mamavanbo ik wil hier best wat hcg hormoontjes strooien maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ze niet zo heel gezellig zijn! Ben erg moe en chagrijnig.... bleh... echt balen! Ben niet vooruit te branden. Spannendetijden: Jij hoeft nog maar 5 dagen te wachten tot je kan testen! Ga je het nog zo lang volhouden of ga je stiekem al eerder testen?! Ik ben al eerder gaan testen hoor! haha kon echt niet wachten. YolandaBenny: Ook voor jou spannend! Hoop dat het raak is voor je! Nog een kleine twee weken en dan weet je meer!! Barretje: Oooohhh als jullie het zaterdag nog gedaan hebben dan is het toch niet zo erg dat hij gister geen zin had!? Het is trouwens ook beter om het om de dag te doen en niet iedere dag omdat zaad er 2 dagen over doet om helemaal te volgroeien. (Weet niet hoe ik het uit moet leggen maar je snapt me vast, haha) Weegschaaltje: Fijn dat het op je werk lekker druk is, je kan nu wel wat afleiding gebruiken! Tuurlijk moet je het allemaal wel een plekje geven en niet wegstoppen in je druke leven maar als het super rustig is dan denk je ook alleen maar aan kindjes e.d. Hoop voor je dat het snel raak is en dat je cyclus wat korter is dan 42 dagen. Hier gaat het wel goed hoor! Ben een beetje aan het aftellen naar 5 feb. dan moet ik terug komen bij de gynocoloog voor tweede echo! Maar heb er nog steeds een goed gevoel over! Meiden, fijne avond! Ik ga even lekker GTST kijken! heerlijk
Januari ja das in het begin wel meer he binnenkort komt die energie terug hoor ale hoop ik voor je hihi
@januari2010: hey idd nog maar 5dagen!! omdat we al 2jaar bezig zijn en dit via eerste iui is, wil ik niet met een teleurstelling zitten dus wacht ik netjes of ik ongi ga worden t weekend!! zelf wil ik bij geen duivels maandag testen...eigenlijk woensdag maar zolang kan ik nooit meer wachten!!! hahaha maar manlief wilt liever nog weekje na NOD wachten!! eens kijken wie er gaat winnen! of de duivels of hij of ik hahaha ik zelf heb sinds vandaag last van menstruatie krampjes en mn buik is net een skippybal! dik opgezet en last van lucht (sorry) heb dus wel het idee dat de duivels gaan komen..maar hoop van niet!! begin mn borsten ook al te voelen en krijg al hoop pukkels zelfs op mn borst en rug!!! (das nieuw even als die darmkrampen) we moeten dus maar wachten ...
Och dat wachten en wachten en wachten........het is alsof elke dag een maand duurt en ze de NOD datum maar steeds vooruit schuiven! Ik duim voor iedereen hier.........en natuurlijk ook voor mezelf
Hoi Lieve Meiden, Ben de laatste tijd niet zo actief geweest,maar heb wel meegelezen... Gaat eerlijk gezegd echt even niet zo lekker... Zit er gewoon even doorheen En dan is er ook weer die kou en sneeuw, bah... Vandaar (alweer) een ego-berichtje, sorry daarvoor... Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat mijn nichtje een erge vorm van borstkanker heeft. Ze gaan opereren... Ze is ongeveer mijn leeftijd, nog geen kindjes.... Echt heel erg... En vandaag weet een vriendin mij doodleuk per mail te vertellen dat ze zwanger is, al ruim 5 weken en alle verhalen over echo's en hoe ze zich voelt en hoe spannend het wel niet is etc. etc.. Ze is gewoon direct zwanger geworden na het stoppen van de pil, nadat ze eerst altijd had geroepen dat ze geen kinderen wilde. "Daar zou ze nooit aan beginnen, die mormels". Ik voel me heel schuldig, ik kan niet eens blij zijn voor haar. Erg toch?!. Ze sloot haar mail af met dat ze het heel erg voor mij vindt, want ze weet van onze situatie. Ze hoopt dat ik ook gauw zwanger word zodat we op elkaars kinderen kunnen passen... Ja ja... Kan gewoon niet de energie opbrengen te reageren... Sorry als ik