Ja gelukkig wel,..maar oeeeh wat heb ik de zenuwen nu alweer voor maandag zeg!! Ik vind het zo vreselijk he zo een ziekenhuis....maar goed, ik moet!! En jij, gewoon een andere gyn zoeken,....echt! Jij bent zelf degene die dat bepaald en als het niet goed voelt, gaan! succes meis! kusss
Hallo lieve meiden, jeetje, wat een berichten hier opeens, wat fijn! Leuk dat jullie ook weer meeschrijven, Jeem en Femke. En tja, ging het maar wat meer vanzelf bij ons allen. Wat een toestanden .. Nou, hier is het knudde. Ik baal echt heel erg. Ik ga morgen wat uitgebreider op jullie verhalen reageren, want mijn lief komt zo weer thuis, maar moet nu effe mijn eigen ei kwijt. Was het maar zo dat dat kon (mijn ei kwijt), want het blijkt dat allebei mijn eileiders afgesloten zijn. Het zag er in eerste instantie wel goed uit toen de vloeistof door mijn baarmoeder mijn eileiders in liep, maar aan het einde kon het er aan beide kanten niet uit. Het liep gewoon niet de buikholte in. Op een of andere manier zit het daar dicht, hoe en waarom konden ze niet zeggen, dat moet via een kijkoperatie blijken. Mijn fantastische eitjes (hele mooie temperatuurkaartjes) kunnen springen wat ze willen, maar ze komen mijn eileiders dus niet in. Echt klote zeg! Ik heb net even heel hard geschreeuwd. Ik voelde echt zo'n frustratie en woede opkomen .. En ook lichtelijke paniek, omdat er een wachtlijst van 10 tot 12 weken is voor die klote laparoscopie. Als ik dan eindelijk aan de beurt ben ben ik al 41, godver de godver !!! (sorry hoor, voor mijn gevloek, moet effe ..:x .. en dan daar weer van herstellen en hopen dat ze überhaupt open zijn. (anders IVF/ICSI, Brr). Dan nog zwanger zien te raken en vooral zien te blijven. Tja, daar weten jullie ook alles van, Berretje en Glimworm, Jeetje zeg .. En als genadeklap moet ik nu ook anti-biotica slikken, vanwege het infectiegevaar, omdat de vloeistof niet goed weg kan in mijn eileiders. Ik, d.w.z.mijn darmflora en vaginale flora, zijn eindelijk weer een beetje in balans na twee kuren van twee jaar geleden. Toen had ik alsmaar schimmelinfecties en bacteriële disbalans, sinds een half jaar was het eindelijk weer een beetje in orde. En die candida heeft weer een negatieve invloed op de afwijkende cellen van mijn baarmoederhals. ik was net echt even zo moedeloos, k*tk*tk*t! Nou, wat een tirade .. Het onderzoek zelf viel me eigenlijk behoorlijk mee. Dat was wel fijn. Het voelt niet prettig als ze dat kapje op je baarmoederhals plaatsen en vacuüm trekken, maar het ging goed. En die vloeistof lieten ze er rustig in lopen. Ik kon het goed hebben. Waarschijnlijk hebben die pijnstillers goed gewerkt. Maar liever had ik toch meer pijn gehad en een betere uitslag dan dit ... Net de eerste anti-bioticapil genomen. Ik ga me tegelijkertijd helemaal volstoppen met pro-biotica en hopen dat ik er zo een beetje goed doorheen fiets. Lieve Berretje, bij jou is het ook een toestand hoor, jeetje. Maar je vastberadenheid en moed werpen wel hun vruchten af zeg! Goed hoor, dat je nu maandag al terecht kan. Hoog tijd om schoon schip te laten maken! Ik hoop dat je snel weer 'in the game' bent. En Glimworm, blijven genieten he! En Jeem en La Femme, ik voel met jullie mee. Ik hoop dat het bij jullie wat gunstiger uitpakt. Ik herken het wel Femke, om vooral mee te lezen en niet meer zoveel te reageren. Maar leuk dat je dat toch weer doet! Nu ga ik toch maar bij vriendje op de bank naar voetbal kijken. Even mijn zinnen verzetten, voor zover mogelijk .. Liefs voor jullie en tot meer!
Hey meiden, Jeetje Duimelot wat een verhaal Ik krijg 9 juli te horen of ik een kijk operatie krijg ( ze willen bij mij geen hsg doen omdat ik verhoogd risico heb op verklevingen ) Maar wat lijkt me dat nieuws verschrikkelijk zeg Ik hoop ook zoooooo dat ik vrijdag te horen krijg dat het aan mn vriend lifgt ( hoe lullig dat ook klinkt!!!) Maar als t ook nog eens aan mij zou liggen dan vergaat mn wereld! echt.. En ik snap volkomen dat je je klote voelt zeg bah! wat naar om te lezen! Ik hoop heel erg met je mee dat ze gewoon open zijn als je de kijk operatie krijgt. Ik hoorde trouwens van een collega ( die heeft dezelfde kijk operatie gehad ) Dat het niks voorstelt ze maken een klein sneetje bij je navel en gaan via daar naar binnen zo krijg je bijna geen litteken en ze had maar 2 hechtingen.. En ze was een dag later alweer aan t werk.. ( omdat ik weet dat ik doodziek word van narcose ) Blijf ik denk ik wel even thuis om bij te komen maar wie weet is dat ook niet nodig. Liefs
Duimelot, wat een vreselijk nieuws!!Ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen! Dit had je zeker niet verwacht?! Ik hoop dat je met de kijkoperatie meer duidelijkheid krijgt en als ik jou was zou ik proberen om eerder aan de beurt te zijn met de operatie. Ze weten zelf toch ook dat je 41 bent en dat elke dag telt? Kan je het niet bij een ander ziekenhuis proberen of dat je huisarts iets voor je kan betekenen? Die krijgen het vaak voor elkaar dat je snel aan de beurt bent.Meid ik denk aan je en als je wil vloeken en tieren hier moet je dat gewoon lekker doen!! Dikke kuss
hai Lieve Duimelot!! Sorry dat ik je verhaal nu pas lees en reageer,..gister laat niet meer gekeken en vandaag gewerkt,... Godver de Godver,...Ik vloek even met je mee! Waarom is het nou allemaal zou moeilijk voor ons,...en in dit geval voor jou zeg! Echt klote dit zeg!! Jeetje, ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen,...en ik kan ook echt niks zeggen want ik heb er een brok van in mijn keel!! Meis,...wat rot dit zeg!! Ik kan mij je gevoel voorstellen, en ook gezien je leeftijd maak je je zorgen,... MAar je zit in de medische molen nu,...er wordt naar gekeken en iets aan gedaan,...Het gaat ook voor jou goedkomen, dat moet gewoon.... Gelukkig viel de pijn mee, maar kan mij voorstellen dat je liever meer pijn had en een betere uitslag.... Hoe moeilijk het ook is, ik weet het, probeer positief te denken,...je lichaam produceert schitterende eitjes, en misschen is het met een kleine ingreep op te lossen,...Laten we nog even positief blijven denken meis,...!! Lieve Duimelot! Als je wilt schreeuwen, schelden, huilen, kletsen of wat anders er toe doet voor jou, doen! Weet je inmiddels al wanneer je terecht kunt voor het vervolg onderzoek?? nou meis, doe even rustig aan, neem tijd voor jezelf en je mannetje,...en reageer lekker alles op ons af en niet op hem, want dat verdient hij ook niet... (deed ik wel op mijn lieffie af en toe en dat was erg gemeen van mij!!, gelukkig snapt hij mij wel) nou meis,....hele dikke knuffel voor jou!! ik denk aan je!!
