indaling zichtbaar bij perineum?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Debstertjuh, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Misschien een rare vraag maar kan je van buitenaf ook zien of je kleintje aan het indalen is?

Het lijkt mij namelijk dat het stukje tussen m'n vagina en anus wat verdikt is/verder naar beneden "hangt".
    Zou dit met de mogelijke indaling te maken kunnen hebben of is het wat anders?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Debstertjuh.

Je kunt niet aan het stukje tussen de vagina en anus zien dat die kleine ingedaald is. Je kunt het soms wel zien doordat de buik lager zit.
    Die verdikking kan komen tgv vocht vasthouden.

Groetjes Ineke.

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je snelle antwoord,

maar als het tgv vocht vasthouden is, moet je dat dan ook niet op de rest van je lichaam merken?
    Ik heb verders geen last van vocht vasthouden...

Is het iets waar je beter even mee lang de verloskundige kunt? Maak me wel wat zorgen!

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Debstertjuh.

Je kan op verschillende plaatsten vocht vasthouden, dus ook daar. En dan hoeft dat (nog) niet op andere plaatsen te zijn.
    Maak je er zorgen over dan zou ik op je volgende controle, je verloskundige erna laten kijken. En vind je dat te lang duren, bel je om er eerdere naar te laten kijken.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina