Hallo verloskundigen!!! Ik ben vandaag 21 weken zwanger en had gisteravond tijdens een vreselijke lachbui ineens urineverlies. Een beetje maar, maar wel ongemakkelijk. Ik was gelukkig thuis. Had het bij mn eerdere 2 kinderen niet, maar alles loopt ook nu niet zoals de andere 2 Ik heb de laatste dagen ook soms een 'zielig' straaltje urine zeg maar. Heb wel de druk, maar denk dat de plasjes kleiner worden??? Ik denk trouwens niet dat ik een blaasontsteking heb hoor. Ik drink veel en het doet geen pijn! Kan het zo zijn dat je rond je 21e week misschien al wat meer druk hebt op je blaas door de baby???
Hoi Claire, urineverlies, zeker als je al meer kinderen hebt gehad, is niet vreemd maar wel ongemakkelijk. Je bekkenbodemspieren zijn nu eenmaal niet meer zo sterk als ze voorheen waren en dit merk je inderdaad bv bij lachen of hoesten. Je kunt je bekkenbodemspieren trainen om hier meer controle over te krijgen. Het zal naarmate je verder zwanger bent ook helaas niet beter worden door de toenemende grootte van je kindje, dus trainen! Je kunt eventueel ook een bekkenbodemfysio om raad vragen. Groetjes Brigitte
Beste Brigitte, Heel erg bedankt voor je reactie! Inderdaad heel erg ongemakkelijk, maar ik zal actie gaan ondernemen! Bedankt nogmaals, Groetjes Claire!