eerst maar eens af of je wel of niet ongesteld gaat worden en doe daarna pas een test! En wacht dan ook nog maar eens af of de HCG-waarde goed stijgt en de testen duidelijker worden!

16. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Hallo Jippie

Ik heb opgezocht op hoeveel hcg deze testen testen. Dat is op 40 hcg.
    Ik heb zelf het idee dat mijn vorige ongesteldheid een kleine bloeding was. ik was namelijk heel kort en niet zo heftig als normaal ongesteld. Ik heb dit toen zelf verklaard door mijn vakantie. Maar als ik terug kijk heb ik de laatste maand veel "rare" klachten gehad. Voor die bloeding (of wat dan ook) heb ik geen test gedaan omdat ik iets vroeger ongesteld was dan normaal. Daarna dus allemaal vage klachten en zo waardoor ik nu vroeger ben gaan testen. En dus positief.

Nu ben ik nog steeds niet ongesteld maar heb wel veel pijn in mijn buik en mijn benen. Ik wacht het dit weekeinde nog af en ga maandag morgen weer testen en anders bel ik de huisarts.

Dank je wel voor je reactie.

Liefs Zoe

17. Kris80

Kris80 Lid

9 mei 2007
    68
    0
    0
    Hai hai,

Ik heb zelf een x duidelijk positief getest met een predictor maar alle testen daarna waren negatief. Maar er kwam maar geen bloeding, dus geen sprake van een bevruchte eicel waarmee t toch niet goed was gegaan. Inwendig onderzoek gehad bij de dokter en die vertelde me dat het dus blijkbaar een foute test was. Er schijnt wel eens een "rotte appel" tussen te kunnen zitten...

18. Niet meer actief

Ik heb 1x getest met een zwangerschapstest van de Kruidvat.
    En er stonden duidelijk 2 strepen na een paar seconden, dus ik hoefde al niet meer te twijfelen :D

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik had ook een test gedaan en deze was licht positief. Toen ik van een ander merk probeerde gaf deze negatief aan.
    Idd even maandag je ha bellen voor een test.
    suc6

20. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Het kan ook zijn dat je een vroege miskraam hebt gehad. dan test ie namelijk vaak eerste positief en daarna negatief.

xxx Joyce

Deel Deze Pagina