zo sceptisch klink hoor, maar het is iedere keer zo confronterend... Iedere maand hoor ik wel weer dat er een baby geboren is of iemand zwanger is. En nu zit ik even in zo'n bui dat ik het even niet meer trek. Zit gewoon te huilen op de bank. Ach, jullie herkennen het wel... Dat gevoel van "Zou het ook voor ons zijn weggelegd?". En dan weer de angst dat het niet zo is. Tuurlijk weet ik dat de medische wetenschap een heleboel kan vandaag de dag en dat ik hoop moet houden, moet hebben. Maar dat knagende gevoel van verlangen naar dat wondertje dat kan mijn logisch verstand nu even niet wegnemen... Nogmaals, sorry, moest dit echt even van me afschrijven. Enne, januari, vat dit niet verkeerd op hoor!!! Want ik gun iedereen haar wondertje!!! En jij reageert altijd superlief op iedereen!!! Hoop juist dat we je allemaal snel volgen ! Wens iedereen in de mmm met de behandelingen / echo's / fm's en IUI's natuurlijk veel sterkte en hoop zo dat het voor ons (al dan niet in de mmm!) ook gauw raak mag zijn!!! Meld me vast binnenkort weer in een wat vrolijkere bui en reageer ik weer op jullie allemaal, want volg jullie gewoon hoor! En vind jullie kanjers! Voor iedereen een dikke knuffel (knuffelen is altijd fijn als je je even Niet Zo Hoe voelt (iejoor).) xxx Juulz PS Ik zit nu trouwens weer op het wachtbankje tot NOD op 7 februari... Maar goed, heb er een hard hoofd in, want waarom zou het ronde 11 met clomid ineens wel raak zijn (sorry nogmaals voor mijn pessimisme hoor...)? Vandaag (dag 17) was mijn temp in elk geval gestegen en ik had best veel witte, melkachtige afscheiding... (zoals vaker na mijn ei!). Overigens, 1 februari gaan ze wel een uitgangsecho maken... Is dit niet vreemd / gevaarlijk voor als het (ieniemienie kans) wel raak zou zijn? Anyway, Verwacht dus vanaf 10 febr. te moeten gaan spuiten...
Juulzon respect voor je meid! heel normaal hoe jij je voelt. hopelijk mag het voor jou ook zo zijn als voor sommige die de laatste ronde voor de mmm toch nog spontaan zwanger raken. hele dikke knuffel!
OOOh, lieverd heb echt met je te doen! Zit hier met de tranen in mijn ogen (ja, ik weet het hormonen!) Snap echt heel goed dat je je rot voelt na dat mailtje van je vriendin! Had het van haar persoonlijk ook wat tactvoller gevonden als ze even bij je langs was gegaan, ze weet tenslotte dat jij er al zo lang mee bezig bent! Weetje, je gunt het iedereen van harte maar als je er zelf heel erg mee bezig bent en je hoort van mensen om je heen dat ze zwanger zijn dan is dat toch weer een steek. Ik herken het heel goed hoor! Toen ik hoorde dat mijn jongere zusje zwanger was heb ik in de auto naar huis alleen maar gehuild! Nu vind ik het fantastich omdat we gewoon samen zwanger zijn maar toen.... pffff... echt niet leuk. Het gekke is dat ik het altijd iedereen gegunt heb maar als mensen te dichtbij stonden vond ik het niet zo leuk, nu vind ik het juist vreselijk als ik hoor dat het bij mensen niet lukt! En dan ook nog slecht nieuws over je nichtje, dat kan je er ook nog wel lekker bij hebben! Tot hier kon ik je helemaal volgen, maar die pessimistische hoed moet je echt even afzetten! Kop op, meid! We blijven positief denken hoor! Wie weet heb je 7 feb. gewoon een positieve test! (begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap je natuurlijk heel goed!) Wat bedoel je precies met die uitgangsecho? Gaan ze dan een inwendige echo maken om te kijken of je zwanger bent?! (sorry, ben hier allemaal niet zo in thuis) Als het een inwendige echo is dan maakt het niks uit voor een eventuele zwangerschap! KOP OP! en verwen je zelf lekker! ga op tijd naar bed met een flinke mok warme chocomelk en een goed boek!
