Mijn zoon (nu 20 weken) zit op 5 voedingen (ongeveer: 7/11/15/19/23.30u.) Hij krijgt 180+6. Fles van 19u maak ik vaak iets groter (1 schepje). Maar hij wordt vaak wakker rond 4.00u. Als ik hem dan even bij me pak, of hem in slaap wieg, slaapt hij steeds weer even in. Ik probeer dit dan te rekken tot minimaal 7.00u om iets van een regelmaat in de dag te krijgen. Nu is dit erg vermoeiend omdat hij overdag en 's avond ook al vrij moeilijk in slaap komt. Ik slaap dan zelf ook niet genoeg omdat ik pas om 0.30u kan gaan slapen en dan vanaf 4/5u tot 7.00u bezig ben om hem steeds te sussen. Nu vraag ik me af wat jullie zouden doen? Volhouden tot hij vanzelf beter doorslaapt 's nachts/'s morgens of hem eerder een fles geven? Als ik hem eerder een fles geef, dan krijgt hij 6 voedingen en omdat hij op verschillende tijden wakker wordt 's nachts, verandert het voedingsschema dus constant. Wat zouden jullie doen?
Waarom de fles van 1900? Ik zou de fles van 2330 wat groter maken dan, zodat hij de nacht in kan. Zo hebben wij dat tenminste gedaan, ze sliep de nachten erna altijd door. Op begeven moment steeds deze fles vervroegd mrt een kwartier, en zo ben ik op 19/19.30 uitgekomen laatste fles. Beetje bij beetje afbouwen. S6
Ja ik deed eerst ook altijd de fles van 23u groter maken. Ik ben daar toen mee gestopt omdat ik redeneerde dat als ik de fles van 19u groter maak, hij dan ook om 23.30u steeds minder zou gaan drinken, zodat die fles weg zou gaan vallen. Maar als ik jou nu zo hoor, dan begrijp ik zelf niet goed waarom ik dat dacht. Ik ga inderdaad de fles van 23.30u weer groter maken Hoe denk je over rijstebloem in de laatste fles?
Gewoon uitproberen, heeft natuurlijk even zijn tijd nodig. Maar uiteindelijk lukt het . Je zou een schepje rijstebloem erbij kunnen geven, maar ik zou eerder met deze leeftijd dan jbpm proberen. Dit dikt de voeding ook zonder toegevoegde suikers. Ik haalde de jbpm altijd van kruidvat merk.
Hij krijgt al JBPM in elke fles ivm refluxklachten. Krijg je dat ook van kruidvatmerk? Heb ik bij mijn kruidvat nog nooit gezien... Moet ik toch een wat beter gaan kijken want het is niet goedkoop dat spul. Mja... ik ga eerst die fles weer eens groter maken om 23.30u. Bedankt voor de tip! Maar het blijven rekken is dat wel oke denk je?
met het rekken ligt eraan, ik zou er max 4,5 uur tussen laten zittten. en volgens mij is jbpm van kruidvat merk nog geen 2,50
Als ik er max 4,5u tussen laat zitten dan slaapt hij de nacht dus sowieso niet door en moet ik om 4.00u weer de fles geven. Ik moet hem vaak om 23.30u al wakker maken voor de fles. Als ik hem dan ook nog om 4.00u moet gaan voeden, dan zit hij ook alweer op 6 flessen. Hij laat zich gemakkelijke sussen, en houdt het dan vol tot 7.00u dus honger kan het dan toch niet echt zijn? Er zijn ook nachten dat hij doorslaapt tot 6.30u/7.00u.
Als je hem wakker moet maken voor de 23.30 zou ik zelf op tijd naar bed gaan en kijken wanneer hij s nachts komt. Dan fles geven en dan om 7.00 de eerste fles weer. Misschien haal je hem om 23.30 precies uit zijn diepe slaap.
Dat was bij ons dus wel zo inderdaad. Toen we hem niet meer wakker maakte voor die late avondvoeding ging hij klokje rond slapen. Met 20 weken die fles laten vervallen kan best.
Wij deden een droomvoeding. Maakten hem niet wakker voor die fles van 23u. Dat ging prima. Op 20 weken heeft hij dat wel automatisch laten vallen. Ik zou idd rekken. Geen voeding geven als hij 's nachts komt. Maar ook niet uit het bedje halen. Gewoon speentje proberen terug te slapen. Lukt dat niet, eventjes bij hem in de kamer blijven maar niet uit bed halen. Wordt gewoonte anders.
Hier heb ik bij de 1e altijd in deze fases een (kleine) nachtfles gegeven. Hier ging ik max. 2 x troosten met speen, lukte dat niet dan kreeg hij altijd een klein flesje. Hier betroffen het echt fases, dus groeispurtjes etc. Daarna ging hij gewoon weer doorslapen. Desnoods deed ik meer water en minder schepjes om niet over de max te komen. Maar ik zou er wel zeker op letten dat het geen gewenning (bijvoorbeeld door weer langzaam af te bouwen) wordt en dat hij overdag voldoende binnen blijft krijgen. Maar de tip van niet meer om 23.30 wakker maken zou ook kunnen werken, kan zijn dat je hem dan idd uit zijn diepe slaap haalt waardoor hij in de nacht ook weer komt.