Eerst trouwen of eerst een kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door inbetween, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Hoihoi,

Ik zat dit allemaal te lezen en besloot om ook mijn verhaal weg te zetten hier 8)
    Ik ben 10-10-2008 getrouwd en vanaf december 08 zijn we bezig met ons 1e kindje.

Bij ons gaat het (iets) anders, daar we 2 vrouwen zijn, maar heeft ook een voordeel ;) ik heb nooit aan de pil gezeten, dus ik hoef gelukkig niet te ontpillen :D.
    Het moeilijke is wel dat we het met ZI doen met een donor.
    Dus hij doneerd alleen op de vruchtbare dagen, logisch ook, maar goed het is dus klinischer.. das wel eens jammer.

Ik wilde graag trouwen voordat we aan kindjes begonnen.. we hadden het er al wel heel lang over gehad, maar zo is het al (iets) beter geregeld voor mijn vrouw, anders zou zij helemaal geen rechten hebben..
    Voor haar was het ook de bedoeling.. eerst trouwen dan een kindje.. lekker traditioneel alleen dan met een vrouw ;)

Mja voor andere mensen kan het gevoel voor een kindje sterker zijn dan trouwen, groot gelijk :) moet doen waar je je goed bij voelt ;)

Groetjes Mo

2. inbetween

inbetween Niet meer actief

Wat leuk om te lezen dat meer mensen hier mee bezig zijn (geweest) en hoe de gevoelens en meningen uiteen kunnen lopen!
    Ik ben er van overtuigd dat als je doet wat goed voelt het bijna niet fout kan zijn!
    Zoals ik al eerder aangaf heb ik zelf ook altijd eerst trouwen en dan een kindje in gedachten gehad, maar omdat ik mijn vriend dus niet wilde 'dwingen' om mij 'op tijd' te vragen ivm de kinderwens had ik zoiets van; andersom kan ook leuk zijn!
    Het gekke was eigelijk dat mijn vriend wel al heel snel aankwam met het idee van een kindje en dat trouwen hem nog wel eng leek (terwijl een kindje toch echt een verbintenis is voor het leven en trouwen wat dat betreft iets minder). Maar hij is ook nog jong (bijna 24) en heeft voor mij nog nooit een lange relatie gehad, dus hij had bij alles net even iets meer tijd nodig om over na te denken dan ik ;)
    Maar, zoals jullie hebben kunnen lezen wil hij nu toch graag eerst trouwen, dus ik ben zoooo benieuwd wanneer hij me dan gaat vragen! Zit al helemaal te denken van; ik ben binnenkort jarig, misschien dan? Of met Valentijn? Of op zijn verjaardag? Whahaha :) Ik laat het maar lekker om me af komen denk ik!

Liefs

3. inbetween

Ik zie dat je 5 dagen overtijd bent, wat spannend! Heb je al getest?
    Dat het met 2 vrouwen net even wat technischer gaat dan bij een man en een vrouw is voor jullie wel jammer, maar joh, als je eenmaal zwanger bent denk je daar ook niet meer aan volgens mij! ;)

Liefs

4. staffie

staffie Actief lid

12 aug 2008
    247
    0
    0
    Wij vinden trouwen ook niet zo heel belangrijk, is meer iets voor de toekomst
    Een kindje is ons hopelijk eerder gegund...

PS: Je kan hem ook vragen :)

5. Ik wilde heel graag zwanger trouwen.. helaas niet gelukt. Leek me echt geweldig. En ben echt traditioneel: eerst trouwen dan kindjes. We zijn in april een jaar getrouwd en ik hoop dat ik dan eindelijk zwanger ben!

Het belangrijkste is dat je natuurlijk op je gevoel afgaat. En ik zie dat je vriend toch wel wilt.. spannend! Ben benieuwd wanneer ie je vraagt :)

6. mamaria

mamaria Bekend lid

4 nov 2008
    510
    0
    0
    Hoi hoi.
    Als je in juni met de pil stopt ben je natuurlijk niet meteen in juni zwanger. (Meestal niet)
    Bedenk dat wel. Je zou ook nog in juli of augustus kunnen trouwen.
    8 maanden is meer dan genoeg tijd om een bruiloft te plannen hoor.
    Wij hebben het in aug 06 besloten en in april 07 zijn we getrouwd.
    Toevallig was ik toen 12 wk zwanger. Dat was echter niet de bedoeling. Ik wilde pas aantellen na het trouwen maar bleek in febr 07 erg vruchtbaar :) hihi
    Oh, en ook zonder alcohol heb ik erg genoten die dag.
    En de huwelijksreis was ook top!

7. Kiwietje

Kiwietje Actief lid

30 dec 2008
    120
    0
    0
    Wij gaan dus in juni trouwen en ik ben aan het twijfelen over wanneer ik ga stoppen met de pil. Pas na de bruiloft of al daarvoor.
    Het liefst stop ik zo snel mogelijk, maar ik denk dat het toch verstandiger is om erna te stoppen.
    Ten eerste vanwege het eventuele ontpillen, heb bijvoorbeeld geen zin in een hoofd vol pukkels op de bruiloft. ;)
    En stel dat ik heel snel zwanger raak, hoe voel ik me dan op onze trouwdag... :(:
    Plus dat je zonder pil je menstuatie niet meer kunt regelen, en het lijkt me niet fijn om tijdens de dag of huwelijksreis ongesteld te zijn.
    Het lijkt me trouwens wel een super leuk idee om stiekem al met z'n drietjes te zijn tijdens de bruiloft, haha! :) Maar ja... zoiets is natuurlijk niet te 'plannen'.
    Als het aan mijn vriend ligt, stop ik in april al met de pil, want dat is dan mijn laatste strip. Maar hij snapt het ook heel goed als ik pas na de bruiloft ermee wil stoppen.

