Checklist voor de papa's

Discussion in 'De bevalling' started by sidmick, Jul 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Als echte controlfreak wil ik voor manlief een lijstje maken met zaken die hij na de bevalling moet regelen. Ik heb staan:
    - kaartjes bestellen/halen
    - Kaartjes versturen
    - Aangifte doen bij gemeente
    - Melding maken bij verzekering+zorgverzekering
    - formulier invullen kinderopvang

Hebben jullie nog aanvulling? :)

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

Mar 6, 2006
    3,436
    0
    0
    tollebeek
    Samen genieten van jullie kindje.

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Uiteraard, dat staat voorop. Maar helaas zullen er toch echt ook praktische zaken geregeld moeten worden. En manlief is nogal een chaoot dus kan wel wat aansturing gebruiken.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    huis versieren :)

5. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

Dec 6, 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Ik heb dit genoteerd voor me vriend

lijstje met telefoonnummers van familie/vrienden die na de bevalling gebeld moeten worden.

Naam van je kindje noteren voor de aangifte.

Bellen voor de geboortekaartjes.

- Aangeven gemeente (Meenemen paspoort )

- Geboorte doorgeven aan de zorgverzekering

- Slingers en ballonnen ophangen

- Beschuit met muisjes op tafel

6. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Als je in het ziekenhuis bevalt is het tel. van de kraamzorg ook handig om mee te nemen.
    Die kan hij dan bellen als je ontslagen wordt.

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je bent er zelf ook nog bij hoor :) Kaartjes versturen kun je echt samen met hem doen normaal gesproken. Kdv en verzekering hoeft ook niet echt meteen na geboorte te gebeuren, kun je best een paar dagen mee wachten. Zou eerder denken aan de telefoonnummers van de kraamzorg en de vk en het ziekenhuis enzo. Mensen die je wilt bellen als je kindje er is.

Groetjes Rosa

8. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wij hebben ook zo'n lijstje gemaakt en ik heb er ook nog even wat voor mezelf op laten zetten :)

Filet American halen! hahahaha

Is natuurlijk een grapje maar zou het vast wel lusten als ik thuis kom...

9. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,815
    4,057
    113
    Wat ik er ook nog op heb staat is melding maken bij overlijdensverzekeraar. Je wilt er natuurlijk niet aandenken dat er nog iets fout gaat.... maar vind het toch belangrijk dat dat ook meteen goed geregeld is.

10. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

Jul 26, 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Hahaha, jaa dat stond bij ook op mijn lijstje! :D En oow wat heb ik me misselijk gegeten aan filet american de eerste week! Heeeerlijk! Nu kan ik het niet meer zien.... haha.

Ik had ook voor manlief alles klaargezet en opgeschreven, ik had 2 envelopjes voor hem klaargelegd.
    Eentje voor het ziekenhuis met mijn ziekenhuiskaartje, zorgverzekeringspas, legitimatie en kaartje van de verloskundige.
    In het tweede envelopje zat alles voor de aangifte bij de gemeente, legitimatie kopie van mezelf, zijn ID-kaart, naam van de kleine uitgetypt op een blaadje (altijd handig voor spellingsfouten).
    Daarnaast had ik ook een lijst met telefoonnummers die gebeld moesten worden als het zover was, bovenaan natuurlijk verloskundige, kraamzorg en het ziekenhuis. En verder nummers van mensen die gebeld moesten worden als ik bevallen was.
    Altijd handig om zulke dingen klaar te zetten voor manlief, want ik weet nog wel dat toen het zover was en ik naar het ziekenhuis moest om te bevallen, dat mijn manlief als een kip zonder kop door het huis liep.. haha. :D

Share This Page