Ik heb nog geen afspraak met de vk, ik durf haast ook niet te bellen, elke keer als ik voor een intake bel gaat het mis Nee, ik denk dat ik wacht tot ik 5 of 6 weken ben, das vroeg genoeg
dat is toch heel goed meis,... Ik heb pas gebeld met 8 of 9 weken,...dus je hebt alle tijd! Glimworm hoe oud ben je als ik vragen mag...?? kussie ennuh...duimelot, waar ben je meis? missss jeeeee
Hai Berretje, Daar ben ik weer , en waar was jij nou .. ? Ik las over je haperende computer, en fijn dat hij het weer doet. Ik heb bijna elke dag wel even gecheckt hoor, of je er weer was. Dacht zelfs even ojee, als je maar niet met een infectie in het ziekenhuis ligt o.i.d. Of dat je helemaal tabak had van het forum of zo, na je vakantie. Fijn dat je het zo goed hebt gehad, en vooral ook met je lief. Dat is toch het belangrijkste. Dat je elkaar niet kwijt raakt, maar juist vindt als het soms even moeilijk is. Wat het ook fijn met je familie? Je klinkt wel goed. En goed teken dat er een nieuw eitje aan het rijpen is. Binnenkort klaar voor de sprong! En inderdaad even oefenen met een 'regenjasje'. Het zou leuk zijn als we op een gegeven moment een beetje gelijk gaan lopen. En dan gezellig tegelijk zwanger raken èn blijven natuurlijk !!!!! Nou, we zullen zien .. @ Glimworm, GeFeLiCiTeErD! Wat fijn dat het al zo snel weer raak is, en een duidelijke test toch ..! Ik sta helemaal achter wat Berretje zegt. Genieten hoor! @ Hier ben ik vanochtend een beetje met het verkeerde been uit bed gestapt, weet ook niet zo goed waarom. Echt een vet ochtendhumeur, bozig gevoel. Maar goed dat mijn vriend in zijn eigen bed lag vannacht. Voel me ook een beetje huilerig .. Donderdag zijn we samen naar het ziekenhuis geweest voor de eerste tests al voor dat we een gesprek hebben (dinsdag 25 mei). Ik moest mijn bloed laten testen op antistoffen tegen chlamydia (heb ik in september ook laten doen, daar kwam toen gelukkig niks uit).Mijn vriend moest zijn zaad inleveren. (ik vond het eigenlijk maar niks dat ik beneden geprikt werd en daarna zat te wachten terwijl hij bezig was m.b.v. 'wat lectuur' ..). Nou ja, het is voor het goede doel, zullen we maar zeggen. Misschien dat ik daar ook een beetje van uit het veld geslagen ben. Ik hoop zo dat we geen kunstgrepen hoeven uit te halen (inclusief dat gefr*t aan m'n k*t, pardonnez le mot ), en dat het op de natuurlijke weg gewoon goed gaat! Verder ben ik ook een beetje bang dat er weer een uitstrijkje gemaakt wordt wat niet goed blijkt te zijn, waardoor we niet verder kunnen, maar ik moet maar niet vooruitlopen op zaken. (lastig hoor ..) Sorry meiden voor deze bui, gaat wel weer over! Het lijkt me een goed plan om zo maar eens de zon op me te laten schijnen om wat feelgoodstofjes aan te maken! Tot meer en liefs, Duim
@Berretje: ik ben in maart de 30 gepasseerd @ Duimelot, Thanx! ik kan het al wat beter loslaten, met die knaltesten
hai duimelotje! Fijn om weer wat van je te horen!! Sorry dat ik niet eerder online kon komen, wilde wel en de verslaving was echt te groot, maar kon gewoon niet,...wilde zelfs al bijna naar mijn ouders gaan rijden om daar online te kunnen gaan (wonen 50 min verderop ) goed dat je voor onderzoeken gaat,..kan nooit kwaad en tja even wennen aan het idee dat je vriendje met wat 'vieze boekjes' misschien zowel letterlijk als figuurlijk het werk even moest doen, maar ook dat hoort erbij,... Beter even een onderzoek, en weten waar je aan toe bent... En maak je nou niet te druk, want het zit