@Juulzon: Ik begrijp dit heel goed hoor! Zo heb ik zo vaak gezeten en als ik dit zo lees dan is het bijna mijn verhaal en ga ik ook weer helemaal in tranen! Wij willen nu heel graag ook mee maken hoe het is om "spontaan" zwanger te worden ook al is de kans echt heel klein bij ons..........we houden hoop! Moeten jullie ook houden hoor, en zit vast wel een wonder voor jullie in het verschiet Dikke knuff voor jou! Ik heb vandaag stiekum een test gedaan, ik hield het niet meer Helaas natuurlijk negatief omdat het nog veel te vroeg is maar goed het gaf wel weer een beetje rust. Ik ga vrijdag met een KV 2 voor 5,-- proberen! Die gaf de vorige keer 1dag voor NOD al heel erg positief................duimduim
@Juulzon: Die uitgangs echo is helemaal niet gevaarlijk als het wel raak is hoor! Ik heb vanaf week 5 t/m week 12 elke week een inwendige echo gehad omdat het in het begin niet goed ging met Megan en ze heeft er niks aan over gehouden hoor Ik hoop zo dat ze je dan goed nieuws kunnen geven!
hey meid ik begrijp jou heel goed hoor wat verschrikkelijk van jou nichtje jeetje wat erg en dan dat mailtje wordt je nog eens op de feiten gedrukt en dan ga je vragen stellen van waarom heb ik dat geluk niet waarom moet ik leiden en wachten je vraagd je zoveel af omdat je rondom jou precies alles heel goed ziet te gaan .maar ergens weet je van hun ook het fijne niet en mss hebben zei met iets anders zorgen maar ik denk op z'on momenten ook als jij hoor de papa van de kids die kan elke dag nu papa worden wetend dat hij mijn kids ale onze kids niet echt ziet staan en dan nu eentje bij dat nu al voorra,ng krijg ja bij hun was het ook eerste keer raak en lollig hoor je dan zal wel snel voor jou prijs zijn ja hoor klinkt net als of je doet mee aan een spelletje ook je ziet overal zwangere vrouwen buggy's lijkt of ze zijn allemaal zwanger of je let er nu pas op en dat noemen ze dan met de neus op de feiten worden gedrukt het leven is niet eerlijk maar ik heb ooit eens een verhaalthe gelezen en dat deed je wel nadenken zal even kort beschrijven een man en zijn vrouw leefde van hun geit het geitenmeld was het enigste wat hun geld binnen bracht.zei waren heel gelovig en op een dag was de geit gestorven nu de man en de vrouw waren zo verdrietig dat ze zich afvroegen waarom god hun dat had afgenomen het enigste wat geld binnen bracht god zijn antwoord was erop dat hij kon kiezen de vrouw laten streven of de geit nou dan denk je van ok mss komt nu niet en is er mss wel een reden voor mss zou het dan toch later fout gaan soms gebeuren dingen om uit te leren soms gebeuren dingen om te ervaren en soms moet je dingen anders bekijken en proberen het beetje geluk te rapen dat er is en zekers als je kijk wat een elende in de wereld afspeeld hebben wij een luxe leven maar ook wij hebben behoefte aan een wens en dat is een kindje en elke maand is dat een hindernisvol hoop en vaak met teleurstellingen maar ik ben zekers we wensen niet zomaar ik weet dat we vroeg of laat ons kindjes mogen verwelkomen alleen beslissen wij daar zelf niet over wat ik wil zeggen meid ik bergijp heel goed jou en laat je niet naar onder glijden net op het moment dat je sterk moet staan het is niet niets wat je allemaal moet horen en doorstaan maar kijk achter jou daar heb jezelf al een geweldige weg afgeslagen en je bent sterker dan je denkt we helpen jou wel door deze moeilijke periode en als je zin hebt in eender welk gesprek hier zetten mensen genoeg die met jou willen praten en we zitten met allemaal met de zelfde vragen dus geen enkelen vraag is fout ik duim voor jou dat met jou nichtje alles goed komt en ik brand een kaarsje dat je snel boven op komt liefst
