eerst symptomen, nu weer niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Regenboogmam, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey siepie wij zitten zo'n beetje in hetzelfde schuitje....
    Had ook allerlei klachten en daarna ineens weg!
    Ik heb alleen het gevoel dat ik ongesteld moet worden door die krampen. maar die krampen heb ik al vanaf de eisprong. Dus hopelijk door het ontpillen en toch zwanger, haha, blijf hoop houden...
    Succes!

2. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Hey meiden
    Ik vind het spannend voor jullie hoor, het kan van het ontpillen zijn, en daar zou ik ook wel op rekenen, dan valt het altijd mee, maar ik ken er genoeg die al na snel na de pil zwanger werden. Bij mijzelf en bij mijn zus anderhalve maand en toen allebei zwanger!
    Regenboogmama, ik ben zo benieuwd of je getest hebt nog vandaag!
    Liefs Rianne

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @Ann1, het is wel spannend hoor zo, ik ga er wel een beetje vanuit dat het van het ontpillen is hoor maar stiekem ...
    Ik heb al wel een keer getest hoor van de week, negatief natuurlijk maar gewoon even om op dat moment te zien dat het niet zo is.:(
    Maar goed we wachten wel af.
    Manlief wordt wel een beetje kriebelig van me, ik ben moe en moet overal om huilen :$
    Jij daar ook last van?
    X

4. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het is zeker spannend. Vooral omdat het voor ons de eerste keer is. Weet je helemaal niet wat je moet verwachten.

Ik heb dat een paar dagen geleden gehad, volgens mijn op koninginnendag, of een dag ervoor of erna, dat ik emotioneel was.

Ik heb over het algemeen wel het idee dat het van het ontpillen is, maar soms met vlagen hoop ik gewoon echt dat het niet zo is.
    Krijg nu, naast krampen, wel wat meer klachten die ik heb als ik ongesteld moet worden... kan ook niet zo goed meer naar de wc. Dus als ik het toch moet worden dan het liefst zo snel mogelijk!

Heb jij last van kwaaltjes als je ongesteld moet worden en merk je daar al iets van?

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik ben zowieso wel een emotioneel type maar daar heb ik vlak voor mn ongesteldheid wel wat meer last van maar nu heb ik het extreem.
    En ik heb altijd last van mn onderrug maar dat heb ik nu al sinds ongeveer dag 10 van mn cyclus...
    Naar de wc gaan is erg wisselend, soms echt niet en soms niks aan de hand maar heb daar altijd al last van.
    Verder geen klachten dus ik weet het niet!
    Wachten wachten, ben ook nog eens vrij de komende dagen dus dan heb ik nog meer tijd om te denken en te voelen haha
    x

6. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Nou.. dinsdag werd ik ongesteld. vals alarm dus!
    En jij? Je banner geeft aan datg je overtijd bent!! Joh, wat spannend! heb je al getest?

7. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Hey meid
    Ja ik ben nu al 2 dagen overtijd, nog geen duiveltjes dus!
    Test nog steeds negatief, dus we wachten maar rustig (nou ja rustig ;)) verder af....
    Jammer dat het bij jou vals alarm was!
    Liefs Rianne

8. lesje11

lesje11 Nieuw lid

6 mei 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo ben net nieuw hier ik heb een onregelmatige cyclus som 25 dagen soms 37 dagen ik ben in september gestopt met de pil maar deze keer heb ik zoiets van het kan best raak geweest zijn voel allemaal krampjes en steekjes maar weet niet of mijn menstruatie er aankomt omdat mijn cyclus onregelmatig is:(

9. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontpillen bestaat gelukkig niet. Als je gestopt bent met de pil is die binnen een paar dagen uit je lichaam. Als het nog wel in je lichaam zou zitten krijg je geen eisprong. Je lichaam kán moeite hebben met het vinden van een natuurlijk ritme maar dat komt niet doordat er nog hormonen van de pil zouden rondzwerven. Je lichaam is gewoon nog zoekende of misschien altijd onregelmatig geweest. Die krampjes kunnen heel goed wijzen op een bevruchting :) Dan krijg je soms lichte onigpijn. En ook de eisprong kan een paar dagen buikpijn geven.

En je lichaam houdt je niet voor de gek hoor, als je duidelijke symptomen hebt en je wordt toch ongi (misschien zelfs een paar dagen later dan gepland) dan ben je bevrucht geweest. Het moeten dan natuurlijk wel dingen zijn die je normaal niet voelt of extra symptomen die je nooit voelt in de tijd dat je niet 'klust' voor een zwangerschap. Je raakt zeker de helft van de 12 maanden bevrucht maar er is 50% kans dat het misgaat voor NOD omdat het celletje/vruchtje afwijkend is of dat het zich niet kan nestelen. Je kunt dan zelfs een heel vage positieve test hebben, hoeft niet. Daarom is het ook niet handig om voor NOD te testen, want het kan positief zijn maar nog kans van 1 op 2 dat je niet zwanger blijft. Is moeilijk om te wachten, ik weet het ;) Zit nu zelf op de wachtbank en ik had een paar dagen geleden symptomen en nu niks/weinig meer. Ik geloof dat het niks wordt deze ronde.

Succes met wachten en een mooi streepje straks op de test!

10. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bosbesje
    Wat jij beschrijft bedoel ik eigenlijk ook als ontpillen. Het vinden van het natuurlijke ritme. Mijn lichaam zal rond de eisprong (als het de eisprong is geweest wat ik voelde, maar denk het wel) daar het meeste mee bezig zijn geweest, vandaar de klachten denk ik. Had echt hele opvallende dingen op de dag van de eisprong en paar dagen erna, als heel erg moe ineens, paar dagen erg misselijk geweest, darmen erg van slag (meer dan normaal), veel honger, last van krampen in heel mijn buik (precies zoals ik heb voor ik ongesteld word). Een week later nadat ik denk een eisprong te hebben gehad, had ik 1 dag heel erg last van die krampen en erg last van mijn stoelgang. Dacht echt dat ik ongesteld moest worden. (ik hoor alleen iedereen praten over krampen in de lies, maar bij mij begint het net onder de navel al, links en rechts, tot helemaal onderin de vagina eigenlijk) Na die dag zijn die krampen voor het eerst eigenlijk bijna helemaal weggegaan. Nu voel ik af en toe een steekje, maar niks bijzonders. Heb verder nergens last van. Ken mijn cyclus nog niet, dus dat is een beetje lastig. Ondanks die "ontpilverschijnselen" die niks met een zwangerschap te maken hebben, is het volgens mij mogelijk zwanger te zijn. Maar ik verwacht niks. Het is de eerste ronde. Ik moet geduld hebben. Hoop alleen dat als ik niet zwanger ben, wel een regelmatige menstruatie te hebben en niet veel weken te hoeven wachten iedere keer!

Deel Deze Pagina