hahah, fijn he,.... nou het is ook wel lekker om thuis te zijn met dit mooie weer zeg,...Gewoon te warm om te werken! hahaha Kussss
Hallo hallo, ik meld me ook weer even. Jeem, het is inderdaad een WOW-Jurk! Bruider dan bruid kan je bijna niet zijn, Mooi hoor. Komen er nog bruidsmeisjes om die supersleep te dragen? En heb je 'm al, of is hij nog in de maak? Ik wens je nog veel verdere voorpret voor het grote feest! Berretje, fijn dat je niet meer vloeit en dat je het eindelijk een beetje achter je kan gaan laten. In ieder geval fysiek. Lekker weer aan het werk, altijd een goeie afleiding om weer je dagelijkse leven op te pakken. Bij mij helpt dat wel. Ik heb vandaag van half negen tot half zes gewerkt. Eigenlijk wel weer iets teveel van het goede, maar ik bepaal nu zo'n beetje zelf mijn uren, er is veel te doen namelijk. Ik word ook per uur betaald. Dus hoe meer ik werk hoe rijker . En ik had een hele goeie avond gisteren. Het begeleiden van de mensen ging heel makkelijk en fijn. Ze gingen echt weer anders, lichter naar huis. Net als ik trouwens. Dat werkt bijna altijd twee kanten op. Verder weet ik nog niets van een operatiedatum nee. Ik weet ook echt niet wanneer ik dat kan verwachten, ik zal eens navraag doen. Donderdag heb ik een gesprek met de anesthesist ter voorbereiding. En de week daarop weer een keer bloed prikken op FSH op cyclusdag drie en een echo om te kijken hoeveel eitjes er aan het rijpen zijn. Maar de operatie zal waarschijnlijk pas in september zijn. Dat wordt een rare zomer .. Ik ga in ieder geval proberen of we niet ergens anders al op een wachtlijst voor IVF kunnen komen. Ik zie er wel tegenop om veel te moeten reizen, ook met werk zou het heel lastig kunnen worden, (terwijl ons huidige ziekenhuis tien min. fietsen is), maar als we daarmee flink tijd besparen is dat zeker de moeite waard. Nou Berretje, knuffel d'r maar lekker op los, beetje oefenen vast. Jong geleerd is oud gedaan . Ik ga er zo in, want ben behoorlijk gaar. Even bijtanken maar. Liefs en tot later weer!
Hey meid, Nee geen bruidsmeisjes de sleep lijkt namelijk langer als dat hij is hihi. Hij is af en een dezer dagen passen Pff spannend ook voor jou joh maar als je pas in september geopereerd word wel vreemd dat je dan nu al een gesprek met de anesthesist krijgt. Hier doen ze dat namelijk een paar weken voor de operatie. Ik ga in ieder geval kei hard duimen! Hier nog anderhalve week wachten begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden gek he. Vanmiddag heb ik een sollicitatie gesprek voor mn school ( als k aangenomen word ga k eind augustus weer 1 dag naar school spannend dus )
Duimelot, wat vreselijk steeds maar dat wachten en niet weten waar je aan toe bent. Ik hoop echt dat je een ziekenhuis vindt waar het wel eerder kan, want elke dag telt!! Sterkte meid! Wat voor werk doe je eigenlijk? Jeem, oh ik weet precies hoe je je voelt qua zenuwen. Da kwam bij mij ook rond deze tijd hoor. Het komt zo dichtbij he. Wij zijn 4 september getrouwd. Jeetje, wat gaat de tijd toch snel. Berretje, hoe gaat het nu met je? Gaat het een beetje met werken? En inderdaad, lekker knuffelen kan geen kwaad Ik weet zeker dat ik weer ongi ga worden. Ik heb sinds gister veel last van donkerbruin bloed met hele donkere stolsels. Ik vind het best eng, want normaal is het veel lichter en de dag voor mn ongi wat donkerder. Maar ik zit pas op dag 24 en nu al zo donker?? Volg week gyn, dus ik ben benieuwd wat ie zegt. Meiden, fijne dag kuss
hallo dames! ben ik ook weer! even radiostilte door drukte op mn werk. ja ja, ook dat moet gebeuren. @jeem. wat een mooie jurk, meid!! om jaloers op te zijn (ben nl. maar in een simpel jurkie getrouwd..maar wel een hele mooie dag hoor....) @duimelot. vreselijk heh, dat wachten? ik weet er alles van. ik moet nu dus weer op mn HSG van volgende week wachten. ik weet, het is 'maar' een weekje, maar zelfs dat duurt me te lang. ik zal alle adviezen trouwens ter harte nemen, dank daarvoor! @berretje. knuffel maar raak hoor! dat kan nooit kwaad! @lafemme. ow wat vervelend van die bruine afscheiding. ik heb daar ook altijd 1 dag voor NOD last van. vooral met die stolsels. zo herkenbaar. maar wel raar dat het nu al zo vroeg in je cyclus is...hoewel ik dat ook wel eens heb gehad hoor. toen bleef mijn menstruatie alsnog een paar dagen weg (even de hoop dat ik alsnog zwanger was) en toen alsnog ongesteld geworden. heb jij er trouwens ook buikpijn (krampen) bij? meiden, sterkte allemaal. ik ga weer even bikkelen op het werk. oh trouwens, ik weet niet meer wie het vroeg, maar de sollicitatie ging goed van vorige week. afwachten nu op een eventueel tweede gesprek. maar blijf het jammer vinden als ik weg zou moeten bij mijn huidige werk. hoewel die kans wel steeds groter wordt...
@zus, nee ik heb er nooit kramp bij. Gister was het ook weer minder. Alleen savonds na zumba was het meer Aan de ene kant denk ik dat de innesteling niet goed is gegaan. Mn linkerborst is wel een beetje gevoelig, maar ja heb ik ook wel vaker. Meiden, ik moet nu weg dus andere keer langer verhaal. Fijne dag allemaal!! Kusss
meiden, ik moet even wat van me hart... ik heb mn dag niet vandaag. vandaag ongesteld geworden, terwijl ik even stille hoop was dat ik overtijd zou zijn (normaal cyclus van 26, nu dus van 28. al 2 dagen ben ik aan het broekloeren, omdat ik op dag 26 een drupje had verloren en daarna niets meer! mijn bruinverlies was ook weg deze maand dus ik had echt hoop! daarbij dat ik bij volgende cyclus een HSG moet krijgen en daar dus helemaal geen zin in heb... nu heb ik dus voor volgende week vrijdag een afspraak staan (gelukkig al gemaakt toen ik 2 dagen geleden dat drupje bloed verloor en dus dacht dat dat mijn menstruatie was). netjes aan mijn man doorgegeven en in onze gezamelijke agenda gezet. hij nog beaamd dat dat o.k. was en dat hij vrij zou houden van zijn werk om mij weg te brengen en naar huis te rijden. hebben we het er gisteravond over, istie in de veronderstelling dat het aankomende vrijdag al is. en dat hij volgende week helemaal niet kan, want dan zit hij voor zaken in het buitenland!!! 1) hij had mij nog helemaal niet verteld dat hij een week op zakenreis ging (vergeettie wel vaker te vertellen..of hij meldt dat zo even tussen neus en lippen door....) 2) ik had al bij de vorige afspraak in ziekenhuis gezegd dat die HSG dan begin juli zou zijn, waar hij bij zat!!! 3) kan hij niet lezen? agenda en in een mail notabene de datum vermeld? nu istie zijn hele schema aan het omgooien, maar blijkbaar gaat dat nogal moeizaam. wat heeft meneer gedaan? zijn moeder gebeld of zij me dan kan chauffeuren?? zonder even te overleggen met mij? hallooo? het is een gyn-onderzoek, daar wil ik echt mijn schoonmoeder niet bij hebben (ze wacht maar mooi buiten de onderzoekskamer) en dan nog; straks horen we de uitslag, is deze negatief en dan? zit ik daar...met mijn schoonmoeder! het is een lief mens hoor, maar daar zit ik (en zij?) nu echt niet op te wachten. pfff...sorry hoor...moet het even kwijt. ik begrijp werkelijk soms helemaal niets van mannen en hun denkwijze! het leven is heel erg simpel en het enige wat zij met ons moeten doen is COMMUNICEREN. maar dat is blijkbaar de enige fout die moeder natuur met mannen heb gemaakt: ze is vergeten dat stukje vaardigheid ze mee te geven! oh oh oh... ik ga weer even verder zweten en toch maar proberen om nog een oplossing hiervoor te vinden. begin nu steeds meer tegen die HSG op te zien...bah!
Hallo meiden, Ik zit er maar even op, want zo weer weg. Zus, Ik vind het heel vervelend voor je zeg! En je hebt helemaal gelijk wat betreft het onderwerp 'mannen en communicatie'. Ze moeten eigenlijk allemaal op les wat dat betreft, (ik heb hier gisteren ook even van me laten horen, wat wel heel vruchtbaar was trouwens). En ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om daar met je schoonmoeder te zijn. dat wil je toch het liefst met je lief, die je nu misschien niet meer zo lief vindt (..?) Ik hoop dat je een ander fijn vertrouwd iemand kan vinden waarbij je wel op je gemak voelt. En is het anders een optie om het een maand op te schuiven? (en het dan met koeieletters in zijn agenda te schrijven ... rond deze dagen niet naar het Buitenland !!) La femme, bij mij was er ook wel of geen bruin op allerlei manieren, soms een week van tevoren piepklein beetje, dan weer helemaal niets, dan weer een dag ervoor, of twee dagen ervoor. Geen peil op te trekken .. Fijn dat je gauw naar de gyn gaat in ieder geval, kan je je ook je vragen hierover stellen. (ik pb je wel een keer over mijn werk). Ik heb trouwens goed werk verricht vandaag. Samen met lief achter pc gaan zitten. Op het forum bij vruchtbaarheidsbehandelingen gekeken. Ik had al eens gelezen over Medisch centrum Kinderwens. Daar hebben ze dus geen wachtlijsten. Wel een wachttijd voor een eerste intakegesprek van anderhalf tot twee maanden. Dus we hebben meteen een afspraak gemaakt: 26 augustus. Dit is waarschijnlijk nog ruim voor de operatie (laparoscopie). Als dan na de operatie blijkt dat mijn eileiders onherstelbaar en misschien wel verwijderd zijn, kunnen we snel verder in dat centrum met IVF, in ieder geval zodra ik hersteld ben van de operatie. Zo heb ik ons 6 tot 8 maanden tijd- en kansverspilling bespaard. Ik ben heel tevreden over mezelf en blij dat het zo gemakkelijk was. Gewoon één telefoontje en klaar! Nu kunnen we meer ontspannen op vakantie, en hebben we tot september even rust (hopelijk). Ik ga in ieder geval niet proberen om de operatie ook nog te vervroegen. Jeem, nog even 'lekker' in spanning ... Het is wat heh! Komt goed hoor! Berretje, dikke knuffel voor jou en dank voor je lieve smsjes gister. Later weer meer, ik moet nu de deur uit. Liefs voor ons Dapperen! Duim
meiden,...even snel hoi zeggen van mijn kant hier,...kom van de week met reactie op jullie berichtjes... ik ben moe, ga zo naar bedje want ben echt kapot, en geen puf voor een lang verhaal, sorry!! Duimpie wat goed dat jullie in augustus al een afspraak hebben,,...Zie je, dit is het begin, alles komt goed, echt!!! Hele dikke knuf voor iedereen....en nogmaals sorry,.... kuskus Berretje
hey lieve meiden, Ook hier even snel een berichtje van mij! Nog 1 week owww begin steeds zenuwachtiger te worden..!!! Gister is mn trouwjurk binnen gekomen heb hem gepast maar wilde hem niet meer uit doen hahaha hij is echt zo mooi
meiden! het is rustig hier....heb het zelf ook druk en het mooie weer zorgt dat we veel buiten de deur zijn,.... Hier alles lekker verders....nog geen eisprong gevoeld of kunnen vinden met ovutesten,...de ovutest was gisteren bijna net zo donker als de controlestreep, maar vandaag weer heeeeel licht, dus ik weet niet of mijn eisprong dan nog kan komen, of dat het geweest is/ of helemaal niet komt,... Dus we zien het wel weer,....Maar zou het fijn vinden als mijn cyclus toch wel weer gewoon lekker op gang komt,.... Zie op het forum ook aardig wat meiden die na een miskraam vrij snel weer zwanger zijn geworden,..ik hoop dat het hier ook zo een feest mag zijn,....ik probeer positief te blijven denken,... had het weer even zwaar vandaag...iedereen is zwanger om mij heen,...mensen van school van vroeger die je ineens weer eens tegenkomen, en mensen die echt deze week bevallen zijn,... en dan ga ik weer denken he,...zou afgelopen zaterdag 21 weken geweest zijn,...dan had ik ook vast wel een dikke buik gehad al toch?? maar goed,...we moeten vooruit kijken, en dat proberen we dan ook maar weer.... Duimelotje, zat nog aan je te denken vanavond,... Je eitje komt niet waar het moet komen he,...hoe kan het dat je dan wel ongi wordt....? want er springt wel een eitje toch,...? en waar blijven die eitjes dan, als die niet eruit kunnen waar die eruit zouden moeten??? sorry, misschien heb je het wel uitgelegd, maar dit kwam allemaal bij mij op,.... Heb je nog op internet zitten zoeken verders?? fijn dat je al bijna terecht kunt zeg! Jeem, voor jou duurt het ook niet zo lang meer,...ja ik weet het, het lijkt een eewigheid voor jou, maar het schiet al op meis....duim ook voor jou hoor!! En hoe is het met zus en fem?? Mamavanbo horen we ook weinig,...voel je je weer beter meis?? je krijgt al een flinke buik zeker?? Echt zo leuk dat het een knulletje is,....! voor je meiden ook helemaal het einde natuurlijk, of hadden die liever een zusje??? nou meiden, ik ga mijn bedje induiken,..ben helemaal warm (beetje verbrand in het zonnetje vandaag!) Dikke knuf voor allen en tot snel weer! kussssss
Hey meiden, Berretje inderdaad dat heb ik ook al vaker gehoord. Ik hoop zo dat dit ook voor jou geld! En hier het zelfde alles en iedereen om me heen is zwanger soms om gek van te worden... En dan de vraag wanneer beginnen jullie Die vraag is nog erger dan de zwangere om me heen eigenlijk. Inderdaad nog even ( en nee hoor meis lijkt gelukkig geen eeuwigeheid te duren ) Die 6 weken zijn sneller voorbij gegaan dan ik dacht gelukkig! Al ben ik de dagen wel aan het weg strepen ben zooo benieuwd wat de uitslag is. Goed of slecht t maakt me niet uit als ik maar wat weet! Gelukkig een leuk weekje en weekend achter de rug. Afgelopen donderdag mn trouwjurk binnen gekregen en hij is echt WOUWIE zaterdag is mn vader langs geweest en het was echt gezellig. Gister mn trouwjurk bij mn schoonmoeder in de kast gehangen en daar even in de zon gezeten. Toen zijn we naar mn schoonzus geweest en verder in de zon gezeten. Ben nu echt lekker bruin
Mag ik ook mee kletsen? Sinds gisteren ben ik met tussenpozen misselijk, maar dat kan ook van mijn man komen want die is ziek geweest. Verder krijg ik pukkels en daarnaast voel ik eigenlijk niets. Dus het kan ook nog een voorbode zijn van mijn ongesteldheid. Ik vind dat ik irritant fit ben. Deze opruimwoede heb ik ook altijd voor mn ongesteldheid. Het blijft dus nog even spannend, volgend weekend moet ik ongesteld worden en kan ik testen.