Iemand ervaringen of tips? Ben namelijk nog steeds een beetje in twijfel.

8. gimena

gimena Niet meer actief

wij willen eerst een kindje.,
    en later willen we trouwen!
    xxx

9. mamaria

mamaria Bekend lid

4 nov 2008
    510
    0
    0
    dan zou ik gewoon in april na je laatste strip stoppen.
    Mocht je dan zwanger raken dan ben je hooguit 10 wk op je bruiloft.

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wij krijgen eerst een kindje en gaan trouwen als we veel geld hebben gespaard, willen een grote bruiloft met alles erop en eraan.

Nu heeft mijn vriend onze zoon erkent en gaan we een geregistreerd partnerschap tekenen. Valt dus wel mee hoeveel papierwerk hoor!

11. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Wij zijn eerst getrouwd :D
    Dat wilde we allebei graag, na de huwelijksreis gelijk de pil de prullenbak ingegooid :)

12. inbetween

Hmmm, hem vragen... Ja wat dat betreft ben ik wel traditioneel en wil ik toch liever gevraagd worden :) Ik vroeg hem trouwens net wat hij eigelijk zou doen als ik het zou vragen, maar hij zegt dat ie dan nee zegt omdat hij het heel graag aan mij wil vragen ;) Ik wacht het dus maar af :D hihi!

13. inbetween

Nee, dat is zo, ik reken er ook wel op dat het wat langer duurt voordat ik zwanger ben, maar ja, je weet het nooit, mijn zus was bij de eerste ronde gelijk zwanger, terwijl ze toen net in een verhuizing zaten.. Met de natuur weet je het natuurlijk toch nooit (voor hetzelfde geld lukt het helemaal nooit, maar daar moet ik niet aan denken!) maar 1 juli zijn wij 1,5 jaar samen en dat vinden we wel een mooie datum :D Dus wie weet! ;)

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik wilde ook altijd eerst trouwen en dan een kindje proberen te maken. Maar opeens begon die kinderwens wel heel erg op te spelen... :(

En zwanger trouwen...dat leek me niet zo'n goed idee. Want je weet niet hoe je je voelt dan.
    En maar goed ook, want ik ben heeel erg misselijk geweest en nu nog steeds voel ik me iedere dag niet lekker. Ik had echt geen leuke bruiloft gehad als we die gepland hadden tijdens de zwangerschap.

Ik was altijd bang niet meer zo'n mooi figuur te hebben als we zouden trouwen na een zwangerschap. Nou, dat zal ws wel meevallen gelukkig. Misschien dat mijn buik niet meer zo strak zal worden, maar daar kun je voor een dagje wel een oplossing voor bedenken ;)

Dus uiteindelijk ben ik erg blij met deze keuze. We zien wel wanneer we gaan trouwen, en dan kan onze dochter mooi bruidsmeisje zijn :D!

15. inbetween

Geweldig zeg, een meid! Succes met je bevalling!

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wij zijn 01-08-08 getrouwd,een maand later gestopt met de pil.(helaas nog niet zwanger) Ik was nooit zo van het trouwen maar mijn man wilde graag eerst trouwen.Ik vond het een meer dan geweldige dag en vond het heerlijk om daarna met zijn 2e op vakantie te gaan. Denk dat het gewoon beide heel leuk kan zijn en voor het papierwerk enzo maakt het weinig uit.

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    wij willen eerst een kleine en dan ooit misschien trouwen.. ik vind het gewoon een super leuk idee als je kind je bruidsmeisje is! en trouwen als ik inverwachting ben dat vind ik helemaal niks ik vind het dan meer een moeten dan een willen ( sorry voor de dames die zo wel getrouwt zijn) maar mn schoonouders zijn erg gevormt dus die willen het juist andersom.. zal nog wat worden als ik inverwachting ben :)

heb ook veel kennisen die niet getrouwt zijn en ook die zeggen dat het allemaal zo gebeurd is het erkennen etc. dus gewoon doen wat je zelf wilt

liefs

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.166
    113
    Wij kregen eerst een kindje en zijn een jaar later getrouwd, ons zoontje was er lekker bij.

Ik wilde wel eerst trouwens, maar mijn man wilde liever eerst een kindje. Hij vond trouwen maar een beetje onzin.

19. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Bij ons is het zo dat mijn vriend erover na zal denken om te trouwen wanneer er kindjes in aantocht zijn..
    hij heeft niks met trouwen..hij zegt..je weet zo ook wel dat ik van je hou..maar wanneer er kindjes zijn dan is het toch weer wat anders..en om dan te trouwen is het allemaal wat makkelijker.

20. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    @inbetween: Ja nja overtijd.. ik was altijd 31 dagen regelmatig.. maar bij ronde 1 (nu ronde 2) was ineens 36 dagen en nu is het 38 dagen. Ik vraag me af wat ik deze ronde aan moest houden 31 of 36 dagen maar goed bij allebei ben ik nu overtijd ;) .

We willen (nja mn vrouw wil) a.s. weekend pas testen om niet een vals negatieve test in handen te hebben. Ik test het liefst elke dag :p haha..
    Soo spannend.

Mja alstie negatief is.. waar blijft mn menstruatie dan.. heb nog nooit een maand overgeslagen.. ook niet wat betreft data verschoven ook niet toen ik onder spanning stond ofzo.

Groetjes Mo

Deel Deze Pagina