M'n zoontje van 5 weken is nu al 2 dagen zoo veel aan t huilen. Werst had hij periodes van de krampjes. Maar nu houdt ie gewoon niet meer op. Ik geef borstvoeding op verzoek. Dan wil hij even eten maar toch ook te onrustig voor en dan wordt hij boos. Hij slaapt slecht want hij wordt steeds wakker. Bijvoorbeeld vandaag heeft ie de hele dag nog niet geslapen.. Even half uurtje gedommeld op m'n arm en t begin weer. Wel gewoon plas en poepluiers. Ik geef Infacol, heb afgelopen week ook al AbC dophilus geprobeerd, beide geen resultaat. Ik vind t zoo zielig. Zn hele lichaampje krampt en spant zich aan. Hij moet ontzettend moe zijn. Laten huilen in z'n bedje wil ik echt niet. Maar pak m ook niet meteen op. Een speen wil hij niet. wat kunnen we nog doen? Ik ben echt radeloos.. Hij is niet stil te krijgen steeds.
Hoi hoi, Het lijkt een beetje op een regeldag, dan is er te weinig voeding en willen ze echt heel vaak aangelegd worden zodat er weer meer voeding komt. Probeer dat eens uit. Hoe is het met groeien? Misschien kun je even laten wegwen op het CB? Groetjes Adrienne
Hoi Adriene, Het leek even goed te gaan. Maar vandaag is het alweer zover. Kan dat een regeldag en dan vlak erna weer? Is er bij een regeldag te weinig voeding dan? Ik leg al zo vaak aan als hij maar wil. Echt soms om het uur wel. Dan paar slokken en dan valt hij in slaap of hij wordt boos of lijkt krampjes te hebben. Vandaag dus weer, hij ligt nu eindelijk voor het eerst vandaag even te slapen. Wel op mijn schoot, helemaal gekromd (is dat niet slecht voor zijn ruggetje?) Als ik hem in het wiegje leg ook al is het voorverwarmd, dan is het weer huilen en schreeuwen en kan ik opnieuw beginnen hem rustig te maken. Het groeien gaat goed in ieder geval.
Hoi hoi, Het kan hoor, een regeldag kan ook wel twee dagen duren. Er is dan te weinig productie, en door vaak aan te leggen komt er meer voeding. Ze "regelen" dan zelf dat er meer voeding komt. Het gaat vanzelf weer wel beter. Hij drinkt dan ook maar beetjes iedere keer, omdat hij te moe is voor een hele voeding... Als je denkt dat er genoeg voeding is, en het geen regeldag is, dan kun je proberen om hem een keer drie uur niet te voeden , zodat de borst goed vol zit als je weer gaat voeden. Het komt vanzelf weer goed hoor, krom liggen tijdens slaap is voor een keertje niet erg. Groetjes Adrienne
Ik denk dat het geen regeldag was. Hij heeft het nu regelmatig. Vraagt veel aan de borst, drinkt wat, dan stopt ie. Dan weer krampjes. Dan de andere borst. Ik heb geprobeerd 3 uur niet te voeden, toen sliep hij. Daarna dronk hij en was het gewoon weer hetzelfde helaas. Ik loop hele dagen met hem rond. Pas als hij bij mij is wordt hij rustiger. Niet dat hij dan helemaal stil is, maar beter dan steeds gehuil in zijn bedje of de box. Hij is bij mij wel rustiger en valt hij op den duur in slaap. Als ik hem dan in zijn bedje leg, wordt hij al snel wakker en begint het weer van voor af aan.
Hoi hoi, Heb je al infacol geprobeerd, dat is een goed middel tegen krampen. verkrijgbaar bij de drogist of apotheek. Groetjes Adrienne
Hoi! Heb Infacol geprobeerd, helpt niet. Krampjes blijven ook maar. Zo zielig! Ook tijdens het drinken na een tijdje krijgt hij het soms. Hij wordt dan boos, laat borst los. Huilt even, weer boos, hapt weer naar de borst. Echt een worsteling. Drie uur heb ik er geprobeerd tussen te laten. Lukt niet altijd, maar ook dat helpt niet tegen de krampjes. Hij groeit wel goed. Moeten we zo dan maar doormodderen? Is het niet erg dat hij te lang hierdoor wakker is? Tussen de krampjes door gaapt hij veel. Van vermoeidheid valt hij soms op m'n borst in slaap. Ik laat m dan maar, hij slaapt dan tenminste. Want als ik hem in zijn eigen bedje leg begint het weer van voor af aan en kan ik weer gaan wiegen en kloppen en troosten..
Hoi hoi, Hoe gaat de borstvoeding verder? Heb je het idee dat er veel voeding komt, zeker in het begin. Dan kan het ook daardoor komen. Eerst even de ergste vloed wegkolven kan helpen. Hij kan ook boos zijn omdat er de eerste tijd veel voeding kwam en nu wat minder, hij moet dan meer zijn best doen zeg maar. Hij wordt dan boos omdat het niet snel genoeg gaat. In dat geval is het echt volhouden, het wordt vanzelf minder. Aan kramp is helaas weinig te doen. Je zou ook eens na kunnen gaan wat je zelf eet. Soms kunnen koolsoorten, uie, prei, sinaasappel en gekruid eten zorgen voor kramp. Groetjes Adrienne