Hee meiden, Inderdaad rustig hier. Ik denk dat iedereen volop aan het zomeren is .. Ik ben ook veel buiten en onderweg en aan het werk en af en toe een bezoekje her en der. Suenne, welkom. Spannend hè, dat wachten iedere keer .. Op dit moment zijn we hier op dit topic een beetje van het onderwerp af geraakt door ieders persoonlijke omstandigheden, maar klets gerust mee zou ik zeggen. Jeem, fijn en leuk dat je jurk zo mooi is geworden, dat is al een hele geruststelling lijkt me, dat je er in ieder geval stralend uit zal zien. Nog een paar dagen tot de uitslagen, kan me voorstellen dat je vooral antwoorden wil op hoe jullie er voorstaan. En ja pijnlijk als je omgeving zo zwangert en lastige vragen stelt. Er wordt zo vaak maar vanuit gegaan dat het allemaal vanzelf lukt en dan kan het lijken of je er überhaupt nog niet mee bezig bent. Tact is een belangrijk nogal eens verwaarloosd ding. Gisteren was ik met mijn moeder en hoogzwangere zus bij mijn nichtje op bezoek om haar dochtertje van inmiddels 1 te bewonderen, maar ook om de wieg op te halen die al een eeuw in onze familie circuleert en waar mijn moeder en mijn zus en broer en ik ook in gelegen hebben. Dat was ook wel even een uitdaging hoor, kan ik je zeggen ..! En dat met een flinke PMS (ik word morgen ongesteld) en een lastig contact met mijn moeder, helemaal fijn .. :x. Wel een heel schattig leuk meisje en leuk ook om mijn nicht en lief weer eens te zien. Dat kan ik gelukkig nog wel onderscheiden. Maar dit soort activiteiten moet je niet elke week hebben. Berretje, jij bent ook iedere dag wel even in mijn gedachten. Fijn dat het lekker gaat en spannend wat je ei betreft. Ik denk als je duidelijke kleurverschillen in je ovutesten hebt gehad dat je waarschijnlijk nèt wel een eisprong hebt gehad of krijgt, lijkt me zo .. In ieder geval zijn je hormonen aan het werk. Wat je ook kan doen als je het moeilijk vindt om bijv. consequent te temperaturen, is een paar dagen voor je verwachte eisprong je temp opnemen, 's ochtends om bv. 7 uur, terwijl je nog in je bed ligt. en dat een paar dagen volhouden tot je een lichte stijging ziet, is dit drie dagen achter elkaar ongeveer 0,2 tot 0,5 graden hoger, dan weet je dat ie geweest is. Daarna kan je gewoon weer stoppen met tempen tot je NOD. Dan hoef je het niet de hele maand te doen. Ik vind het zelf wel heel fijn en ook leuk om zo het verloop van mijn cyclus te kunnen volgen. Je went er heel snel aan, af en toe een dag overslaan is geen ramp, en je komt een boel over je cyclus en hormoonhuishouding te weten. En ook leuk, als na je NOD je temp hoog blijft en je bent nog niet ongesteld geworden is dit ook een indicatie voor een eventuele zwangerschap. Ik weet nu iedere maand precies op welke dag ik ongesteld moet worden. Altijd 14 dagen na mijn ei. Ik voel het nu ook aankomen, morgen verwacht ik dat het echt begint, en dan moet ik donderdag op de 3e dag, een echo en FSH-onderzoek laten doen. Wat betreft je vraag over hoe ik nou ongesteld kan worden als mijn ei niet op de goede plek komt: Mijn ei springt 'gewoon' vanuit mijn eierstok iedere maand richting eileider, maar kan niet door mijn 'eileidervangarmpje' opgevangen worden, omdat die aan beide kanten verkleefd zijn. Zie je armen maar als de eileiders en je handen als vanghandjes hiervan die in de buurt van je eierstokken liggen. Bij mij zijn die vanghandjes dicht, denk aan een dichte vuist. Met een dichte vuist vang je niks op. Mijn eitjes zullen wel gew oon vanuit de eierstok in de buikholte verdwijnen en oplossen. Er kunnen dus ook geen zaadjes via de eileider bij mijn eitje komen, dus geen bevruchting en dus ook geen bevrucht eitje wat door mijn eileider afdaalt en zich innestelt in mijn baarmoeder. Als er in een bepaalde tijd geen innesteling plaatsvindt, en mijn lichaam dus ook geen HCG gaat aanmaken, krijgt mijn lichaam een signaal dat het nestje weer afgebroken kan worden (ongesteldheid) voor een volgende eisprong en dus nieuwe kans. Maar ik ben dus in feite kansloos omdat zaadjes nooit via mijn eileiders mijn eitjes kunnen bereiken. Als je eileiders en eierstokken googled zie je ook allerlei afbeeldingen waarop het duidelijk te zien is. Nou, na deze uitgebreide lezing ga ik maar eens boodschappen doen. Heb nu een K-humeur, want ik heb de hele middag voor de kat zijn K op de verwarmingsman zitten wachten die gewoon niet goed aangebeld blijkt te hebben. Moet ik weer een hele middag vrijhouden voor een nieuwe afspraak, GRRRRRrrrr .. Ik had allerlei leuke vakantieboodschappen willen doen, en nu is het al bijna zes uur .. Nou ja, snel vergeten maar.. Liefs en tot later weer!
