ze houd niets binnen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

meiden help sinds vannacht houd mijn meisje niets binnen tot 1,5 uur NA de voeding gooid ze het er gewoon uit.
    maar nu komt het rare ze is wel gewoon vrolijk en lijkt nergens last van te hebben.
    maar ik maak mezelf wel zorgen. juist omdat ze natuurlijk sowieso al slecht groei en dat daar de hele op gelet moet worden maarja als ze haar voedinge blijft terug geven gaat ze ook niet groeien.

ik heb de huisarts gebeld maar die zegd glas hard zolang als ze vrolijk is en wel wat plast is er niets aan de hand!

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Helaas, waarschijnlijk ergens een virusje opgepikt? Mijn dochter had het vorige week ook... het beste wat je kunt doen is steeds de borst aan blijven bieden. Zodra ze wil drinken, paar slokjes laten drinken, liefst geen enorme hoeveelheden tegelijk, maar vaker kleine beetjes.

En opletten dat ze niet uit droogt, maar zolang ze nog plasluiers heeft gaat dat waarschijnlijk wel goed!

Sterkte, nooit leuk als je kleintje ziek is...

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Denk ook een virusje! Mijn meisje is vandaag onstlagen uit het ziekenhuis het ging hier heel erg hard omdat ze al weken zo slecht dronk en met slecht bedoel ik net 600-700 cc per dag.

Hier vond ik haar zaterdagmiddag in een bed vol met melk ook ruim een uur na de voeding. En ook nog lachen. Nieuw flesje gemaakt... Zelfde verhaal. Toen begon er een belletje te rinkelen. Die dag had ze nog maar 270 op en om 18.30 kwam weer alles eruit.

Naar huisartsenpost, we moesten meteen starten met ORS en de voeding even achter wege laten. Maar ook dit kwam er uit.

's Avonds weer gebeld, om 23u nog niks binnen gehouden en ook de ochtendfles ging er meteen weer uit. Dus zondagmorgen weer naar huisartsenpost...

Dit keer vond de huisarts het al zorgelijk en hij zei dat het bij kleintjes eerst nog goed lijkt te gaan maar dat het ineens heel hard minder wordt.

Dus naar de kinderarts en omdat ze ook koorts had en de diarree begon te komen moest ze blijven. Ze kreeg een neussonde en kon zo wel de ORS binnen houden. Voeding langzaam opgebouwd. En pas vandaag mocht ze naar huis. Maar we zijn er nog niet nu nog proberen of ze minimaal 450 drinkt, genoeg om niet uit te drogen. Maar vanaf 600 is het pas genoeg om te groeien. Ze is helaas wel 600 gram afgevallen sinds vorige week maandag.

Ik zou meteen beginnen met ors tussen de voedingen door volgens het advies op de verpakking èn als je het niet vertrouwd gewoon bellen!

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je borstvoeding geeft is ORS over het algemeen niet nodig!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ors krijg ik er met geen mogelijkheid in

ik heb haar 2 keer 1 borst gegeven en dat heeft ze binnen gehouden nu net ook de te tweede borst gegeven en daarna heeft ze weer gespuugd ik zet er vraag tekens bij of het een hele voeding is want als ze 150 drinkt zou ze mijn inziens echt zijknat moeten zijn en dit zijn echt vlekken niet heel groot zeg maar.

ik vind het echt moelijk.

zou ze zich ook kunnen overdrinken? dat ze gewoon teveel binnen krijgt en dat er uit gooid?

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kan, anders misschien eens bellen met vrijwilliger bvn/lll of lk inschakelen?

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    kun je proberen haar op een nat washandje te laten sabbelen/kauwen? Misschien vindt ze dat wel even lekker, en ze krijgt wel vocht binnen maar geen slokken tegelijk waardoor ze misschien minder snel moet spugen.

Heel veel beterschap! x

Deel Deze Pagina