@Sandra,Mamavanbo: Dankjullie wel! Kanjers! @Sloppyslayer: Dank voor je lieve woorden! Jullie hebben ook heel wat achter de rug alvorens jullie Megan er was (stoere naam trouwens, leuk!). Hoop dat het deze ronde natural mag lukken! Die uitgangsecho is vooral om te kijken of het rustig is van binnen (geen cystes ofzo). Maar zouden ze in principe op zon echo al kunnen zien of er een eitje is ingenesteld dan? Dat zou echt een wonder zijn (droom, droom..) @Weegschaaltje: wat een ontzettend lieve, uitgebreide reactie vol wijsheden! Een filosoof in dop als ik zo lees (=compliment!). Wat je zegt is allemaal waar: kort samengevat blijft het relativeren Maar ja, soms kan het verstand het gevoel gewoon niet volgen en kun je even niet relativeren. Gelukkig gaat dit in fases en blijft er altijd een conjunctieve beweging: na een dieptepunt krabbel je er weer bovenop En of alles een reden heeft? Dat zegt me hé Al vind ik dat soms oneerlijk . Uiteindelijk leren we allemaal wel van de dingen die ons overkomen. En verdriet doet je ook de fijne dingen weer waarderen, maar toch Maar goed, je weet wat ik bedoel J! Hoop dat voor jou het wondertje ook snel in de weegschaal ligt!!! Dikke knuffel! @januari: dankjewel liefie, doet me goed je fijne reactie! Heb 1 februari idd een inwendige echo. Maar meer om te kijken hoe het eruit ziet van binnen alvorens ik over moet gaan op spuiten. Ze gaan kijken hoe het BM-slijm eruit ziet, hoe de eierstokken eruit zien, zijn er cystes of is er kraalvorming (heb ik allemaal nooit gehad, maar ze moeten het checken). Als dat er goed uitzien is het wachten op mijn NOD Hoop natuurlijk dat ik idd zwanger ben J . Heb weer wat positivisme hoor Nogmaals dank! Je bent een kanjer! Vond het erg lullig om weer helemaal niets van me te laten horen en ben vanmiddag in de auto, terug van mijn werk, heel moedig geweest en heb de zwangere vriendin gebeld om haar te feliciteren... Ze is 5 wk en heeft het al aan iedereen verteld, heeft al onderzoek gedaan naar kleuterscholen, peuterspeelzalen en kinderopvang en ze was al een kinderkamer ah uitzoeken. Ze voelde zich echt héél zwanger en had de hele dag door trek. Reuzeinteressant hoor, wat er in je lichaam afspeelt. En hoe is het met jou dan? Vind het zó lullig voor je .. En toen werd de verbinding slecht (zei ze) en weg was ze. Heb na dit monoloog niet de energie gehad om terug te bellen. Overigens, de verbinding is bij mij niet echt vaker 'zomaar' uitgevallen... Nou ja, probeer het allemaal maar van een afstand te beschouwen... Maar er gleed wel weer een traantje uit mijn ooghoek (word nog een huilebalk!). Vriendlief is echt superlief voor me. Dat betekent zoveel voor me, want voor hem is het ook frustrerend. Hij kan niets doen en voelt zich machteloos. Gaat dan extra lekker voor me koken enzo (de schat). Verder had ik afgelopen zondag echt last van mijn buik (darmen?), links bij mijn heupbot en vandaag van die ongiekrampen en heb onwijze buikspierpijn (ok, had maandag ook wat oefeningen gedaan, maar heb er normaliter nooit last van!) en heb dus sinds maandag weer redelijk wat witverlies. Maarja, dat heb ik iedere maand, dus dat zegt allemaal niets. Van vriendlief moet ik proberen positief te blijven denken, dus dat probeer ik maar ! Lieverds, dikke knuffel weer voor allemaal!
