schildklier

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zico, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Mag ik even een vraagje stellen?

Ik zit op dit moment thuis met een heze stem en een dikke schildklier, moet hier binnenkort een echo van laten maken.
    Kan het zijn dat je moeilijk zwanger geraakt door een probleem aan de schildklier ?

2. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ja ik heb een te traag werkende schildklier en bij mij hebben ze gezegd dat het daardoor langer kan duren dat ik zwanger ben

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Moet je iets van medicatie nemen ervoor, ze zeiden een jaar geleden al dat ze zeer dik stond maar konden toen in m'n bloed niets vinden , nu gaan ze een echo doen.

4. Ben benieuwd wat er uitkomt voor je Zico! Het is wel zo dat je schildklier invloed heeft op de vruchtbaarheid volgens mij.

Bij mij is nu een eerste bloedscreening gedaan door de gyn en daar is ook schildklierfunctie bij getest.

Succes! Liefs Jelske

5. wolly

wolly Niet meer actief

Heyhey

Hier ook een schildklier patient, die van mij werkt ook te langzaam en heb er ook medicijnen voor en als je goed ingesteld bent met medicijnen dan kun je gewoon zwanger raken net als ieder ander. Dat is mij verteld door de huisarts tenminste. Maar ben inmiddels al wel door gestuurd naar de gynaecoloog.

Liefs wolly :)

6. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik heb ook een traag werkende schildklier en een niet behandelde trage schildklier kan invloed hebben op je vruchtbaarheid. Slik je medicijnen en ben je goed ingesteld, dan heb je daar geen problemen van te verwachten. Het kan wel zijn dat als je eenmaal zwanger bent, extra controles nodig hebt en je moet gelijk de dokter bellen als je een positieve test hebt gedaan, want je hebt tijdens je zwangerschap meer schildklierhormoon nodig (is door mijn internist verteld).

7. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
  8. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ook hier een schildklier patient en het heeft idd invloed op je vruchtbaarheid.
    Bij mij duurt het in ieder geval wel lang en mijn schildklier is toch al vanaf het begin goed ingesteld.

Succes

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    heb net effe aan het lezen geweest en kan direct kenmerken zien, ze wijzen op een te hard werkende schildklier. Morgen naar de dokter, hopelijk gaat alles nog meevallen.

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Net m'n moeder gebeld, zij heeft een T4 van een te snel werkende schildklier. Jeetje wat staat me nog te wachten. Kunnen we gewoon verder gaan voor een 3 de ukkie? Of moeten we een tijd gaan wachten?
    Ik mag vrijdag al de echo laten nemen en als er degelijk iets mis is mag ik 22 ste al naar Gynocoloog

11. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik heb ook een te snel werkende schildklier gehad. Ik slikte toen medicijnen waarbij je niet zwanger mocht worden, maar er is ook een middel waarbij het geen probleem is. Ik weet even niet hoe het heet. Er zijn verschillende schildklierpagina's en forums te vinden... Altijd tegen je dokter zeggen dat je zwanger wil worden dus!
    Uiteindelijk hebben de medicijnen bij mij niet geholpen en moest ik een behandeling met radioactief jodium ondergaan. Na zo'n behandeling mag je een half jaar (of was het nou een jaar?) niet zwanger worden. Omdat die iets te goed heeft geholpen werkt mijn schildklier nu bijna niet meer...
    Heel veel suc6!

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    da meen je niet van het ene uiterste naar het andere. Kan er nog wat aan gedaan worden dan?

13. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Nope, het "voordeel" van radioactief jodium is dat het onherstelbaar is. Als je wordt geopereerd, is de kans dat je schildklier gewoon weer aangroeit en je binnen 10 jaar weer met een te snel werkende zit. Maar een te langzame is niet zo erg. Gewoon je thyrax nemen een half uurtje voor je ontbijt en tegenwoordig hoef ik maar één keer per jaar naar de internist (of als ik zwanger word, gelijk bellen). Nadeel is dan natuurlijk wel, dat áls je last krijgt van misselijkheid je het algemene advies van verloskundigen (een crackertje eten voor je opstaat) niet kan uitvoeren... Maar ja, dat heb ik er wel voor over ;)

14. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb wel eens gelezen op andere site's dat als vrouwen zwanger zijn en een te trage schildklier hebben ze weinig tot niks merken van de zwangerschaps symptomen, is dat ook zo of is dat toeval. Ik weet alleen niet of dat ook voor de snel werkende zo is.

Liefs wolly

15. Iris1977

Iris1977 Actief lid

20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Helemaal met Marrie eens.

Ik heb vanaf mijn geboorte al een te traag werkende schildklier. Ik loop daarvoor ook al jaren bij een internist. Het is zo, als je op latere leeftijd daar problemen mee krijgt en je schildklierwerking niet evenwichtig is, dus dat het iedere keer schommelt, kun je problemen hebben met het snel zwanger willen worden. Maar als je medicijnen slikt (zoals ik thyrax 0,125 mg) en je bent in balans dan levert het geen problemen op. Zo is het mij verteld. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes iig! Groetjes, Iris.

16. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Vandaag echo, dokter is zo goed als overtuigd dat er iets mis mee is, maandag of dinsdag terug voor bloedname.

17. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Klierige schildklieren...

Sterkte!

Deel Deze Pagina