hallo ladies! ben ik weer even, tussen de bedrijven door. heb eigenlijk niet zoveel te melden, sinds laatste keer. behalve dat mn schoonmoeder me nu niet naar het ziekenhuis gaat brengen. ik ga met een taxi heen -en weer. niet ideaal, maar ik vond het zelf prettiger. er zijn verder genoeg vrienden en vriendinnen die op telefoon-afstand wonen, mocht er alsnog iets 'mis' gaan. maar het is maar een HSG. wat kan er nu gebeuren (behalve misschien een slechte uitslag??) @jeem. leuk dat je je trouwjurk heb! je hebt groot gelijk dat je 'm niet meer uit wilde doen. hij is echt fantastisch! @berretje. ik hoop echt voor je dat het weer snel raak is en deze periode achter je kan laten. en ja, ik heb ook gehoord dat er best wat meiden na een MK weer snel zwanger zijn geworden...dus wie weet!! ik ga maar eens een prakkie voor mn uppie maken, gezien mijn man in het buitenland is. vind het zo vervelend, als hij op zakenreis moet. weet nooit wat ik moet eten...maar goed. na deze week zal die voorlopig niet meer weggaan, had 'ie beloofd. meiden, hou jullie taai en geniet van het lekkere weer (dus niet te vaak op dit forum komen! )
hai Duimpie! Dank je voor je uitleg,..ik snap het!! spannend allemaal meis,...dan is het aanstaande donderdag al zover voor test 1 toch?? nou ik ga aan je denken en voor je duimen hoor!! hou het kort.......sorry! Dikke knufffffff
spannend zus deze weeg je hsg! hou je ons op de hoogte meis!?? ennuhh wel gewoon goed eten he (ik ken het hoor, ook nooit zin om iets te maken als vriendlief weg is )
Meiden, ik ben vandaag bij de gyn geweest en ik heb mn hele verhaal uitgelegd en hij vond het maar raar hoe het bij mn vorige gyn is gegaan. Hij heeft me onderzocht en zag meteen een cyste van 7 centimeter!!!!!!!!! Het leek echt op een endo cyste. Nou moet ik 18 augustus terugkomen, want hij wil eerst weten van het andere ziekenhuis wat er gebeurd is. Dan gaan we verder kijken voor een kijkoperatie. Ik kan het nog niet echt bevatten en ik weet ook eigenlijk niet hoe ik me voel. Ja kut natuurlijk, maar ik kan nog niet huilen ofzo omdat ik verder nog niks weet. Met temperaturen kon ik ook stoppen, want hij vind het niet echt belangrijk om dat nu te doen. Hij was echt ontzettend aardig en hij wil gewoon actie. Volg week moet mn man zn zaad inleveren. Ik ben nu overtijd en ik heb nog geen bruin bloed maar hij kon bijna met zekerheid zeggen dat ik niet zwanger ben omdat hij zag dat het baarmoederslijmvlies dun was. Nou meiden, ik weet ff niks te zeggen verder.... Kuss