vast wel goed... Geloof mij,.. dat gefr*t an die k*t, dat gaat wennen,...haha en ik kan het weten Elke keer weer de benen wijt, en geloof mij, er verdwijnt van alles in Maar ook dat hoort er helaas bij en wat beteft een uitstrijkje, moet ook goedkomen,...dat heb je ook allemaal al eens achter de rug gehad,.... ook ik moet dat gewoon bijhouden die leuke uitstijkjes, maar ook dat is voor een goed doel, probeer het van die kant te bekijken! Ojeeeee je bent een beetje down vandaag, jakkie darrie! Neem even lekker de tijd voor jezelf,...verwen jezelf en geniet van het zonnetje,.... Ik ken het gevoel hoor, boos om niks, nergens zin in hebben,...down zijn... en als mijn vriend dan in de buurt is, krijgt hij nog de volle laag ook,...arme jongen,...Misschien nog even een klein tukkie doen in de zon, wil ook wel eens helpen nou meis, denk aan jezelf! en die testen zijn allemaal voor een goed doel moet je maar denken, komt helemaal goed! en wie weet zijn we idd snel samen zwanger, zou leuk zijn! was he met mamavanbo ook, als we nou allemaal even opschieten, kunnen we eens gaan daten met zijn allen nou dikke kus...ik ga even de deur uit, boodschapjes enzo...tot snel weer! kuskussss
Hee Berretje en eventuele anderen, ik ben d'r weer .. En een stuk vrolijker dan afgelopen zaterdag, gelukkig. En ook een stuk rooier kan ik je wel zeggen. Ik zou de zon even opzoeken, nou dat kan ik voelen. Ik heb gisteren de hele dag zo'n beetje op het dakterras van mijn lief doorgebracht, lekker tukkie gedaan met diverse aanbrandsels als gevolg. Toch te weinig gesmeerd. Straks maar even aftersun kopen. Maar mijn boze bui is verdwenen. Vriendje was heel lief voor me, al voor ik me op hem af kon reageren , en we hebben een fijn weekend samen gehad (een goeie vrijage doet ook wonderen (fijn toch dat dat op dit forum gewoon gemeld kan worden ). Verder lekker getutteld met zaadjes zaaien in nieuwe plantenbakken (nee .. mooie oost Indische kers ), het grasveld maaien op het dak (ja, wel 2,5 bij 2,5 meter), boekje lezen, ijsje eten, hmm .. En komende dagen aan de klus blijven, want eisprong komt eraan .. Volgens mij is ie eerder deze maand. Ik heb al een beetje waterige afscheiding, hoge baarmoeder etc, maar de ovulatietest vanochtend gaf nog geen positief resultaat .. ik moet 'm natuurlijk niet missen. Ik heb m'n ei al eens een keer van dag negen op dag tien gehad. Toen waren we eigenlijk te laat. Ennuh hoe is het met jou Berretje? Ook lekker van de zon genoten? Al tekenen van menstruatie, of duurt dat echt nog even door het nieuwe rijpende eitje? Heb je ook nog vrij vandaag vanwege Pinksteren of gewoon aan het werk? En ja, dat gefrut aan onze edele delen, ik ben ook wel wat gewend door de jaren heen. En het valt ook vaak wel mee, maar leuk is anders. Het helpt wel om te beseffen dat wat er gebeuren moet vanuit zorg voor ons wordt gedaan. Nog fijner als ons lichaam het zelf kan .. Ik maak op uit jouw antwoord dat je ook niet behandeld hoeft te worden voor jouw uitstrijkje. Wat fijn zeg, dat je wat dat betreft niet hoeft te wachten! Nu alleen de eerste menstruatie afwachten .. Duim duim, kom maar .. Morgenmiddag hebben we om 15:10 uur het eerste gesprek en onderzoek bij het ziekenhuis. Waarschijnlijk krijg ik ook een inwendige echo. Ik hoop dat ze dan ook een eventueel rijpend eitje kunnen bespeuren. Lijkt me erg interessant om eens te zien. Nou, weer tijd om eens naar buiten te gaan. Even over de markt en after sun halen. Liefs en tot later!