@Juulzon: Dankje voor het compliment En ja als er een bevruchting is geweest dan zouden ze met 5wkn een vruchtzakje kunnen zien. Ik hoop het voor jullie! Hoe ver in je cyclus zou je dan zijn? Oja, die vriendin van jou is niet helemaal goed bezig hoor! Tuurlijk is het spannend en leuk enzenz maar ze kan wel rekening met jou houden hoor! Toen ik zwanger was kreeg een vriendin te horen dat haar vriend slecht zaad had.........pfff das ook niet niks en ik heb het met haar wel over de zwangerschap gehad hoor maar eigenlijk meer over haar als over mezelf! pfffff...........dikke knuff voor jou! Misschien een schralle troost maar als je zwanger bent dan heb je wel de neiging om heel erg met jezelf bezig te zijn.......heel vervelend maar komt door de hormonen heb ik me laten vertellen
sloppyslayer: hoop voor jullie dat je idd Bij Wonder der Wonderen spontaan zwanger wordt!! Zou mooi zijn. Zit nu pas op dag 19 van de cyclus, als de uitgangsecho wordt gemaakt (1 febr) is het dag 24, dus nog te vroeg om iets te zien... Hou maar rekening met mijn ongie op dag 29/30 (dus 6/7 februari)... Ben gewoon bang voor toch weer een teleurstelling, je kent het wel... Tja, die vriendin... geloof het allemaal wel even hoor, maar neem gewoon wel even afstand. Even aan mezelf denken... Om maar even op het topic onderwerp terug te komen: Nog steeds (alweer) witverlies... Verder geen symptomen... Heb zondag/maandag wel echt een opgezette buik gehad en ook pijn links bij mijn heupbot... was gisteren weg... Nu lekker naast vriendlief kruipen! Knuff voor allemaal! xxx juulz
@ Juulzon ik duim voor je meid! @ Sloppyslayer ook voor jou staan de duimen omhoog hier nog geen positieve ovutest gehad wel af en toe ovupijn en deze morgen roze op het papiertje :-s maar nu las ik ergens dat dit ook bij een eitje kan zijn dus hopen dat het zo is.
hai Allemaal, zooo ben even niet op het forum geweest...Sorry sorry! Had even wat andere dingen aan mijn hoofd,..druk met klussen, beetje depri en gezeur met manlief...dussss had het even gehad allemaal,...sorry! Heb wel alles gelezen natuurlijk...! @Juulz...Jeetje meid, kan mij voorstellen dat je je goed rot voelde, maar kop op! jou tijd komt echt! en nogmaals, ik kan niks zeggen om je beter te laten voelen, en je wacht ook al zo lang....ik gun het je zo meis!! Ik leef echt met je mee !! rustig aan en hopelijk is het deze maand nog raak en anders komt het vast heel snel!! Ik duim voor jou!! @ Sloppy, ik hoop voor jou ook dat het raak is,..las dat daarvoor ook lang bezig was @ weekschaaltje, goed je best doen deze weken he dan komt het hopelijk ook goed bij jullie... @mamavanbo...eisprong!!! wowwwwww hopelijk is het gelukt!!! hierrrrr dus vorige week wel wat geklust samen, maar niet heel veel. Had maandag als het goed is mijn eisprong, maar ik blijf soort van buikpijn houden (had ik vorige maanden ook!) Lijkt of mijn eisprong altijd lang duurt... Na maandag niet meer geklust, dus ben benieuwd.... nou ladies, we houden elkaar op de hoogte,..en nogmaals sorry dat ik mij even afwezig heb gehouden!! Wanneer is jullie NOD allemaal? Mijne volgende week maandag.....pffff spannend weer zeg, ik ga niet testen van te voren, ik wacht dit keer geduldig (voor zover geduldig lukt) af! Voel nog helemaal niks,..dus ga er vanuit dat het niet raak is.... Groetjessss
Thnx weer voor de lieve reacties kanjers!!! Mijn NOD is volgend weekend, 6/7/8 februari... Blijf vooral witverlies houden en heb een dikke pukkel op mijn kin ! Vanavond een béétje last van mijn onderrug, heb ik nóóit!!! Trusten en ik duim ook voor jullie allemaal!!! xxx Juulz