Eerst weeën of eerst vruchtwater?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Angebvt, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Eerst weeën of eerst vruchtwater?

1. Weeën

2. Vruchtwater

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    #21 Niboma, 1 okt 2012
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
    Bij de eerste: vruchtwater brak smorgens in bed, vrij snel kwamen toen de weeen. Totaal duurde 9 uur.

Bij de 2e: ingeleid. Duurde ook in totaal 9 uur.

Bij de 3e: weeen, en met zo'n 5cm werden de vliezen gebroken. Duurde in totaal 8 uur.

Bij de 4e: weeen, de vliezen braken vanzelf op het moment dat de persweeen begonnen. De vk kwam toen net op tijd binnen om m'n zoontje nog net op te vangen. Begon om 20u, en om 23u15 had ik hem in m'n armen.

2. Intussen lig ik nu in het ziekenhuis. Ik had gisteravond een paar druppels vruchtwater. Maar de kleine lag nog niet vast in mn bekken en moest dus ter observatie naar het ziekenhuis. Ik heb nog niet echt weeen en geen ontsluiting. Dus vandaag afwachten. Als ie er binnen 48 uur niet is, gaan ze me inleiden. Spannend dus allemaal.

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Bij de eerste braken de vliezen op 1 nov. 23.45 uur en 2 nov. om 9.47 uur was ze er.
    Bij de tweede braken de vliezen op 17 feb om 01.30 uur en om 7.09 uur was hij er.

Ben benieuwd hoe het deze keer begint...

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Spannend!! Succes iig!!

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Bij beiden kinderen is de bevalling begonnen met het spontaan breken van de vliezen.

1e: 39+5, 10,5 uur na het breken van de vliezen geboren (1 uur 20 min geperst)
    2e: 39+3, 3 uur na het breken van de vliezen geboren (7 min. geperst)

6. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Spannend dus! De kleine zal dus echt binnen een paar dagen in je armen liggen.

Ik had bij de laatste dus gebroken vliezen, geen weeën. Zondagmiddag braken ze en rond middennacht (maandag op dinsdag) begon het echt serieus te rommelen. Om 1:47 was mijn zoon er. Ik zou die ochtend worden ingeleid. ;)

Ik hoop dat je snel aan de slag mag! Heel veel suc6 alvast! En ik ben reuzebenieuwd naar je verhaal straks. ;)

7. Koon

Koon Niet meer actief

Bij mij zijn de vliezen gebroken toen ik al 10 uur weeen en 5 cm ontsluiting had.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij de eerste: eerst vruchtwater, dag later ingeleid omdat ik niet eens harde buiken kreeg, laat staan weeën.

Bij de tweede ingeleid dmv vliezen doorprikken en daarna infuus.

9. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Bij de eerste braken de vliezen ergens halverwege de weeen, bij de tweede was ik al aan de persweeen toe, toen het water pas brak... 5 minuutjes later had ik hem vast! :D

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bij mij braken de vliezen op 39w6d om 19.30 uur, om 01.00 uur begonnen de weeen en de dag erna, precies 40 weken om 15.38 uur is onze zoon geboren :)

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    1e kind: 38 weken, rond 9.15 weeën (eerst lichte krampjes, zoals bij ongesteld zijn, na een uur al echt flinke weeën), vliezen doorgeprikt door de verloskundige om 11.00 uur met 8 cm ontsluiting. Baby geboren om 12.15.

2e kind: 41+2 weken, rond 16.15 uur weeën (binnen een kwartier om de 2 minuten en zodanig dat ik er niet meer bij rechtop kon blijven zitten), vliezen doorgeprikt door de verloskundige om 17.30 met 3 cm ontsluiting. Baby geboren om 18.45.

12. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij beide braken eerst mijn vliezen...
    Bij de eerste kwamen de weeen pas na 6 uur op gang en bij de 2e gelijk!!!

13. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Bij mij braken mijn vliezen om 3 uur snachts en een half uur later kwamen de eerste weeën...

14. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik moest in het ziekenhuis bevallen i.v.m. medische indicatie.
    I.v.m. een scheur in de vliezen moest ik eerder dan verwacht bevallen en ben ik ingeleid.

Dus ze hebben bij mij eerst de vliezen gebroken en daarna weeopwekkers ingebracht via infuus.

15. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    beide! (dus heb niet gestemt)

Bij mijn eerste zwangerschap braken de vliezen en een half uur later begonnen de krampen, net als ongesteldheidskrampen. Helaas werd dit een weeenstorm (qua pijn vond ik het te doen maar kon niet bijkomen en dacht dat ik nog wel even bezig zou zijn, maar dat viel dus mee;)).
    Ik heb dus geen weeen gehad waarvan ik dacht, hier hadden ze het over!

Bij de 2de begon het langzaam aan met weer onregelmatige ongesteldheidskrampen. Ik nam het niet zo serieus maar mijn man wel, die heeft me naar het ziekenhuis gebracht waar met 7cm mijn vliezen zijn gebroken.

Wordt nou niet meteen bang dat er ook mensen zijn met weeen die niet echt pijn doen en dat je het dus misschien niet herkent... als je een bepaalde regelmaat krijgt in je weeen (of krampen) even met de vk bellen en die kan het dan voor je checken.

16. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Nou, hoe is het nu? Al druk bezig met bevallen? ;) Of al aan het genieten van de kleine! :)

TS, ligt dus al sinds gisteren in het ziekenhuis met gebroken vliezen! ;)

17. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    2 keer bevallen en beide keren zijn vliezen niet gebroken: de eerste keer heeft gyn ze doorgeprikt bij 5 cm, bij de 2de bij 9 cm

18. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Bij mij 1 dag voor bevalling wat gerommel en wat harde buiken, maar goed vol te houden. En precies klokslag middernacht werd ik wakker en maakte mijn lichaam me heeeeeeeeel duidelijk dat het voor het echie was. Rond 9 braken mijn vliezen.

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Bij beide kids braken eerst mijn vliezen. Daarna kreeg ik meteen weeen.

20. Ik ben woensdag 3 oktober om 19.55 bevallen van een heerlijk manneke genaamd Liam :D

Deel Deze Pagina