Ow duimelot wilde dit toch nog even zeggen tegen je meid, Mijn collega heeft ook een hsg gehad waarop te zien was dat er verklevingen waren.. Kreeg een kijk operatie en wat bleek.. Niet aan de hand.. De vloeistof liep gewoon niet goed door..! Ik hoop echt zo voor jou dat dat het zelfde is! En als je wilt vloeken doe het idd lekker op ons! Lucht je hart en geloof me ik weet wat je doormaakt ( ookal is er bij ons nog niets geconstateerd ) Maar die MMM is al slopend!! En dan dit er nog eens bij. Ik ga morgen het ZH bellen voor de uitslag van t zaad.. Hoop dat ie al binnen is.. En anders vrijdag nog een keer.. Pfieuw ben daar ook best zenuwachtig voor ( Al vind k dat ik niet mag klagen )
Lieve meiden, wat fijn om zulke meelevende (en meevloekende ) reacties te krijgen! Dat is toch wel fijn aan dit forum, dat je met zijn allen toch in een min of meer zelfde schuitje zit. In ieder geval is die grote grote wens het zelfde. En je hier je hart erover kan luchten. Tja, ik ga heen en weer van weer goede hoop hebben tot een beetje moedeloos en verdrietig tot gefrustreerd en boos en dan alles weer opnieuw .. Gelukkig heb ik gisteren al wel de uitslagbespreekafspraak naar een week eerder kunnen krijgen, mede door mijn leeftijd in de strijd te gooien. Dus wie weet lukt het me ook wel om dat voor die laparoscopie voor elkaar te krijgen. En dan ook met de vrouw (vrij jong) die de HSG bij mij gedaan heeft. Ik weet niet eens zeker of ze al gynaecoloog is of arts in opleiding, maar goed dat maakt voor het bespreken misschien niet uit. Ze deed het onderzoek in ieder geval heel zorgvuldig. Nog mooier zou zijn dat jouw verhaal, Jeem, over je collega ook voor mij zou gelden. Stel je voor zeg .. Nou, ik denk dat ik in ieder geval toch probeer te blijven klussen rond ei, je weet nooit hoe een koe een haas vangt zullen we maar zeggen . Maar vooral het plezier er proberen in te houden lijkt mij belangrijk. En opletten dat het niet onze prille relatie teveel onder druk zet, maar ons eerder dichter bij elkaar brengt. Leuk dat ik 'tegen jullie aan' mag vloeken. Mogen jullie ook hoor, onbeperkt! Het helpt toch wel enigszins. En we houden de moed erin, it ain't over till it's over .. Jeem, veel succes met de spanning van het afwachten op je uitslagen. Hoop je echt dat het aan je vriend ligt trouwens? Anders wordt het volgens mij al sneller IVF of ICSI toch? Het zou toch fijn zijn als ze op een of andere manier zelf naar jouw eitje kunnen zwemmen .. nou ja, er kan tegenwoordig veel, ook met eileiders weer doorgankelijk maken mocht dat aan de hand zijn. Gelukkig heb je je leeftijd mee en hoef je wat dat betreft niet iets te overhaasten. Ik duim dat er niets aan de hand is en ben benieuwd naar jullie uitslagen. Lieve Ber, dank je voor je meelevende en opbeurende woorden. Mijn liefje vond het ook een mooi gebaar dat ik hier mijn gal mag spuien en hem een beetje ontzie . Jij ook bedankt la Femme voor je lieve meeleven en hopelijk vind je binnenkort een hele fijne gyn met wie het klikt en die je serieus neemt en goed begeleidt! Ik ga d'r vroeg in, want ben behoorlijk moe van het hele gebeuren. Veel liefs en tot gauw!
Hey lieve meiden, Ook ik kom even vloeken $%^*%@!!!! Ik netjes bellen voor de uitslag wil die kut m niet geven met de mededeling : Dat doet de gyn.. Ik zeg Ja leuk ik moet wachten tot 9 juli! Zij kijken of er eerder een afspraak gemaakt kon worden kon niet Pffff nog langer in onzekerheid zitten en ik ben het wachten echt zo zat Kan wel janken nu!