hai nhai Duimelot en ladies! Ik heb trouwens al even niks van mamavanbo gezien,...alles goed met je meis?? Geen zin meer om mee te kletsen?? Hier alles lekker...weer aan het werk vandaag, was zaterdag, zondag en maandag heerlijk vrij. Beetje aan het klussen geweest in huis, maar ook van het mooie weer genoten hoor, want dat is zonde om voorbij te laten gaan he...! jeetje jij hebt ook lekker genoten Duimelot,...heerlijk! alleen dat rode huidje is wat minder, maar hopelijk heb je er niet veel pijn/last van en is dat straks een lekker bruin kleurtje! Zo te lezen heb je vandaag (nu) dat gepsrek/onderzoek...spannend! maar ook weer erg goed natuurlijk.... Leuk asl ze het eitje kunnen zien,..waarschijnlijk herken je er zelf weinig van po de echo, ik kon er in ieder geval niks uit opmaken Gewoon een iets donkerder plekje op de echo hahaha Hoe is het met de rest van de meiden?? Glimworm hoe voel je je meis?? Juulz,..hoe gaat ie met jou..?? Ik denk regelmatig aan je hoor,...en je weet het he, call me if you need me!! nog even een extra dikke knuf voor jou! heb je nog steeds nodig namelijk nu ladies, ik ga nog even snel aan het werk...fijne dag nog! kuskussssss ennuh duimelotje, laat je even weten hoe het gegaan is vandaag?? kusss
Heee Berretje & other girls, tja, het wordt een beetje stil hier he. Ik hoop dat de 'oude garde' weer een beetje zin krijgt om mee te schrijven. @ Glimworm:Ik hoop ook dat het goed gaat met jou en je buikie, nog steeds aan het glimmen? Kan je er al iets meer in ontspannen? Het lijkt me zo'n avontuur .. @ Juulzon: Ik hoop dat de pijn en teleurstelling al wat minder scherp voelt en je nog steeds vertrouwen houdt. Ik zal eens bij andere topics kijken of er iets van je staat .. Mamavanbo, La Femme hebben we ook al een tijdje niet meer gehoord .. en zo zijn er meer. Misschien eens 'bij de buren kijken' .. @ Berretje: Fijn dat je zulke lekkere dagen hebt gehad! Het klinkt alsof je ook geen pijn of last meer van je lijf hebt. En ook lekker in huis geklust en van het weer genoten, goed zo! Is anders ook zo'n heftige overgang he, als je net van vakantie en uit een warm land komt. En weer werken vandaag. Ben ook benieuwd wat jij doet .. Heb je het naar je zin in je functie? Hier: Vandaag dus de 1e afspraak bij het ziekenhuis inzake onderzoeken. Een aardige gynaecoloog. Flitste met een rap tempo door onze ingevulde vragenlijsten heen en binnen no time lag ik in de 'stoel' met mijn benen wijd. Ik had al zo'n gevoel dat mijn eisprong vroeg zou zijn deze maand en hij zag ook dat ie op springen stond. Binnen nu en een dag. Gisteravond hadden we gelukkig, ook al waren doodop, nog geklust. Het moest van ver komen maar werd toch nog leuk. Hierdoor kon de gyn eigenlijk meteen de samenlevingstest doen. En ondanks dat ik me flink gewassen had zag hij ze gelukkig nog zwemmen . Verder was het zaad van mijn vriend redelijk. Niet heel bijster goed dus. Niet heel geconcentreerd en ook niet heel actief, maar wel mogelijk om zwanger van te raken. Daar keek ik eigenlijk toch een beetje van op. Ik had in mijn hoofd dat hij toch superzaad moest hebben, aangezien hij zo gezond leeft. En als er iets is, het aan mij ligt. Maar de kwaliteit kan ook nog beter worden, dat had mijn zwager ook. In die zin is het ook een momentopname. Mijn eierstokken zagen er goed uit. Geen cystes te zien, of myomen. Nu moet ik nog een aantal bloedonderzoeken om mijn progesterongehalte aan het eind en het FSH in het begin van mijn cyclus te meten. En daarna toch een HSG. Dat wil zeggen een baarmoeder- en eileiderfoto m.b.v. contrastvloeistof. Daar zie ik wel tegenop, want dat kan nogal pijnlijk zijn. Ze plaatsen na het inbrengen van de vloeistof dan een soort dop op de baarmoedermond en zuigen die vacuum, brrr. Ik moet de avond van tevoren en de dag zelf pijnstillers slikken. Nou, we zullen zien. Het duurt gelukkig niet zo lang, zeggen ze. En dan weten we wel meer. Vanavond nog maar eens flink van bil en dan hopen dat het niet meer nodig is! Op de een of andere manier ben ik toch ergens opgelucht. Misschien door de positieve en lichte houding van de gyn, die ook geen moment mijn leeftijd als negatieve factor aanhaalde. Nou, tijd om mijn was eens op te hangen enzo enzo. Fijne avond nog en liefsliefs, Duim
Hoi Dames, Eerste symptomen kunnen die al nu aan de orde zijn? Mijn eerste dag laatste menstruatie was 1 mei. De eisprong zo ongeveer rond de 15e. We zijn nu dus 10 dagen verder en ik ben enorm moe, hongergevoel gaat maar niet weg en ik heb pijnlijke boobs. Zo af en toe maakt mijn buik 'rare' geluiden. Kan het dat er nu al eerste symptomen zijn denken jullie? Groetjes, Oumanouar
hey hey sorry dat ik hier zo weinig kom maar het gaat me nog altijd niet af, en nu zeker niet pffff zit met een buikgriep. echt verschrikkelijk. constant misselijk, nog erger dan ervoor, overgeven, rugpijn. ik hoop zo dat ik het snel doorben. maarja iedereen heeft het hier gehad dus ik volg he voor de rest gaat het wel goed, buikje groeit lekker door. ookal ben ik al 8kilo800gram kwijt.
