Stoeltje beschilderen met plakkaatverf?

Discussion in 'De lounge' started by ashleyp, Feb 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Even een vraagje. Ik heb een wit tafeltje met witte stoeltjes voor mijn zoontje. Deze wil ik gaan beschilderen. Nu was ik in de veronderstelling dat ik acrylverf had gekocht maar blijkt dat ik plakkaatverf heb gekocht? Zou het hier ook mee kunnen? Ik heb wel nog een vernis voor erover maar die vernis is uiteraard eigenlijk bedoeld voor acryl.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,019
    548
    113
    nee lijkt me niet. plakkaatverf is voor papier/knutselen. dat word niet echt mooi denk ik

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Nee, dat gaat niet mooi worden.... Gewoon proberen of je de verf kan ruilen voor acrylverf.

4. Nati

Nati Niet meer actief

Nee, niet doen! Plakaatverf is bedoeld voor papier en karton en gaat niet goed hechten en afbladderen. Dat wordt één groot s
    Het beste kun je lak voor hout gaan gebruiken. Acrylverf is volgens mij ook niet ideaal.

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,332
    10,295
    113
    volgens mij kan dat wel maar dan is het afhankelijk van de lak. Voor iemand een fotolijstje mooi gemaakt met vingerafdrukken(lieveheersbeestjes) en vervolgens met een lak er over en bleef prima zitten. De vraag is meer of het blijft zitten bij intensief gebruik.
    misschien toch raad vragen in een hobbywinkel

6. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,332
    10,295
    113
    heb nog wat gevonden op internet, iemand die zelf stoeltjes beschilderde en verkocht. Deze vrouw gebruikte:
    Acrylverf op waterbasis. Deze verf is heel makkelijk om mee te schilderen. Daarnaast kun je vlekken makkelijk verwijderen, je kwasten gewoon onder de kraan uitspoelen en het droogt snel.

Spuitlak. Dit is de allerbeste manier om je werkje te beschermen tegen stoten en dergelijke. Je kunt het ook met een rollertje opbrengen, maar daarbij komen er vaak luchtbelletjes in de lak wat echt niet mooi wordt als het droog is.

succes

Share This Page