Jeem, ik vind het echt k*t voor je!! Had ik op het andere topic ook al gezegd We moeten dus bijna tegelijk naar de gyn. Ik ga eindelijk naar een andere gyn. De ha gaf me meteen gelijk en vond het heel raar hoe mijn gyn gereageerd had de laatste keer. Hij zei dat de gyn waar ik 7 juli heen ga veel consequenter is met bepaalde dingen, dus waarschijnlijk krijg ik daar meer voor elkaar. Ik had mn ha ook verteld dat ik de laatste tijd vaak bloed na de sex en dat ik dat echt eng vind. Dus hij vond het niet meer dan normaal om me weer na te laten kijken. Dus wie weet zijn wij nu ook echt de mmm in beland
Jeetje, als ik dit allemaal zo lees, kan ik ook zo verdrietig worden dat zo iets moois, waarvan het de bedoeling is dat het op zo'n leuke natuurlijke manier tot stand komt voor velen van ons niet zomaar is weggelegd .. Dat het vermengd wordt met witte jassen, onzekerheid, spanning en pijn etc. Maar de medische wetenschap 'werpt ook regelmatig z'n vruchten af', zullen we maar zeggen . En ze kunnen ons helpen. Ze zijn niet onze vijand al kan het soms wel zo voelen .. Die drukte en die wachtlijsten zijn gewoon kut en frustrerend! Geduld hebben is een schone zaak, kijken of ons allen dat lukt .. Ik zou alleen echt wel een paar jaartjes van me af willen pellen! Ik hoop heel erg dat de uitslagen van de bloedonderzoeken wel goed zijn. Dat ik nog geen verouderde eitjes heb (FSH-gehalte), want anders wordt het echt wel een hele kleine kans om nog moeder te worden. Tja Jeem, die uitslagen worden bijna nooit via de telefoon doorgegeven. Dat mogen ze niet. Ik kreeg met veel moeite aan de balie de uitslag van mijn chlamydia-test te horen (was goed gelukkig), maar die kreeg ik toch wel te horen, omdat je anders niet zomaar een HSG-onderzoek mag als dat wel in je bloed wordt aangetoond. Nou, binnen een maand weten we allemaal meer. Berretje of je helemaal schoon bent na de 2e curet. en Jeem en Fem wat en of er iets aan de hand is .. Volgens mij komt het bij jullie wel goed hoor! en als bij mij de wachttijden niet te lang zullen zijn is er ook nog hoop! Hou de moed erin allemaal en liefs, Duim Ps: En glimworm, ik hoop dat je je goed voelt en lekker zwanger! Heb je al weer wat meer symptomen? Durf je er een beetje in te geloven?
jeetje wat een rotmens zeg!! hoop zoooo dat je eerder terecht kunt!! en andwers zou ik die gyn aan de telefoon vragen hoor! sterkte!! kusss
Wat fijn La Femme, dat je naar een andere gynaecoloog mag. En snel geregeld. Een goeie huisarts is toch wel belangrijk als basisuitgangspunt. Ik hoop dat je je prettig voelt bij deze en dat hij (of zij?) vooral doet wat nodig is. Goed dat je aan de bel trekt vanwege het bloeden, want ik kan me voorstellen dat je je dan een beetje zorgen gaat maken en dat je gewoon wil weten waardoor het komt. Het is dus nog even geduld hebben tot 7 juli .. We moeten echt een beetje prettige afleiding zoeken volgens mij, anders wordt het zo'n zware toestand. Maar gedeelde 'wacht' is halve 'wacht'. Sterkte ook jij!
En duimpie, je weet het he....hier lekker vloeken en tieren! En wij zijn er voor je! Ik denk aan je.....stom misschien maar heb vandaag (onderweg in de auto en ik zit veeeel in de auto) vaak aan je gedacht,....Het gaat goedkomen, dat weet ik zeker! kussssss
meiden sorry dat ik me hier zo weinig laat zien. hier gaat het nu stukken beter, de misselijkheid is weg. enkel warm eten is nog geen hobby maar het begint. we zijn ook dolgelukkig want sinds een week weten we dat onze meiden een BROERTJE krijgen!!!
hai hai!! jaaa we missen je wel hoor,....!! Wat zeg je nou,...een jongen....Wowwwww wat leuk!! een jongen na de 2 meiden, super zeg!! En wat fijn ook dat de misselijkheid weg is,....!! Nou meis, rustig aan met je jongen in je buik he Dikke knufff
hihi ja hoor, ik geniet al van zijn getrappel. al is hij stukken rustiger tot hiertoe dan de meiden. dat beloofd hehe
hallo meiden! hier dan ook weer eens een reactie van mij. ik ben niet meer zo vaak op dit forum te vinden. ik maak mezelf gek met alles te lezen en ik heb zelf eigenlijk niet zo veel te melden. behalve nu dan; we zijn vanmiddag voor de uitslagen bij de gyn geweest. alles was goed. zaad was goed. geen sporen van chlamydia en de inwendige echo van vorige keer had toch een eisprong laten zien en geen endometriose (bleek na bloedonderzoek). volgende stap is de HSG! aan de ene kant ben ik superblij met de goeie uitslag, maar daar komt dan de twijfel naar boven, waarom het al die tijd nog niet is gelukt om zwanger te raken. na de HSG heb je een 50/50 kans om binnen 4-5 maanden zwanger te worden. ik vind dat al redelijk veel, dus ik vestig mijn hoop nu daar maar op. eerst mijn komende menstruatie afwachten (rond 30 juni) en dan kan ik bellen voor een afspraak...ben benieuwd! ik heb helaas ook niet alles kunnen lezen hoe het met iedereen gaat. globaal zitten er dus nog wat meiden in de MMM. veel succes daarmee. ik weet hoe jullie je voelen... en mamavanbo; leuk om te lezen dat jullie nu een jongetje krijgen. die wordt vast enorm verwend door zijn twee grote zussen!