hoi meiden, Ik zie dat dit nu een heel kletstopic is geworden en niet alleen de symtomen na de eisprong (wel gezellig toch!) lees dat er veel zwanger zijn, gefeliciteerd! Ik zit nu op 6 dpo..en heb last van: ongi krampjes misselijkheid bij opstaan s ochtends (duurt een uurtje)en tussendoor soms even Soms doen mn tepels beetje pijn en zijn heel hard??(niet de hele tijd dus) maar meeste last heb ik wle van die ongi krampjes, is niet pijnlijk ofzo maar zijn duidelijk aanwezig...vooral vandaag, ook beetje lage rugpijn daarbij.. mijn temp had gisteren een mini dipje en steeg vandaag weer flink omhoog..maarja, zit nog maar op 6 dpo dus zegt helemaal niks... herkent iemand deze klachten? kan natuurlijk ook gwoon horen bij de normale klachten, al heb ik dat zo erg normaal niet
tja dat is het zeker! ik heb nu 10 juni mijn eerste echo bij 7 weken en echt ik kijk die kalender helemaal krom tot het zover is. pff Ondertussen blijf ik af en toe nog wel testen hoor, gewoon voor de zekerheid en om mezelf gewoon rustig te houden (ik ben echt een zenuwpees wat dit betreft) Ik heb net gehoord dat ik weer aan het werk mag, na ruim 9 maanden werkloos bankhangen, dus ik heb nu ook weer wat meer afleiding en dan gaat de tijd hopelijk ook wat sneller!
jeetje meis, ben je nog zo ziek, verdorrie zeg!! en ook nog eens buikgriep,...! pfff wat klote zeg! nou doe rustig aan he en denk goed aan jezelf!!! Hele dikke knuf voorjou!!
ohhh erg he dat wachten,..ik duim voor je mee dat het heel snel 10 juni is....! wat fijn dat je weer mag werken,...neem aan dat je rustig aan gaat beginnen of direct fulltime?? nou meis, ook jij rustig aan he!
@Duimelot! Meis wat spannend is het al geweest, maar wat een goed nieuws... en dat van je man kan zeker nog alle kanten op,..hoorde ook wel eens dat vitamine C slikken erg goed kan werken en zijn zaad een boost geeft Moet je maar eens navragen.... En jij dat onderzoek,...tja het is even klote, maar aan de andere kant wel goed...knap dat je het gaat doen allemaal hoor,....ik weet niet of ik het allemaal zou durven/doen.... Ben als de doods voor het ziekenhuis, en nu helemaaaaaaal!! Ook dit allemaal gewoon rustig doorlopen en dan komt het echt goed allemaal! en misschien is het wel niet meer nodig, en hebben jullie vrijpartijen van afgelopen week zijn werk gedaan nou meis, typ later weer wat meer...moet echt weer verders nu! dikke knufffffffffffffff
Lieve meiden, fijn om alles zo te lezen. En arme mamavanbo, ik voel met je mee! Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk zwaar is nu, als je niet genoeg kan eten, buikgriep, twee kleintjes om nog te verzorgen ... Helpt je man je een beetje met alles draaiende te houden? Dank je voor je priveberichtje Berretje, leuk om te lezen. Morgen zal ik je wat uitgebreider schrijven. Ben nu aan het oppassen op mijn nichtjes en lekker moe. Liefs voor allen!
ja het is wel fulltime, maar ik kan nu nog niet veel doen, veel meekijken eerst en een beetje aanrommelen, het is gelukkig fysiek niet heel zwaar werk (werd al gezegd door de leidinggevende) dus voorlopig loop ik nog niet zo hard van stapel maar echt dit is veel beter dan het bankhangen, dan zit je hier de hele dag jezelf gek te maken met een beetje afleiding lijkt het een beetje sneller te gaan. Maar nu ga ik echt mijn bedje in, het vroege opstaan moet ik nog even aan wennen
hey berretje27; ben een tijdje weg geweest onwijs druk gehad ik lees heel jammer genoeg dat je niet meer zwanger bent wat erg meid hoop dat nu alles wat vlotter met je gaat dikke kus
ohhh dat is wel fijn dat ja, lekker even gedachten (proberen) op iets anders te zetten,...en inderdaad rustig aan weer beginnen.... bankhangen is niks en je wordt dan soms echt helemaal gek,...had ik toen ik thuiszat na de miskraam, wilde werken om afleiding te hebben, maar was er stiekum toch ook niet echt aan toe nog,... ben nu ook weer lekker aan het werk hoor,...gewoon doorgaan maar weer he... nou meis,....weekje is alweer voorbij, weekend! en dan gaan we weer verder aftellen tot jou echo!! dikke knuf