Ohhh echt drama dit!! Ik heb zo een slecht gevoel voor maandag,... Ik moest net bellen met het ziekenhuis hoelaat ik daar maandag aanwezig moet zijn,... Zegt die vrouw aan de telefoon,...ja maandag om 8 uur, voor de missed abortion he,... Ik dacht dat ik gek werd,..dat zeiden ze van de week ook al,...Ik kom ALLEEN voor restweefsel!! Staat het nog steeds verkeerd daaro,...dadelijk denkt die arts dat ik dus voor een MA kom en die blijft dan misschien die stofzuiger er wel in houden omdat die denkt dat er veel meer uit moet komen, maar het is alleen een beetje restweefsel,..!! Grrrrr ik heb het dus nu WEER gezegd, zegt die dame aan de telefoon dat ik het maandag nog maar even moet zeggen tegen de arts,...ALS IK DIE TE ZIEN KRIJG TENMINSTE!! Dus ik ga daar maandag echt niet eerde ronder narcose voor ik de arts heb gesproken die het gaat doen... Oh ik heb zo een rot gevoel over maandag hierdoor gekregen,...had ik van de week al, maar nu dus nog meer.... Luisteren ze niet goed,...?? kijken ze niet goed?? Zijn ze slordig?? Dit geeft toch een rot gevoel voor mij, waarom doen ze dat nou zo he??? Als alles maar goed gaat maandag,...zit echt in de rats zeg ervan,...sorry! hahaha kusss
@ lafemme en duimpje: wat fijn dat je al zo snel een nieuwe en hopelijk goede gyn mag! Ook wel fijn dat je begrip van je huisarts krijgt hiervoor! en meiden ik zal voor julie duimen dat het wachten snel over is! @ mama van Bo: Wat leuk een mannetje erbij! Heerlijk dat je bijna van je misselijkheid af bent, nu kun je volop van je zwangerschap genieten! @ zus: wat fijn dat alle uitslagen goed zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je nu ook onzeker wordt omdat er niks gevonden is waardoor het zwanger worden moeilijker lukt, maar mss heb je net als ik ook gewoon wat langer nodig en wordt het wachten uiteindelijk helemaal beloond. het komt vaak op een moment waarop je het niet (meer) verwacht! @ Berretje: wat een ellende zeg! :x Ik zou maandag die assistente gewoon over de balie heentrekken en eisen dat ze die arts voor je oproept zodat je hem kan zeggen dat het NIET om een MA gaat!!! veel succes meis!
@glimworm. thanks voor de steun! en van harte met je zwangerschap!! leuk hoor! hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat het raak was? @berretje. heeeel veel succes maandag..ik zou gewoon iedereeen die je tegenkomt in het ziekenhuis en die jou behandeld vertellen dat het puur om restweefsel gaat. desnoods nog een gesprek eisen met de arts die jou gaat behandelen. ik kreeg voor mijn operatie aan de endo ook nog even de chirurg te spreken. ze vroeg toen wel 3x aan mij waarom ik er was en wat de klachten waren. achteraf begreep ik dat ze dit doen om alles te checken. 3-dubbele controle van hun kant dus...ik vond het op dat moment een beetje vreemd, maar achteraf dus wel een geruststelling dat ze me aan mijn buik hebben geopereerd en niet mijn linkervoet hadden afgezet... komt goed, meid!! nogmaals; sterkte!!